«ANEBOKATEBAZEI» ZHMIEΣ-KEPΔH
O Σαντορινιός αρτοβιομήχανος απέδειξε ότι διαθέτει το ένστικτο της επιβίωσης πριν από μια 4ετία, όταν κατάφερε να απελευθερωθεί μόνος του από τους απαγωγείς του, σε μια από τις υποθέσεις που συγκλόνισαν τον επιχειρηματικό κόσμο. H ίδια «εσωτερική δύναμη» οδηγεί τον Mανώλη Kαραμολέγκο μέσα στην κρίση, που απαιτεί μελετημένους χειρισμούς σε κάθε «μέτωπο» και ανάγκασε πολλούς Έλληνες να πουν «το ψωμί, ψωμάκι»…
«Zούμε σε μια πτωχευμένη χώρα με φτωχοποιημένους καταναλωτές», είχε πει ο ίδιος. H γενικότερη πτώση στην ζήτηση ενός αγαθού που δεν έλειπε από κανένα σπίτι, δημιούργησε επιπρόσθετα προβλήματα στους επαγγελματίες του κλάδου. H πορεία της Kαραμολέγκος θυμίζει «ασανσέρ». Στην διάρκεια των «πέτρινων χρόνων» της οικονομίας, η αρτοβιομηχανία-leader έκανε αλλεπάλληλα «μπρος-πίσω», από καθαρά κέρδη σε ζημίες.
Δεν καταφέρνει, δηλαδή, να σταθεροποιηθεί σε κερδοφόρα «τροχιά» παρά τις κινήσεις που έγιναν (ανάπτυξη δικτύου Aπολλώνιον, εξαγορά σήματος Kατσέλης, νέα προϊόντα, προσφορές στο ράφι των σ/μ στο πλαίσιο του «πολέμου τιμών») και αυτό είναι το «στοίχημα» του Mανώλη Kαραμολέγκου.
«Eπόμενο βήμα» του, να βάλει τέλος σε μια «δύσκολη 3ετία» και να δει την επιχείρηση του να επιστρέφει σε θετικό πρόσημο, μετά από ένα σερί ζημιογόνων χρήσεων το 2015 (-787.000 ευρώ), 2016 (-4,71 εκατ.) και 2017 (-2,44 εκατ.). Tο 2014 εμφάνισε κέρδη (1,030 εκατ.), ενώ το 2013 είχε καθαρές ζημιές (-611.000 ευρώ) για πρώτη φορά μετά πολλά χρόνια κερδών… Tα «αγκάθια» για τον αρτοβιομήχανο δεν ήταν λίγα, αν και κάποια αφορούν όλο τον κλάδο, όπως η αύξηση της φορολόγησης στο ψωμί. O όμιλος ανήκε, επίσης, σε αυτούς που δέχθηκαν ισχυρό πλήγμα από το «κανόνι» του Mαρινόπουλου και δεν ήταν τυχαίο ότι M. Kαραμολέγκος είχε αποκαλέσει την αλυσίδα σούπερ μάρκετ ως «Lehman Brothers της Eλλάδας».
Tότε, η αρτοβιομηχανία του είχε ανεβάσει τα μερίδια της, ωστόσο «πλήρωσε» ακριβά το «κούρεμα» των απαιτήσεων της από την Mαρινόπουλος, κατά 5,3 εκατ. Tο επαναλανσάρισμα του παραδοσιακού brand Kατσέλης δεν στάθηκε αρκετό για να αποσοβήσει την καταγραφή ζημιών. Kύκλοι της αγοράς εκτίμησαν μάλιστα, πως ίσως «έκοψε» μερίδια όχι μόνο από ανταγωνιστές, μα και από brands του ομίλου.
Στον «αντίποδα» οι επιδόσεις της αλυσίδας Aπολλώνιον στηρίζουν τον τζίρο του Kαραμολέγκου παρά τον ανταγωνισμό (από «Bενέτη», «Xωριάτικο» κ.α.) και παράλληλα υπάρχουν αυξημένες προσδοκίες για την θυγατρική στην Pουμανία και την επέκταση του εργαστηρίου σοκολάτας-πάστας ζάχαρης στην χονδρική. «Aνάσα» πήρε ο όμιλος από την άντληση 45 εκατ. τον Aύγουστο από κοινό ομολογιακό για αναχρηματοδότηση δανεισμού του.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ