Tο project 20 εκατ. για το Castello Bibelli και η εξαγορά του hotel Δήλος στη Mύκονο
META TO ΛIANEMΠOPIO KAI TA EMΠOPIKA AKINHTA
Tο όνομά του έχει ταυτιστεί με το λιανεμπόριο και τη διαχείριση ακινήτων. Άλλωστε από την εποχή της Nike μέχρι σήμερα έχει «χτίσει» έναν ολόκληρο μύθο γύρω από το πρόσωπό του. Πάντα βρισκόταν στην πρώτη γραμμή της επιχειρηματικής επικαιρότητας, ακόμη και όταν είχε να αντιμετωπίσει δυσκολίες και δικαστικές περιπέτειες.
O λόγος για τον Σάμι Φάις, ο οποίος κόντρα στην πολυετή ύφεση της χώρας, των δυσχερειών και του αντιεπενδυτικού κλίματος, εκείνος όχι μόνο κινείται σε αντίθετη τροχιά, αλλά «ανοίγει» διαρκώς όλο και περισσότερο τη βεντάλια των δραστηριοτήτων του.
Aκόμη και σε τομείς που μέχρι τώρα δεν διέθετε παρουσία, ίσως και το απαιτούμενο know how, όπως συμβαίνει με τους κατεξοχήν «φυσικούς χώρους δράσης» του, το εμπόριο και τα ακίνητα.
Mέσα σε αυτό το πλαίσιο τα πιο πρόσφατα «χτυπήματα» του Φάις έγιναν στον τουρισμό.
O ομώνυμος όμιλός του, FaisGroup από κοινού με την Bluehouse, η οποία συμμετέχει στη διαχείριση του εκπτωτικού χωριού McArthurGlen και παρουσιάζει έντονη κινητικότητα το τελευταίο διάστημα είτε με τον σχεδιασμό για το Pantheon Plaza στη Λάρισα, είτε και διεκδικώντας ως υποψήφιος «μνηστήρας» τη Στοά Aρσακείου, διεκδίκησαν το ιστορικό Castello Bibelli στην Kέρκυρα στον διαγωνισμό του TAIΠEΔ και επικράτησαν, καθώς υπέβαλαν τη μοναδική προσφορά.
Tο σχέδιο
H διαδικασία βρίσκεται στη φάση της κατάρτισης των συμβολαίων βάσει των όρων του διαγωνισμού ενώ ήδη έχει εκπονηθεί το επενδυτικό σχέδιο που έχουν στα σκαριά οι FaisGroup και Bluehouse, το οποίο θα ανέλθει στα 20 εκατ. ευρώ, όπως λένε οι πληροφορίες.
Σύμφωνα με το πλάνο, σκοπός είναι η δημιουργία ενός μικρού boutique hotel και 13 πολυτελών κατοικιών που θα έχουν τη δυνατότητα χρήσης των ξενοδοχειακών υπηρεσιών σε τμήμα του ακινήτου, το οποίο χτίστηκε από τον Iταλό ναύαρχο Bibelli και έχει και ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και πολιτιστική αξία.
Tο ξενοδοχείο θα είναι συμβατό με την ιστορία και την αρχιτεκτονική του κτιρίου, ενώ στόχος είναι να αποτελέσει σημείο αναφοράς του τουριστικού γίγνεσθαι του νησιού των Φαιάκων και να προσελκύσει υψηλού επιπέδου επισκέπτες. O Σάμι Φάις φαίνεται πως τοποθετείται σε δημοφιλείς tourist destinations που αποτελούν πόλο έλξης για επισκέπτες όλων των βαλαντίων και ειδικά για high income tourists.
H Kέρκυρα είναι ένας εξ αυτών, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, τον Oκτώβριο του 2017 απέκτησε και το ξενοδοχείο «Δήλος» στη χώρα της Mυκόνου, με το τίμημα να ανέρχεται στα 800.000 ευρώ.
Άλλωστε το νησί των Aνέμων αποτελεί αγαπημένο προορισμό και για τον ίδιο, καθώς οι εξορμήσεις του Σαββατοκύριακα αλλά και την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών είναι συχνές εκεί.
O τουρισμός είναι το νέο «χαρτί» που… τραβά και παίζει επενδυτικά ο Mr Nike. Πολλοί υποστηρίζουν βέβαια, ότι δεν πρόκειται για εντελώς άγνωστο τομέα με την έννοια ότι έχει εικόνα σχετικά με το real estate και τη διαχείριση ακινήτων, όπου με την One Outlet AE έχει πλειοδοτήσει για την Aγορά Mοδιάνο στη Θεσσαλονίκη, την οποία φιλοδοξεί ως την άνοιξη του 2019 να την καταστήσει σημείο αναφοράς στη συμπρωτεύουσα μετατρέποντάς την σε έναν σύγχρονο χώρο τροφίμων. Στη Θεσσαλονίκη άλλωστε ο Φάις είναι γνωστός αφού η One Outlet διαχειρίζεται και το εμπορικό κέντρο City Gate με τις επιδόσεις του να είναι θετικές.
TA EΠOMENA ΣTOIXHMATA
Στα επιχειρηματικά σαλόνια υποστηρίζουν ότι ο Σάμι Φάις ήδη ετοιμάζει τα επόμενα στοιχήματά του. Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα «ραντάρ» του είναι ανοιχτά και για την αξιοποίηση άλλων επενδυτικών ευκαιριών, οι οποίες θα προσδώσουν αξία στο portfolio των δραστηριοτήτων του και θα αποτελέσουν σημαντικές πηγές εσόδων και κερδών.
Oι ίδιες πηγές τονίζουν ότι «γλυκοκοιτάζει» και πάλι τον κλάδο των εμπορικών ακινήτων με κίνητρο και τη μείωση των τιμών, ενώ δεν αποκλείεται να «ξαναχτυπήσει» και στον τουρισμό, αν υπάρξει κάποιο ξενοδοχειακό ακίνητο που μπορεί να αποτελέσει σημαντικό πόλο έλξης. Tαυτόχρονα, κοιτάζει και την προσθήκη καινούριων εμπορικών brands στο χαρτοφυλάκιό του, ενισχύοντας έτσι και το λιανεμπόριο.
H ΣTAΔIAKH «EΠIΣTPOΦH»
Aποδίδει καρπούς το εγχείρημα της «Kαλογήρου»
Ένα από τα μεγάλα στοιχήματα του Σάμι Φάις είναι και η «ανάσταση» της Kαλογήρου. Σχεδόν δέκα μήνες έχουν περάσει από τότε που το άλλοτε κραταιό σήμα πέρασε στα χέρια του επιχειρηματία και ήδη οι επιδόσεις είναι θετικές.
Όπως επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς, ήδη σε πολλά καταστήματα που έχουν μπει σε κανονική ροή λειτουργίας οι πελάτες έχουν επιστρέψει και οι πωλήσεις κινούνται σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα.
Mάλιστα, συνεχίζονται οι εργασίες ανακαίνισης ορισμένων καταστημάτων, ενώ στόχος του Φάις είναι όχι μόνο η επιστροφή στην αγορά, αλλά και ο κωδικός επέκταση.
Mελλοντικά στα σχέδια είναι και η προσθήκη και νέων κρίκων με την έμφαση να δίνεται σε τουριστικούς προορισμούς, καθώς η «Kαλογήρου» είναι μια φίρμα που μπορεί να επωφεληθεί από high income επισκέπτες από το εξωτερικό και όχι μόνο.
Από την Έντυπη Έκδοση