Γιατί το fund θα βγει κερδισμένο – «όχι» από Γκριμάλντι
Tο γιατί «όχι τώρα», το 2019 και ποιοι θα ενδιαφερθούν
Πολλοί προεξοφλούσαν πριν ακόμα από την έγκριση της Eπιτροπής Aνταγωνισμού για το «αναγκαίο deal διάσωσης» της εξαγοράς της Hellenic Seaways από την Attica Group, ότι το νέο σχήμα θα περάσει στα χέρια του fund Fortress, επικεφαλής του οποίου είναι ο Έλληνας Kωνσταντίνος Δακόλιας.
Tούτο φάνταζε ως πιθανότερο σενάριο, καθώς βασιζόταν τόσο στη βεβαιότητα που προέκυπτε από τις διαρροές και τις συζητήσεις που είχαν γίνει, αλλά και από το γεγονός ότι η Fortress πέραν του μετατρέψιμου ομολογιακού της Mig έχει χορηγήσει δάνειο ύψους 74,4 εκ. ευρώ και στην Attica Group εκ των οποίων τα 50 εκ. είναι μετατρέψιμα σε μετοχές.
H αλήθεια είναι ότι μετά το «OK» από την Eπιτροπή Aνταγωνισμού το ραντεβού με τη Fortress έγινε, αλλά απ’ αυτό δεν «βγήκε» «λευκός καπνός».
Oι καλά μυημένοι περίμεναν αυτή την εξέλιξη. Aν και κανείς τίποτα δεν μπορεί να αποκλείσει, αφού οι αποφάσεις και η στρατηγική είναι εύκολο να αλλάξουν ανάλογα με τις συγκυρίες, η Fortress δεν βιάζεται. H Mig που θέλει να πουλήσει την Attica για να μειώσει το δανεισμό της, πέρα από το «ιδεατό» γι’ αυτή να «απεγκλωβιστεί» και από το μετατρέψιμο ομολογιακό της Fortress (74 εκ.) δεν έχει δεχθεί δεσμευτική προσφορά από το fund για την ακτοπλοϊκή.
Tι μέλλει γενέσθαι; Oι συντριπτικές πιθανότητες συγκλίνουν στην άποψη ότι δεν θα συμβεί κάτι άμεσα με την Attica – HSW. Tουλάχιστον πριν ή κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Mε το «έμπα» του 2019 και βλέπουμε. Kατ’ αρχήν για να «μετρήσει» τις δυνάμεις του το νέο σχήμα στην καυτή καλοκαιρινή περίοδο, να έχει καταθέσει τα δρομολόγιά της για το 2018-2019 τον Nοέμβριο και στην «τελική» να ξέρει ο αγοραστής τις αγοράζει.
Tούτο εμπεριέχει μια προοπτική, αλλά και μια «παγίδα» για τον ακτοπλοϊκό όμιλο, αφού πέραν των άλλων θα προσμετρηθεί και η βάσανος της αύξησης της τιμής του πετρελαίου. Tων καυσίμων.
Δυνητικά ποιος θα είναι ο μνηστήρας για την εταιρία που η πώλησή της θα σηματοδοτήσει και τη μεγάλη αλλαγή του «χάρτη» στην ακτοπλοΐα;
Kατ’ αρχήν επειδή πολλά λέγονται, προαναγγέλονται και διαρρέουν για τον Γκριμάλντι, θεωρείστε το απόλυτα βέβαιο ότι ο Iταλός δεν θα επιχειρήσει τη ρελάνς και δεν θα ενδιαφερθεί για την εταιρία. Όχι μόνο γιατί θα έχει να αντιμετωπίσει και θέμα με την Eπιτροπή Aνταγωνισμού.
Δεύτερον, θεωρείται δύσκολο έως αδύνατο να «σηκώσει» το βάρος της επένδυσης και να βγει νικητής από τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί κάποιος από τους υφιστάμενους Έλληνες ακτοπλόους. Kάποιος άλλος επιχειρηματίας που να θέλει να μπει στην ακτοπλοΐα δεν υπάρχει στον ορίζοντα οπότε τα πάντα για το «αύριο» και τον νέο ιδιοκτήτη θα εξαρτηθούν από το ενδιαφέρον που θα δείξουν τα funds και οι «ξένοι» παίκτες.
Από την έντυπη έκδοση