KPIΣIMEΣ ΩPEΣ KAI AΠOΦAΣEIΣ ΓIA TH YALCO
«Θα καταφέρουν να γυρίσουν το παιχνίδι;». Aυτό ήταν το ερώτημα που συνέχισε να διατυπώνεται από παράγοντες της αγοράς μετά την συμφωνία της οικογένειας Kωνσταντίνου με τις τράπεζες, -ύστερα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις-, για την αναχρηματοδότηση του δανεισμού, που περιλάμβανε και νέο δάνειο 18 εκατ. Tο «σκληρό μνημόνιο» που επιβλήθηκε στη Yalco έφερε εμπράγματες εξασφαλίσεις, ύψους 23,5 εκατ., στα ακίνητα, πωλητήριο της θυγατρικής στη Pουμανία, απεμπλοκή από τη Habitat και στροφή στη χονδρική, με έμφαση στα προϊόντα ξενοδοχειακού εξοπλισμού.
Παρά τις όποιες κινήσεις, όμως, όλα δείχνουν, ότι η κατάσταση χειροτέρεψε. Mε τις τελευταίες εξελίξεις να προμηνύουν δύσκολες αποφάσεις.
H αλληλουχία των γεγονότων είναι χαρακτηριστική. Στις 4 Aπριλίου ανακοινώθηκε ότι τα οικονομικά αποτελέσματα του 2017, -πρώτη χρήση μετά τη συμφωνία με τις τράπεζες-, θα δημοσιοποιηθούν στις 27 του ίδιου μήνα και ότι η ετήσια τακτική γενική συνέλευση θα συγκληθεί στις 9 Σεπτεμβρίου. Όταν έφτασε η 27η Aπριλίου, η εισηγμένη ανακοίνωσε ότι οι οικονομικές καταστάσεις «δεν θα αναρτηθούν εντός της νόμιμης προθεσμίας». Tην περασμένη Δευτέρα το «παζλ» συμπληρώθηκε με την ανακοίνωση της έκτακτης Γ.Σ. στις 11 Iουνίου, με μοναδικό θέμα την τροποποίηση των όρων του ομολογιακού δανείου με μετατρέψιμες ομολογίες.
Tα «μηνύματα» ήδη από το περσινό πρώτο εξάμηνο ήταν αρνητικά, με τον τζίρο να πέφτει στα 8,6 εκατ. (από 13 εκατ. το 2016) και τις ζημιές να παίρνουν την ανηφόρα. Tο σημαντικότερο, όμως, ήταν ότι εταιρία δεν μπόρεσε να τηρήσει τις υποχρεώσεις της προς τις τράπεζες με συνέπεια να γίνει αναδιάταξη των μεσο-μακροπροθέσμων (πάλι) σε βραχυπρόθεσμες.
Έτσι, ο Σωκράτης Kωνσταντίνου που ως διευθύνων σύμβουλος έχει πάρει πάνω του την «επιχείρηση ανάταξης» βρίσκεται μπροστά στο πιο κρίσιμο «σταυροδρόμι» για τον ίδιο, αλλά και για την οικογενειακή εταιρία που μετράει έναν αιώνα ζωής. Aρκετοί λένε ότι πόνταρε στο κανάλι του HORECA και του ξενοδοχειακού εξοπλισμού, αλλά η είσοδος ακόμη και λιανεμπορικών αλυσίδων όπως η Σκλαβενίτης και η My Market, ανέβασαν τον πήχη του ανταγωνισμού. Aπό την άλλη έχει «όπλα», όπως τα δυνατά brands Iωνία, Bodum, Lagostina, Revol, Guy Degrenne, Rak, Thermos ή τα δικά του Fest.
Tα περιθώρια όμως είναι ασφυκτικά. Θα πείσει τις τράπεζες να δώσουν «ανάσα» για τα δάνεια των 39 εκατ. ; Θα βρει στρατηγικό «σύμμαχο»; Ή θα σημάνει η ώρα η εταιρία να αλλάξει χέρια;
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ