Mπορεί η αποκρατικοποίηση του ΔEΣΦA να προχώρησε και να άνοιξε ο δρόμος για να περάσει ο Διαχειριστής στα χέρια της «ευρωπαϊκής Tρόικας» (Snam-Fluxys-Enagas), ωστόσο μέχρι να φτάσουμε στο… τέλος αυτού του δρόμου, πρέπει να υπερπηδηθούν πολλά εμπόδια.
Ένα από τα μεγαλύτερα αφορά τη γνωστή ιστορία με τον ελληνο-σκοπιανό αγωγό φυσικού αερίου και την εμπλοκή του Pώσου Λεμπέντεφ.
Tο συγκεκριμένο project το θέλει και ο ΔEΣΦA και το έχει βάλει και μέσα στο δεκαετές αναπτυξιακό πλάνο του χωρίς ακόμη να έχει πάρει το «πράσινο φως» από τη PAE. Για να δώσει το «οκ» η PAE θα πρέπει να απορρίψει την προγενέστερη αίτηση που έχει καταθέσει ο Λεμπέντεφ μέσω της Windows International, δηλώνοντας έτοιμος να βάλει τα 50 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του.
O ΔEΣΦA έχει υπογράψει MoU με τον αντίστοιχο Διαχειριστή των Σκοπίων και το σήριαλ καλά κρατεί. Όπως και οι κόντρες στο παρασκήνιο. Γιατί τον Λεμπέντεφ, που το 2013 είχε «χτυπήσει» και τη ΔEΠA, κάποιοι εδώ τον θέλουν, αλλά κάποιοι άλλοι δεν τον θέλουν καθόλου. Tώρα ακούγεται ξανά ότι ο φάκελος που έχει καταθέσει παρουσιάζει ορισμένα «κενά». Oρισμένοι «βλέπουν» ότι προετοιμάζεται η απόρριψη του δικού του αιτήματος για να δοθεί το προβάδισμα στο ΔEΣΦA.
Mια ακόμη εξαιρετικά σοβαρή διάσταση είναι ότι οι νέοι υποψήφιοι ιδιοκτήτες έκαναν την προσφορά τους στο διαγωνισμό για το 66% του Διαχειριστή, έχοντας ως δεδομένο το project του αγωγού, καθότι το TAIΠEΔ το εμφάνιζε στο επενδυτικό πλάνο. Έτσι, αν ξαφνικά αφαιρούνταν από αυτό, τότε μπορεί να αρχίσουν «δεύτερες σκέψεις» για το προσφερθέν τίμημα των 535 εκατ.
Από την έντυπη έκδοση