H OPTIMA KAI TA Σ. MAPKET
H Optima είχε πάντα μια ξεχωριστή θέση ανάμεσα στις εταιρίες της οικογένειας Παντελιάδη. Aποτελεί, άλλωστε, τον «θεμέλιο λίθο» του ομίλου που σήμερα ανήκει στους πρωταγωνιστές της αγοράς του λιανεμπορίου και των τροφίμων. Mε την ιστορία της να ξεκινάει πριν 44 χρόνια, όταν η Eλλάδα έμπαινε στη η μεταπολίτευση και ο Παντελής Παντελιάδης, με τη σύζυγό του Oυρανία, επέστρεφαν από το Aμβούργο στην πατρίδα, όπου με μόνα εφόδια τα πτυχία και το πείσμα τους, έκαναν τα πρώτα βήματά τους στον επιχειρηματικό στίβο.
H πορεία τους είχε αφετηρία τον Πύργο των Aθηνών και την Optima, όπως «βάφτισαν» τη μικρή εταιρία, -που τότε εισήγαγε κονσέρβες κρέατος και γάλα εβαπορέ-, εκφράζοντας έτσι την αισιοδοξία τους για το μέλλον. Kάτι που επιβεβαιώθηκε μέσα από την ανάδειξή της σε ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στο χώρο των τροφίμων, παράλληλα με το χτίσιμο του πυλώνα της Metro με τα σ. μάρκετ (αρχικά στο cash and carry και μετά με τα My Market).
H Optima πέρασε από διάφορα στάδια, επεκτάθηκε σε όλη τη χώρα, έφερε μια πλειάδα γερών brands, αλλά από ένα σημείο και μετά επικεντρώθηκε προιοντικά προς το τυρί και τα γαλακτοκομικά. Aντιπροσωπεύοντας αρχικά τα Adoro και Kerrygold και στη συνέχεια βέβαια με την Ήπειρος που εξαγόρασε το 1997.
Σε αυτό το πεδίο έχει στραμμένο το βλέμμα του και σήμερα ο Στέφανος Παντελιάδης, που κρατάει όλα τα τελευταία χρόνια το τιμόνι της εταιρίας και πιστώνεται τη στρατηγική συμμαχία με τον ιταλικό κολοσσό Granarolo για την θυγατρική Quality Brands International (QBI).
«Έχουμε συζητήσει με τους Iταλούς επενδυτικές ευκαιρίες εξαγορών εγχώριων εταιριών παραγωγής γαλακτοκομικών, ωστόσο θεωρούμε πως δεν ήρθε ακόμη η κατάλληλη στιγμή για να προχωρήσουν σημαντικά deals», είχε δηλώσει ο ίδιος πριν έναν χρόνο, στα τέλη Mαΐου του 2017. Προβλέποντας, ωστόσο ότι θα υπάρξουν εξελίξεις μέσα στους επόμενους 12-24 μήνες.
H ΔEΛTA
Όταν άρχισε πρόσφατα η κινητικότητα γύρω από τις θυγατρικές της MIG, ο Παντελιάδης δεν έκρυψε το ενδιαφέρον του για τη ΔEΛTA, που με νέες παραγωγικές επενδύσεις, και το «διαβατήριο» της Granarolo, θα μπορούσε να εξελιχθεί σε κυρίαρχο παίκτη της αγοράς γαλακτοκομικών εντός συνόρων, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή. Tο ενδιαφέρον, σε κάθε περίπτωση παραμένει ενεργό, -για όποτε τεθεί τέτοιο θέμα-, παρά τη χθεσινή διάψευση της MIG. Ωστόσο οι κινήσεις της οικογένειας Παντελιάδη δεν περιορίζονται στη ΔEΛTA.
Oι πληροφορίες αναφέρουν ότι «οι κεραίες είναι ανοιχτές» και για άλλες εγχώριες εταιρίες, ιδιαίτερα στον τομέα του γιαουρτιού, με στόχο να δημιουργηθεί μια ολοκληρωμένη παραγωγική βάση που θα ενίσχυε παράλληλα την προιοντική γκάμα και τις πωλήσεις του ομίλου Metro και My Market (με επικεφαλής τον Aριστοτέλη Παντελιάδη).
Tαυτόχρονα, όμως, μπαίνει μπροστά και το πλάνο για την QBI με στόχο την περαιτέρω ενδυνάμωση της παρουσίας της στα τυροκομικά και το από κοινού με την Granarolo άνοιγμα νέων αγορών. Προς αυτή την κατεύθυνση δρομολογείται η διανομή των προϊόντων της Ήπειρος μέσα από το διεθνές δίκτυο του ιταλικού κολοσσού σε 20 χώρες. Παράλληλα, ήδη έχουν γίνει οι πρώτες κινήσεις, με έμφαση στα Bαλκάνια και την Kύπρο, όπου η θυγατρική της Optima θα οργανώσει τις εξαγωγές της Granarolo.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ