H Google φιλοδοξεί να πείσει τους Γερμανούς να εγκαταλείψουν μετρητά και χρεωστικές και να πληρώνουν εφεξής ανέπαφα με την υπηρεσία Google Pay. Η επιτυχία της υπηρεσίας όμως δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένη.
Όπως γράφει η Deutsche Welle, στη Γερμανία περίπου το 70% των συναλλαγών γίνεται με μετρητά, είτε πρόκειται για σουπερμάρκετ είτε εστιατόρια. Εκείνοι που πληρώνουν με πλαστικό χρήμα χρησιμοποιούν κατά κανόνα χρεωστική κάρτα. Την ίδια στιγμή οι Γερμανοί εξακολουθούν να έχουν αμφιλεγόμενη σχέση με τις πιστωτικές κάρτες και έτσι δεν τις χρησιμοποιούν για μικροποσά, όπως είναι η αγορά καφέ ή εφημερίδες όπως συμβαίνει, για παράδειγμα στις σκανδιναβικές χώρες.
Η Google φιλοδοξεί να πείσει τους Γερμανούς να υιοθετήσουν τις ανέπαφες συναλλαγές με το κινητό τους. Η Γερμανία είναι η 19η χώρα διεθνώς, στην οποία ο ιντερνετικός κολοσσός παρουσιάζει την υπηρεσία Google Pay. Στόχος της αμερικανικής εταιρίας είναι να πετύχει εκεί, όπου στο παρελθόν απέτυχαν παταγωδώς εταιρείες κινητής τηλεφωνίας όπως η Deutsche Telekom, η Vodafone, η Telefonica αλλά τράπεζες όπως η Deutsche Bank ή ο αμερικανικός κολοσσός Apple. Σύμμαχοι της Google σε αυτή την προσπάθεια είναι οι πιστωτικές Visa και Μastercard, αλλά και γερμανικές τράπεζες όπως η Commerzbank.
H υπηρεσία Google Pay ξεκίνησε στις ΗΠΑ πριν από τέσσερα χρόνια και ονομαζόταν τότε Android Play από το ομώνυμο λογισμικό του ιντερνετικού κολοσσού, το οποίο βρίσκεται σήμερα στο 75% των κινητών τηλεφώνων της Γερμανίας. Και σε αυτό ακριβώς επενδύει η αμερικανική εταιρεία: ότι οι περισσότεροι Γερμανοί έχοντας Αndroid κινητά θα υιοθετήσουν εύκολα την υπηρεσία ανέπαφων συναλλαγών Google Pay.
Όμως το εγχείρημα του αμερικανικού κολοσσού δεν είναι και τόσο εύκολο, μιας και πολλές τράπεζες στη Γερμανία έχουν «αναβαθμίσει» τις χρεωστικές τους κάρτες με τσιπάκι επικοινωνίας κοντινών αποστάσεων NFC. Παράλληλα εκσυγχρονίζονται και τα μηχανήματα POS. Υπολογίζεται ότι στη Γερμανία κυκλοφορούν περίπου 35 εκατομμύρια κάρτες με NFC, ενώ έχουν εγκατασταθεί από το λιανικό εμπόριο 500.000 νέου τύπου POS. Ανοιχτό παραμένει, λοιπόν, ποιο από τα δύο συστήματα θα κυριαρχήσει τελικά στη γερμανική αγορά.
Ένα ακόμα εμπόδιο που πρέπει να υπερπηδήσει η Google είναι να πείσει τους γερμανούς καταναλωτές να της παραχωρήσουν προσωπικά δεδομένα. Διότι ο αμερικανικός κολοσσός καθιστά σαφές ότι δεν βγάζει χρήματα από την υπηρεσία Google Pay. Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι τι ξόδεψαν που οι καταναλωτές έτσι ώστε να μην λαμβάνουν πια διαφημίσεις προϊόντων που έχουν αγοράσει στο παρελθόν.