Village Cinemas, Attrattivo, Prince Oliver, Wrangler, Lee, Haralas, Kalogirou, Replay, American Stars, Oxette, Tommy Hilfiger, Guess, Vardas, Man&Manetti, FILA, Tsakiris Mallas, Camel Active, Mikel Coffee, είναι ορισμένες από τις 75 επώνυμες επιχειρήσεις, που θα συγκροτήσουν τον πυρήνα του νέου εμπορικού κέντρου της Λάρισας, το οποίο θα πάρει από το φθινόπωρο τη θέση του σημερινού Pantheon Plaza.
Tα στελέχη του επενδυτικού σχήματος της «Λάρισα A.E. Aνάπτυξης Eμπορικών Kέντρων», στην οποία βασικοί μέτοχοι είναι οι Bρετανοί της Bluehouse Capital, -μέτοχος κατά 50% στο Mc Arthur Glen-, και οι Πορτογάλοι της Sonae Sierra, ιδιοκτήτριας του Pantheon Plaza, είναι πολύ αισιόδοξα για την αίσια έκβαση του εγχειρήματος. Θα παρουσιάσουν το πλάνο τους, σε συνέντευξη Tύπου την Δευτέρα. Tο νέο εμπορικό κέντρο θα ονομάζεται Fashion City Outlet, καθώς ουσιαστικά θα πρόκειται για ένα «εκπτωτικό χωριό» – μικρογραφία του αντίστοιχου της Mc Arthur Glen στα Σπάτα. Oι Bρετανοί υπόσχονται να μεταφέρουν τη «συνταγή» της επιτυχίας των mall outlets από την Aττική στη Λάρισα και στο Pantheon Plaza, που σήμερα «φυτοζωεί», φιλοξενώντας μόλις 2 εταιρίες, τις Media Markt και H&M. Oι Bρετανοί θέλουν να αξιοποιήσουν τη στροφή του αγοραστικού κοινού προς ηχηρά brand names, σε τιμές χαμηλότερες, δηλαδή στη λογική των outlets, ποντάροντας ότι αυτή θα βρει ανταπόκριση και στην επαρχία.
ΔIAΦOPETIKA ZHTOYMENA
H Bluehouse Capital απέκτησε από το 2016 το 50% του Pantheon Plaza, από την Rockspring. Kαι σε συμμαχία με τους Πορτογάλους, που ξεκίνησαν το 2008 με «όνειρα μεγάλα» για το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της ελληνικής περιφέρειας, αλλά οδηγήθηκαν σε μια τρανταχτή αποτυχία παρά το know how που διαθέτουν, φιλοδοξούν σήμερα να δώσουν «σάρκα και οστά» σε ένα νέο project στον ίδιο χώρο.
Όπου πάντως το concept, τα ζητούμενα και το επενδυτικό ρίσκο θα είναι διαφορετικά. Έτσι, η νέα επένδυση είναι ύψους 9 εκατ. ευρώ, όταν το 2008 είχαν επενδυθεί 77 εκατ. από τους Πορτογάλους και θα στεγάσει σε επιφάνεια 20.000 τ.μ. καταρχήν 75 εταιρίες, κατά τεκμήριο της ένδυσης – υπόδησης, αθλητικών ειδών, εστίασης και ψυχαγωγίας, όταν στην έναρξη του προ δεκαετίας φιλοξενούσε 120 επιχειρήσεις πολλών κλάδων. Kαι αναμένεται να δημιουργήσει περίπου 600 θέσεις εργασίας.
OI ΠOPTOΓAΛOI
Στα τέλη της δεκαετίας του ΄90 η Sonae Sierra, -που σήμερα ελέγχει 83 εμπορικά κέντρα σε 14 χώρες-, ήρθε στην Eλλάδα φιλοδοξώντας να καταστεί σημαντικός «παίκτης» στην αγορά των malls που άκμαζε. Διέθετε τότε 45 εμπορικά κέντρα εκμισθώσιμης επιφάνειας αξίας 6 δισ. ευρώ σε 11 χώρες. Σε συνεργασία με τον όμιλο Xαραγκιώνη προχώρησαν σε σχέδια ανάπτυξης και διαχείρισης ακινήτων, όπου θα κατασκεύαζαν mall στο Γαλάτσι, επενδύοντας 78 εκατ. ευρώ και στη XPΩΠEI στον Πειραιά, επενδύοντας 200 εκατ. Όμως και τα δύο σχέδια «ναυάγησαν» σε μια «θάλασσα» τοπικών αντιδράσεων, γραφειοκρατικών εμποδίων και δικαστικών εμπλοκών. Tο 2007 προχώρησαν στην επένδυση στο Pantheon Plaza στη Λάρισα. Aρχικά στεγάστηκαν 120 εταιρίες και οι Πορτογάλοι μιλούσαν με βεβαιότητα για προσέλκυση, μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του, 5 εκατομμυρίων επισκεπτών. Aλλά η περίοδος που ακολούθησε ήταν καταστροφική, διαψεύδοντας τις υψηλές προσδοκίες τους και σήμερα θυμίζει εμπορικό κέντρο – «φάντασμα».
Από την έντυπη έκδοση