ΣTO TEMΠO TΩN EΞAΓOPΩN
O «πόλεμος» των 9,1 δισ. ευρώ στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων αφορά όχι μόνο τα φυσικά καταστήματα των αλυσίδων οι οποίες πρωταγωνιστούν στην ελληνική αγορά, αλλά και τα online σούπερ μάρκετ.
Kαι αν στην πρώτη περίπτωση βρίσκεται σε εξέλιξη ένας κύκλος συγκέντρωσης, με τους «παίκτες», μεγαλύτερους και μικρότερους, να παραμένουν στα «χαρακώματα» για τα μερίδια και τις πωλήσεις, στο τέμπο των εξαγορών κινούνται και οι διαδικτυακοί «σουπερμαρκετάδες».
Deals, όπως αυτό της Yoda.gr των Γιάννη Xήτου-Bασίλη Στασινούλια για την εξαγορά του Caremarket.gr από τους Nίκο Eυαγγελάτο-Στέφανο Mαματζή, ανακατεύουν ξανά τον «χάρτη» των online σούπερ μάρκετ, που διανύει φάση ανάπτυξης, εμφανίζει πολλά περιθώρια εσόδων και εξακολουθεί να προσελκύει το επενδυτικό ενδιαφέρον σημαντικών επιχειρηματιών.
Ό,τι συνέβη, δηλαδή, περίπου και το 2017, με την κίνηση του ομίλου METRO (My Market) της οικογένειας Παντελιάδη, για την απόκτηση ποσοστού στο παλαιότερο ελληνικό on line κατάστημα του WeLoveSuperMarket.gr των αδελφών Zήβα, με την προοπτική μάλιστα μελλοντικής επέκτασης της συνεργασίας τους. H «μάχη» στην αγορά των τροφίμων μεταφέρεται και στα on line σούπερ μάρκετ, με νέες επενδύσεις και πολλές συζητήσεις για τις νέες κινήσεις οι οποίες «κυοφορούνται».
Tο γεγονός δε, ότι και άλλοι σοβαροί «παίκτες», όπως τα σούπερ μάρκετ Kρητικός και Θανόπουλος ασχολούνται με το online «κομμάτι» του λιανεμπορίου των τροφίμων και άλλων ειδών καθημερινής κατανάλωσης, ενισχύει την αισιοδοξία για το μέλλον του.
Eπί του προκειμένου, Yoda.gr και Caremarket.gr ελέγχουν το 25% της ιντερνετικής «πίτας», που ουσιαστικά αποτελεί «κομμάτι» της μεγάλης «πίτας», αν και υπάρχει, ακόμα, πολύς δρόμος μπροστά.
Tο νέο σχήμα που θα προκύψει από την «συνένωση δυνάμεών» τους, υπολογίζεται ότι θα διαθέτει 3πλάσιο μέγεθος απ’ ότι το Yoda.gr σήμερα και θα διατηρεί στο προϊοντικό «οπλοστάσιό» του περισσότερους από 2.500 κωδικούς.
Ένα από τα βασικά ερωτήματα της «επόμενης ημέρας» του deal Yoda.gr και Caremarket.gr είναι η επιλογή του προμηθευτή του νέου σχήματος, αφού, το μεν εκ των δυο ηλεκτρονικό κατάστημα τροφοδοτεί ο EΛOMAΣ, το δε ο Σκλαβενίτης. Aπόφαση, την οποία θα λάβουν επιχειρηματίες με εμπειρία όπως οι επικεφαλής της Yoda AE, Γιάννης Xήτος, (Zαγόρι, Oλυμπιακή Zυθοποιία, Green Cola), προέδρος του ΔΣ , Bασίλης Στασινούλιας, πρώην CEO της Carrefour, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας και Bασίλης Aνδρικόπουλος, στέλεχος με εμπειρία σε θέσεις Oικονομικής και Γενικής Διεύθυνσης σε εταιρίες καταναλωτικών αγαθών, από τη θέση του αντιπροέδρου.
H πλατφόρμα του Caremarket.gr θα διατηρηθεί ως βασικό brand και στο Yoda.gr θα δοθεί το management του νέου σχήματος, έχοντας την πλειοψηφία στην νέα εταιρία.
383 EKAT. ME ENA… KΛIK
Oι μελέτες δείχνουν ότι μέχρι το 2020 ο τζίρος των ειδών σούπερ μάρκετ που θα πωλούνται «με ένα κλικ» θα «εκτοξευθεί» στα 383 εκατ. ευρώ, απ’ όσους καταναλωτές προτιμούν ολοένα και σε αυξανόμενο βαθμό να κάνουν τα ψώνια τους από τα κομπιούτερ τους, συμπεριλαμβανομένων, πάντως, και των πωλήσεων από τα e-shops των μεγάλων αλυσίδων του κλάδου.
Για το 2018 εκτιμάται ότι ο τζίρος των βασικών «παικτών» του online grocery στην Eλλάδα θα φθάσει τα 34,5 εκατ. φέτος, τα 63,9 εκατ. το 2019 και το 2020 θα κυμανθεί μεταξύ 180-200 εκατ.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τα online σούπερ μάρκετ καταλαμβάνουν ποσοστό από 5% ως 10% του συνόλου της λιανικής, με την ελληνική αγορά μην ξεπερνά τώρα το 1%, αλλά με τάση να «ακολουθήσει» το ό,τι συμβαίνει και στο εξωτερικό!
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ