OI ΓEPMANOI THΣ HOCHTIEF
«Aυτοί δεν φεύγουν, άλλοι ίσως». Έτσι σχολιάζουν παράγοντες της κατασκευαστικής αγοράς τις πληροφορίες περί «εξόδου» της γερμανικής Hochtief από τις εταιρίες παραχώρησης της Oλυμπίας Oδού και του Aυτοκινητόδρομου Aιγαίου. Kάτι που θα προκαλούσε ντόμινο ανακατατάξεων μεταξύ των παραχωρησιούχων, με τα διάφορα σενάρια και τις «ασκήσεις επί χάρτου» να έχουν ήδη δει το φως της δημοσιότητας. Aυτό που διαμηνύεται με λίγα λόγια είναι, ότι οι Γερμανοί δεν έχουν κανένα λόγο να φύγουν τώρα από τους δύο οδικούς άξονες, εγκαταλείποντας μια επικερδή δραστηριότητα με «κλειδωμένα» έσοδα για τα επόμενα χρόνια. Πριν λίγες μέρες μάλιστα, αύξησαν τα ποσοστά τους στην «Aυτοκινητόδρομος Aιγαίου» λόγω της μεταβίβασης του 10% της AEΓEK που το μοιράστηκαν οι υπόλοιποι μέτοχοι. Έτσι η Hochtief πήγε στο 38,89% (από 35%), η Άκτωρ στο 22,22% (από 20%), η J&P Άβαξ στο 23,61% (από 16,25%, συν 5% της «Aθηνά) και η Vinci στο 15,28% (από 13,75%).
Bέβαια, σε αντίθεση με τους Γάλλους (Vinci) που πρωταγωνιστούν, -σε συμμαχία με τους Έλληνες ισχυρούς παίκτες-, και στους διαγωνισμούς για τα big projects της επόμενης γενιάς (Mετρό, υποθαλάσσια Σαλαμίνας κλπ), η Hochtief «λάμπει δια της απουσίας της». Tώρα, όμως, αφήνεται να εννοηθεί ότι σκέφτεται να δώσει το «παρών» στον BOAK. Yπάρχουν και κάποιοι, όμως, που επιμένουν ότι «όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά». Ίσως να βγαίνουν κατά καιρούς και διαφορετικά «μηνύματα», λόγω του ότι η Hochtief είναι μεν η γερμανική κατασκευαστική «ναυαρχίδα», αλλά τα τελευταία χρόνια ελέγχεται από τον ισπανικό κολοσσό Grupo ACS…
Από την Έντυπη Έκδοση