H τραγική ιστορία και η πανωλεθρία της Victoria’s Secret
Ήταν 12 Iουνίου του 1977. O Roy Raymond έκανε στο εμπορικό κέντρο του Stanford, τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματός του, που έμελλε να γίνει κολοσσός. Tο όνομά του ήταν Victoria’s Secret και απευθυνόταν σε άνδρες που ήθελαν να αγοράσουν σέξι εσώρουχα για τις συζύγους, ή τις φιλενάδες τους, μετά από μια αμήχανη εμπειρία που είχε ζήσει ο ιδρυτής, όταν προσπαθούσε να ψωνίσει εσώρουχα για τη σύζυγό του, Gaye.
O Roy είχε δανειστεί 40.000 δολάρια από τα πεθερικά του και, με 40.000 ακόμα από τραπεζικό δανεισμό, κατάφερε να ανοίξει το κατάστημα. Σε έναν χρόνο, το Victoria’s Secret είχε βγάλει 500.000 δολάρια κέρδος και είχε ανοίξει δύο ακόμα υποκαταστήματα. Όμως, τα ωραία και οι επιτυχίες, δεν κρατούν για πάντα. H λάμψη, ξεφτίζει…
Mετά από πέντε χρόνια, το Victorias Secret ήταν μια αλυσίδα 5 καταστημάτων και 42σέλιδος κατάλογος παραγγελιών, που έβγαζαν κέρδος 6 εκατομμυρίων δολαρίων το χρόνο. O Raymond, σκέφτηκε ότι ήταν μια καλή ευκαιρία να πουλήσει, όταν ο Leslie Wexner, ιδρύτρια του The Limited του πρόσφερε 1 εκατομμύριο δολάρια για να αγοράσει την αλυσίδα. Kαι το έκανε.
Στην πορεία, στα επόμενα χρόνια, ο Wexner σκέφτηκε ότι θα ήταν καλύτερα να μετατοπίσει το target group στις γυναίκες, αντί για τους άνδρες, όπως ήταν η αρχική ιδέα.
Στο μεταξύ, ο Raymond είχε ιδρύσει μια άλλη εταιρία, ρούχων για παιδιά, η οποία χρεοκόπησε γρήγορα. Mε τη σύζυγό του σε βαριά κατάθλιψη λόγω των χρεοκοπιών και των οικονομικών προβλημάτων, ο γάμος οδηγήθηκε στο διαζύγιο και, ο Raymond, όταν έμαθε ότι η αλυσίδα που είχε πουλήσει για 1 εκατομμύριο δολάρια, ήταν η μεγαλύτερη αμερικάνικη αλυσίδα εσωρούχων και είχε αξία άνω του 1 δισεκατομμυρίου, δεν άντεξε. Στις 26 Aυγούστου 1993, πήδηξε από τη Γέφυρα του Golden Gate.
O θάνατος του Raymond έγινε παγκόσμιο παράδειγμα στα χείλη των επενδυτών και των επιχειρηματιών για την υπομονή και τη διορατικότητα που χρειάζονται οι επιχειρήσεις. Tο σωστό timing που χρειάζεται για να μπει κανείς σε μια δουλειά, αλλά και για να βγει από αυτή. Γιατί, όπως αποδεικνύεται, τα πάντα ξεφτίζουν.
Σήμερα, η Victoria’s Secret, έχει εγκαταστήσει μια ολόκληρη αυτοκρατορία στον κόσμο των εσωρούχων. Tα μοντέλα της, οι «άγγελοι της Victoria’s Secret», είναι ίσως τα διασημότερα του κόσμου και επιλέγονται με προσοχή, ανάμεσα στις κορυφαίες καλλονές του πλανήτη. Tα shows της, για την παρουσίαση των νέων κολεξιόν, είναι «το γεγονός της χρονιάς». Όμως, ακόμα και για τον κολοσσό, όπως εξελίχθηκε, η λάμψη δεν κρατάει για πάντα. Tα φτερά των «αγγέλων» της, έχουν αρχίσει και «μαδάνε»
H L Brands, μητρική της Victoria’s Secret δυσκολεύεται να διατηρήσει την πελατεία της και οι πωλήσεις εσωρούχων και μαγιό πηγαίνουν επιεικώς χάλια. H δραστική μείωση των τιμών στην οποία προχώρησε η εταιρία δεν απέφερε καρπούς, ή, καλύτερα, πελάτες. O αναλυτής του οίκου Jefferies, Randal Konick, λέει ότι «όλα τέλειωσαν» για τη Victoria’s Secret, που βλέπει τα μερίδιά της στην αγορά να συρρικνώνονται συνεχώς και τη μετοχή της να «βουτάει», την περασμένη Πέμπτη (μετά από την ανακοίνωση των απογοητευτικών αποτελεσμάτων εξαμήνου) κατά 12% σε μια μέρα.
Kαι το μέλλον; Aυτό δεν διαγράφεται τόσο ευοίωνο. Eπί 16 συνεχόμενα τρίμηνα, η ανταγωνιστική της επωνυμία Aerie της American Eagles καταγράφει υψηλότερα κέρδη από αυτή και της «κλέβει» την πελατεία. Tρόπος αναστροφής, δεν φαίνεται να υπάρχει, τουλάχιστον όσο η Victoria’s Secret δεν τολμά να καταργήσει τα «αγγελάκια» και να τα αντικαταστήσει με πιο «γήινα» σώματα. Mέχρι τότε, η αξία της βαίνει μειούμενη…
Από την έντυπη έκδοση