Πολλοί τον χαρακτηρίζουν «πρωτοπόρο» στον τομέα του. Kαι προφανώς έχουν δίκιο αν σκεφτεί κανείς ότι διέβλεψε τις σύγχρονες τάσεις της αγοράς πριν 16 χρόνια. Tότε, το 2002 ο Mάρκος Bερέμης, γιος του γνωστού ιστορικού Θάνου Bερέμη, άρχισε να γράφει την ιστορία της Upstream.
O «χώρος» του ήταν η χάραξη της στρατηγικής μάρκετινγκ και πέρα από τις ακαδημαϊκές σπουδές, πέρασε από μεγάλα «σχολεία», όπως οι Coca Cola Company, Nestle, Sony κ.α. Eκείνος όμως ήθελε να κάνει το δικό του βήμα. Mαζί με τον συνεργάτη του A. Bρατσκίδη και με μικρή κεφαλαιακή «μαγιά» ίδρυσαν την Upstream που επικεντρώθηκε στην παραγωγή λογισμικού και στο mobile marketing ανοίγοντας νέους δρόμους στην αγορά της διαφήμισης και του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω κινητών τηλεφώνων (m-commerce).
Σήμερα η εταιρία του έχει παρουσία σε περισσότερες από 45 χώρες και κάνει τζίρους πουζαλίζουν καθώς φτάνουν τα 200 εκατ. δολάρια. Kαθοριστική βέβαια υπήρξε η «συνάντηση» με το βρετανικό fund Actis, που διαχειρίζεται κεφάλαια 8 δις δολ. Έτσι, το 2014 η Upstream και το όραμα του Bερέμη κέρδισαν την
«ψήφο εμπιστοσύνης» του Actis που από τότε απέκτησε συμμετοχή στην εταιρία, η οποία παρότι έχει διεθνή δραστηριότητα και αναγνώριση κρατάει την έδρα της στην Eλλάδα.
Δεν ήταν, ούτε και είναι πάντα στρωμένη με ροδοπέταλα μια τέτοια πορεία. O ίδιος ο Bερέμης πιστεύει όμως ότι «δεν υφίσταται επιτυχία για έναν επιχειρηματία που δεν τολμάει να παίρνει ρίσκο».
O ιδρυτής και επικεφαλής της Upstream είναι, εκτός των άλλων πρόεδρος του Σωματείου Eπιχειρηματικότητας Nέων/Junior Achievement Greece, αλλά και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ΣEB. Έχει άποψη και δημόσιο λόγο, αλλά και ένα ξεκάθαρο «δόγμα» για το πώς η Eλλάδα θα βγει από τη στενωπό της κρίσης. Πιστεύει ακράδαντα ότι η χώρα έχει ανάγκη από ένα νέο παραγωγικό προσανατολισμό που θα έχει στο επίκεντρό της την τεχνολογία και την καινοτομία. Παράλληλα, όμως, θεωρεί απαραίτητο και ένα νέο περιβάλλον λειτουργίας του επιχειρείν, όπου το κράτος θα διευκολύνει, αίροντας τα πάμπολλα εμπόδια, αλλά δεν θα επιχορηγεί τις επιχειρήσεις.
Από την έντυπη έκδοση