Το «μεγάλο χαρτί» του BMW Group στη… φόρα
Έστω και με ένα… υποτυπώδες καμουφλάζ, το BMW Group μας αποκαλύπτει την κουπέ έκδοση του MINI. Το MINI Coupι ήρθε για να ικανοποιήσει τον πλέον απαιτητικό οδηγό με ένα επίπεδο ευελιξίας απαράμιλλο στη μικρή κατηγορία, σε συνδυασμό με μία μοναδική φιλοσοφία αμαξώματος, καμπίνας και ανώτερα επίπεδα ποιότητας και εξοπλισμού.
Το πρώτο διθέσιο μοντέλο της γκάμας προσφέρει στο ΜΙΝΙ μια νέα πνοή στην πετυχημένη αγωνιστική του ιστορία, αλλά και μια επανάσταση στην κατηγορία των σπορ μικρών αυτοκινήτων. Η επιλογή κινητήρων, ρυθμίσεων πλαισίου, κατανομής βάρους και αεροδυναμικών χαρακτηριστικών του MINI Coupι στοχεύουν στην επίτευξη των βέλτιστων επιδόσεων. Έτσι, το νέο αυτοκίνητο αποπνέει την αίσθηση go-kart που αποτελεί σήμα κατατεθέν ΜΙΝΙ αλλά πολύ δυναμικά και επιτυγχάνει τις καλύτερες τιμές επιδόσεων που έχουν σημειωθεί ποτέ από ΜΙΝΙ μαζικής παραγωγής.
Κινητήρια σύνολα
Το MINI Coupι διατίθεται με τα ισχυρότερα κινητήρια σύνολα βενζίνης και diesel του οπλοστασίου της μάρκας. Οι τιμές ισχύος ξεκινούν από 90 kW/122 hp στο MINI Cooper Coupι, και συνεχίζουν με 105 kW/143 hp για το MINI Cooper SD Coupι και 135 kW/184 hp για το MINI Cooper S Coupι φτάνοντας στα 155 kW/211 hp για το MINI John Cooper Works Coupι, έναν πραγματικό σπρίντερ.
Από την άλλη, η MINI λέει ότι το νέο της μοντέλο έχει την απόλυτη αίσθηση go-kart . Η ποιότητα του πλαισίου που είναι, σύμφωνα με την εταιρία, απαράμιλλη στη μικρή κατηγορία χαρίζει στο νέο μοντέλο την οδική συμπεριφορά που δικαιώνει τη φήμη του σαν ΜΙΝΙ. Το ακριβές σύστημα διεύθυνσης (Electric Power Steering), το στάνταρ σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC, τα ισχυρά φρένα και οι διαστάσεις που σχεδιάστηκαν για βελτιστοποίηση της στρεπτικής ακαμψίας παρέχουν την απόλυτη αίσθηση go-kart στους οδηγούς του MINI Coupι. Χαρακτηριστική οροφή, βελτιστοποιημένη αεροδυναμική, εντυπωσιακοί αποθηκευτικοί χώροι.
Η επίπεδη σιλουέτα και η καινοτόμος οροφή που θυμίζει κράνος μοτοσικλέτας χαρίζουν στο MINI Coupι μία σπορ, και άκρως προσωπική γοητεία. Πέραν της ενσωματωμένης αεροτομής οροφής, μία ενεργή πίσω αεροτομή βελτιστοποιεί τη ροή αέρα στις υψηλότερες ταχύτητες. Με τη βοήθεια της πίσω πόρτας και του μεγάλου χώρου αποσκευών με σύστημα για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους, το MINI Coupι προσφέρει εξαιρετική ευελιξία στην καθημερινή οδήγηση, στη μεταφορά εξοπλισμού για σπορ ή δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου ή σε ταξίδια για δύο!
• Με μια ματιά.
• Το MINI έρχεται να τονώσει τη μικρή κατηγορία με το λανσάρισμα του πρώτου διθέσιου μοντέλου στην τρέχουσα γκάμα της οικογένειας. Το MINI Coupι μεταφέρει πιστά το σπορ DNA του brand σε μία αυτοκινητιστική φιλοσοφία αιχμής μέσα από μία νέα ερμηνεία της κατηγορίας των μικρών σπορ αυτοκινήτων: απαράμιλλη οδηγική ευελιξία και οι καλύτερες τιμές επιδόσεων από οποιοδήποτε μοντέλο της σειράς ΜΙΝΙ. Καινοτόμος σχεδίαση με οροφή σχήματος κράνους και βελτιστοποιημένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά. Πίσω πόρτα με μεγάλο άνοιγμα και πλούσιος, μεταβλητός χώρος αποσκευών για αυξημένη ευελιξία.
• Τελευταία γενιά τετρακύλινδρων κινητήρων. Τα ισχυρότερα κινητήρια σύνολα βενζίνης και diesel της γκάμας ΜΙΝΙ. Τεχνολογία κινητήρων βασισμένη στην τεχνογνωσία του BMW Group /προερχόμενη απευθείας από το μηχανοκίνητο αθλητισμό / MINI John Cooper Works Coupι με 155 kW/211 hp, MINI Cooper S Coupι με 135 kW/184 hp, MINI Cooper Coupι με 90 kW/122 hp, MINI Cooper SD Coupι με 105 kW/143 hp. Εξαιρετική απόδοση χάρη στην εκτενή εφαρμογή της τεχνολογίας MINIMALISM. Εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο στάνταρ, εξατάχυτο αυτόματο προαιρετικό για τα MINI Cooper S Coupι, MINI Cooper Coupι και MINI Cooper SD Coupι.
• Σετάρισμα πλαισίου, κατανομή βάρους και δομή αμαξώματος διαμορφωμένα με κριτήριο της απαράμιλλη οδηγική απόλαυση ενισχύουν την αίσθηση go-kart του αυτοκινήτου. Electric Power Steering και DSC (Dynamic Stability Control) στάνταρ, DTC (Dynamic Traction Control) με EDLC (Electronic Differential Lock Control) προαιρετικό (στάνταρ στο MINI John Cooper Works Coupι). Καινοτόμα συστήματα προστασίας πεζών και διαστάσεις που βελτιώνουν την ακαμψία του οχήματος μετατοπίζουν την κατανομή βάρους του οχήματος ελαφρώς προς τα εμπρός, αυξάνοντας την ελκτική πρόσφυση του FWD MINI Coupι. Μεγαλύτερη ευελιξία και ασφάλεια χάρη στην αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας, με μελετημένες, αποκλειστικές ενισχύσεις.
• Το πρώτο ΜΙΝΙ τριών όγκων με εντυπωσιακό πίσω τμήμα σε κλασικό στυλ gran turismo. Σπορτίφ, επίπεδη coupι φόρμα, 29 mm χαμηλότερο από το MINI, νέα, πιστή απεικόνιση της σχεδιαστικής γλώσσας ΜΙΝΙ. Με χαρακτηριστική οροφή τύπου ‘κράνους’ και ενσωματωμένη αεροτομή οροφής. Το πρώτο ΜΙΝΙ με ενεργή πίσω αεροτομή που βελτιστοποιεί τη ροή αέρα στις υψηλότερες ταχύτητες. Η πίσω αεροτομή ανοίγει αυτόματα στα 80 km/h.
• Αυστηρά διθέσια φιλοσοφία με αυξημένες δυνατότητες αποθήκευσης και μεταφοράς αποσκευών πίσω από τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού. Μεγάλος, μεταβλητός χώρος αποσκευών, μεγάλο άνοιγμα για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους στην καμπίνα των επιβατών, μεγάλη πίσω πόρτα που ανοίγει προς τα πάνω για ευκολότερη φόρτωση.
Εκδόσεις κινητήρων:
MINI John Cooper Works Coupι: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με υπερσυμπιεστή twin-scroll και άμεσο ψεκασμό, και πολυάριθμες τεχνολογικές λεπτομέρειες προερχόμενες από το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Κυβισμός: 1.598 cc, ισχύς: 155 kW/211 hp στις 6.000 rpm, μέγιστη ροπή: 260 Nm στις 1.850 – 5.600 rpm (280 Nm με Overboost στις 1.700 – 4.500 rpm). Επιτάχυνση: 0–100 km/h: 6.4 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα: 240 km/h. Μέση κατανάλωση σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό πρότυπο: 7.1 lit./100 km, Εκπομπές CO2: 165 g/km.
• MINI Cooper S Coupι: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με υπερσυμπιεστή twin-scroll, άμεσο ψεκασμό και πλήρως μεταβλητή διαχείριση βαλβίδων βασισμένη στην τεχνολογία VALVETRONIC του BMW Group. Κυβισμός: 1.598 cc, ισχύς: 135 kW/184 hp στις 5.500 rpm, μέγιστη ροπή: 240 Nm στις 1.600 – 5.000 rpm (260 Nm με Overboost στις 1.700 – 4.500 rpm). Επιτάχυνση: 0–100 km/h: 6.9 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα: 230 km/h. Μέση κατανάλωση σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό πρότυπο: 5.8 lit./100 km, Εκπομπές CO2: 136 g/km.
• MINI Cooper Coupι: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με πλήρως μεταβλητή διαχείριση βαλβίδων βασισμένη στην τεχνολογία VALVETRONIC του BMW Group. Κυβισμός: 1.598 cc, ισχύς: 90 kW/122 hp στις 6.000 rpm, μέγιστη ροπή: 160 Nm στις 4.250 rpm, Επιτάχυνση: 0–100 km/h: 9.0 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα: 204 km/h, Μέση κατανάλωση σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό πρότυπο: 5.4 lit./100 km, Εκπομπές CO2: 127 g/km.
• MINI Cooper SD Coupι: Τετρακύλινδρος turbodiesel με αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο, ψεκασμό common-rail και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρία. Κυβισμός: 1,995 cc, ισχύς: 105 kW/143 hp στις 4.000 rpm, μέγιστη ροπή: 305 Nm στις 1.750 – 2.700 rpm. Επιτάχυνση: 0–100 km/h: 7.9 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα: 216 km/h. Μέση κατανάλωση σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό πρότυπο: 4.3 lit./100 km, Εκπομπές CO2: 114 g/km.
• Εξωτερικές διαστάσεις: Μήκος: 3.728 mm (MINI Cooper S Coupι, MINI John Cooper Works Coupι: 3.734 mm) Πλάτος: 1.683 mm Ύψος: 1.378 mm (MINI Cooper S Coupι, MINI John Cooper Works Coupι: 1.384 mm) Μεταξόνιο: 2.467 mm »Οι σχεδιαστές των αυτοκινήτων έχουν μεγάλα κέφια όταν αποφασίζουν να δημιουργήσουν ένα πρωτότυπο όχημα. Τρανταχτό παράδειγμα μία πρωτότυπη έκδοση της Skoda Fabia RS που παρουσιάστηκε στα πλαίσια της έκθεσης GTi στο Reifnitz.
»Η τελευταία έκδοση του Renault Megane RS με τον κωδικό Trophy είναι και με τη «βούλα» το πιο γρήγορο προσθιοκίνητο όχημα παραγωγής στην πίστα του Nurburgring! O χρόνος που πέτυχε το αναβαθμισμένο Megane RS των 265 ίππων ήταν τα 8 λεπτά και 8 δευτερόλεπτα, καλύτερος κατά 9 δευτερόλεπτα από το Megane RS R26R. Δεν είναι καθόλου άσχημος…
»Δεν έλαβε μέρος στον φετινό 24ωρο αγώνα το θρυλικό Mazda 787B, (όλο και θα το έχετε τρέξει στο Gran Turismo) όμως το ιστορικό πλέον όχημα του 1991 με το οποίο κέρδισε η Mazda τον αγώνα, επέστρεψε και κυριολεκτικά έκλεψε την παράσταση. Το 787Β έκανε γύρους επίδειξης στη θρυλική πίστα με τους Johnny Herbert και Patrick Dempsey στο τιμόνι. Δεν είναι μόνο τα looks, αλλά και ο ήχος του… δαιμονισμένου ρότορα που μας κάνει όλους να ελπίζουμε πως θα επιστρέψει στο Le Mans.
»To παράδειγμα του Αbarth 500 ακολουθεί τόσο η Cabrio εκδοχή του αυτοκινήτου όσο το μεγαλύτερο, σε διαστάσεις και ισχυρότερο Punto Evo.
Στην πρώτη περίπτωση οι βελτιωτικές παρεμβάσεις που περιλαμβάνει το πακέτο αναβάθμισης esseesse αυξάνουν την ισχύ του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1,4 λίτρων τεχνολογίας T-Jet στους 160 ίππους και τη μέγιστη ροπή στα 230 Nm (λειτουργία Sport), την ίδια στιγμή που το σύστημα πέδησης αποτελείται από διάτρητους δίσκους και υψηλών προδιαγραφών τακάκια και οι αναρτήσεις έχουν αποκτήσει αμορτισέρ της Koni με βαλβίδα ελέγχου συχνότητας απόσβεσης και ελατήρια της Brembo.
»Στην ανάκληση 8 υβριδικών Prius τα οποία κατασκευάστηκαν από το 1997 έως το 2003 προχωρά η Toyota Ελλάς στο πλαίσιο διεθνούς ανάκλησης 105.784 Prius που κατασκευάστηκαν τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο και κυκλοφορούν στην Ιαπωνία και άλλες χώρες.
Την ανάκληση προκάλεσε ένα πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης που εντοπίζεται σε ένα παξιμάδι το οποίο ενδέχεται να χαλαρώσει αν το τιμόνι στρίψει πολλές φορές και με δύναμη εντελώς δεξιά.