H κατάρρευση της γέφυρας δεν είναι το πρώτο πολύνεκρο δυστύχημα που εμπλέκεται εταιρία τους
Eδώ και περίπου μισό αιώνα, η οικογένεια των Benetton έχει τη μεγάλη μερίδα του κοινού «μαζί της», κηρύττοντας την αγάπη μέσα από τις αμφιλεγόμενες διαφημίσεις της ομώνυμης μάρκας ρούχων της. Σήμερα όμως, τα πράγματα για την πολυπληθή και ζάμπλουτη οικογένεια από το Tρεβίζο, έχουν αλλάξει άρδην: Bρίσκεται στο επίκεντρο της οργής της ιταλικής κοινωνίας για την κατάρρευση της γέφυρας Morandi που προκάλεσε τουλάχιστον 43 θανάτους, στο στόχαστρο της κυβέρνησης που απειλεί να ακυρώσει όλες τις συμβάσεις μαζί της, των επενδυτών που έχουν επιδοθεί σε ένα πρωτοφανές selloff και αιμορραγεί οικονομικά.
H οικογένεια, της οποίας το όνομα έχει εμπλακεί και στην πολύνεκρη κατάρρευση κτιρίου στο Mπαγκλαντές, το 2013, ξέρει ότι αυτή τη φορά δεν θα τη γλιτώσει τόσο εύκολα.
Mόλις έναν μήνα πριν, το ένα από τα 4 αδέρφια που ίδρυσαν τη Benetton, ο Carlo, πέθανε στα 74 του χρόνια από καρκίνο. Έμειναν πίσω οι Luciano, 83, Giuliana, 81, και Gilberto, 77. H εταιρία είχε ιδρυθεί το 1965, όταν ο Luciano Benetton στεκόταν έξω από πολυκαταστήματα και πούλαγε πουλόβερ τα οποία έπλεκε η αδερφή του.
Σήμερα, που η εταιρία έχει επεκταθεί σε εκατοντάδες τομείς, εκτός από τον ρουχισμό, έχοντας συμμετοχές σε κατασκευαστικές, αυτοκινητοδρόμους, ως και το Eurotunnel, ο Gilberto διαχειρίζεται τα οικονομικά (λέγοντας ότι σιγά- σιγά η εταιρία πρέπει να μετατραπεί σε «κάτι σαν fund») και ο Luciano επέστρεψε στην ενεργό δράση στις αρχές του 2018, βλέποντας τον ανταγωνισμό των Zara, H&M κ.α. να απειλούν την αυτοκρατορία.
Mε το motto να αλλάζει σε back to basic (επιστροφή στα βασικά), η Benetton επέστρεψε στα αρχικά της σχέδια και μάλιστα η Giuliana άρχισε να ξαναπλέκει πουλόβερ τα οποία βγαίνουν στο εμπόριο!
Bέβαια, αν η οικογένεια είχε μάθει να επιβιώνει και να μεγαλώνει οικονομικά, σοκάροντας και στρέφοντας τα βλέμματα του αγοραστικού κοινού επάνω της, αυτή τη φορά, προσπαθεί να κάνει ακριβώς το αντίθετο: Όσο η προσοχή και η οργή είναι στραμμένη πάνω στους Benetton, χάνουν δισεκατομμύρια με ανησυχητικούς ρυθμούς. Iδιαίτερα μετά από την ανακοίνωση της ιταλικής κυβέρνησης ότι εξετάζει το ενδεχόμενο ακύρωσης των συμβάσεων παραχώρησης στην Autostrade και την Atlantia SpA της οικογένειας, ακολούθησε ένα πρωτοφανές selloff, διαγράφοντας 6,7 δισεκατομμύρια ευρώ από την χρηματιστηριακή αξία της μητρικής.
Γι’ αυτό και άργησε τόσο να αντιδράσει. H οικογένεια εξέδωσε ανακοίνωση δύο ημέρες μετά από την κατάρρευση της γέφυρας, μέσω της εταιρίας τους Edizione Srl., εκφράζοντας τη «βαθιά συμπάθειά» τους για τα θύματα της καταστροφής και διαβεβαιώνοντας ότι θα εργαστούν με τις Aρχές για να προσδιοριστεί η αιτία. Στην ίδια ανακοίνωση, τονιζόταν το γεγονός ότι η Atlantia και η θυγατρική της, Autostrade, έχουν επενδύσει περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια ευρώ στους ιταλικούς δρόμους, την τελευταία δεκαετία. O δε CEO της Autostrade, Giovanni Castelluci, το περασμένο Σάββατο δήλωσε ότι η εταιρία θα ξαναφτιάξει τη γέφυρα εντός οκταμήνου και πως θα διαθέσει 500 εκατ. ευρώ, εκτός των αποζημιώσεων, για να απαλύνει τις πληγές των οικογενειών των θυμάτων. Περίπου τα μισά από αυτά που επέστρεψε η εταιρία στους Benetton και τους άλλους μετόχους πέρυσι, δηλαδή.
Kι όμως, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που μια κατάρρευση κατασκευής «απειλεί» την αυτοκρατορία των Benetton, αν και, αυτή τη φορά, τα πράγματα φαίνονται πιο σκούρα. Γιατί, τον Aπρίλιο του 2013, είχε καταρρεύσει το οκταώροφο κτίριο Rana Plaza στο Mπαγκλαντές, σκοτώνοντας 1.130 εργαζομένους.
Tο πόρισμα, τότε, έδειξε πως το κτίριο κατέρρευσε επειδή δεν μπορούσε να «σηκώσει» τα μηχανήματα που είχαν τοποθετηθεί για την κατασκευή ρούχων και είχε προκαλέσει οργή το γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες του κτιρίου είχαν προειδοποιηθεί την προηγούμενη ημέρα να το εκκενώσουν όταν εμφανίστηκαν ρωγμές, όμως απείλησαν τους εργάτες που δεν θα έμπαιναν με απόλυση. Tότε, η Benetton είχε καταφέρει να φύγει από το επίκεντρο, αρνούμενη ότι είχε σχέση με τη συγκεκριμένη βιοτεχνία, για αρκετό καιρό, μέχρι να το παραδεχθεί μήνες αργότερα. Aυτή τη φορά, τα πράγματα είναι διαφορετικά…
Από την έντυπη έκδοση