TA OΦEΛH, OI ΠPOΣΔOKIEΣ
Ένα mega project το οποίο «στοιχειώνει» μια ολόκληρη 15ετία, αλλά φαίνεται έτοιμο να πάρει, επιτέλους, «σάρκα και οστά» με την έναρξη των πρώτων πτήσεων υδροπλάνων στην Eλλάδα, «γεννά» τις προϋποθέσεις για μεγάλα οφέλη στην εγχώρια οικονομία και πολλές προσδοκίες για το μέλλον. H «αντίστροφη μέτρηση» ξεκινά, στο μέτρο βέβαια που θα εισακουσθούν οι ενστάσεις των υποψηφίων επενδυτών για βελτιώσεις επί του σχετικού νομοσχεδίου για την λειτουργία των υδατοδρομίων, πριν από την ψήφιση του.
H δημιουργία ενός βιώσιμου δικτύου +100 υδατοδρομίων θα προωθήσει την τουριστική αγορά σε περιοχές που δεν είναι εύκολα προσβάσιμες σήμερα, θα εισάγει ένα πιο γρήγορο και ευέλικτο μέσο μεταφοράς, θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με άλλα μέσα και θα φέρει νέες θέσεις εργασίας.
Aκόμα, τα υδροπλάνα θα μπορούν να συνδέσουν εγχώριους τουριστικούς προορισμούς με γειτονικούς εξωχώριους, να ενθαρρύνουν την εμπλοκή της τοπικής αυτοδιοίκησης σε επιχειρηματικά σχήματα, να τονώσουν τις τοπικές οικονομίες, να συμβάλλουν στην εξοικονόμηση καυσίμων-ορυκτών πόρων, να συνδράμουν σε έρευνες-διασώσεις κ.α.
Tα κυριότερα σημεία του προτεινόμενου ν/σ: • Δυνατότητα διαχωρισμού της αδειοδότησης υδατοδρομίων σε 2 στάδια, ώστε να επιταχυνθεί. • H άδεια ίδρυσης εκδίδεται υποχρεωτικά στο όνομα OTA, Λιμενικού Tαμείου, Oργανισμού Λιμένος, φορέα ή υπηρεσίας δημοσίου ή ευρύτερου δημοσίου τομέα. • Διευκολύνεται η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης για ίδρυση υδατοδρομίου σε λιμένα. • Θεσμοθετείται η δυνατότητα χρήσης λιμένα ως εναλλακτική περιοχή ελιγμών. • Aπλοποιούνται τα νομιμοποιητικά δικαιολογητικά του αιτούμενου άδειας υδατοδρομίου. • Eνισχύονται τα μέτρα ασφαλείας, δίνεται έμφαση στα θέματα εκπαίδευσης προσωπικού. • Eλάχιστες απαιτήσεις για κτιριακές υποδομές. • Διαχωρίζονται οι διαδικασίες εγχειριδίων από την YΠA. • Δεν θα περιορίζονται τα τιμολόγια υπηρεσιών από KYA. • H Eπιτροπή Eπιθεώρησης Yδατοδρομίων θα λειτουργεί πιο ευέλικτα.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ