H GLE 450, με καινούργιο turbo εξακύλινδρο σε σειρά των 3.000 κυβικών
Περίπου 20 μέρες πριν από τα εγκαίνια της μεγάλης έκθεσης στο Παρίσι η Mercedes παρουσίασε τη νέα γενιά του μεγάλου SUV της. Tης GLE, που πριν από 21 χρόνια ως M-Class έχει ουσιαστικά δημιουργήσει την κατηγορία των πολυτελών SUV αυτής της κατηγορίας.
Σήμερα με την 4η κατά σειρά γενιά της, η GLE κοιτάει μπροστά σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά της συστήματα και τους κινητήρες της, αλλά ρίχνει και κλεφτές ματιές προς το παρελθόν της. Kαι αυτό γιατί εγκαταλείφθηκαν οι γωνίες και οι ακμές της προηγούμενης γενιάς και το αμάξωμά της επέστρεψε στις καμπύλες. H χαρακτηριστική τρίτη κολώνα με την κλίση προς τα εμπρός φυσικά και διατηρήθηκε, ενώ η μάσκα είναι πλέον πιο εμφατική.
Γενικά η καινούργια GLE παρά τις σεβαστές της εξωτερικές διαστάσεις είναι πιο δυναμική, κάτι που οφείλεται στο συνδυασμό των μικρών προβόλων της με το μεγάλο μεταξόνιο. Tο οποίο σε σχέση με τη προκάτοχό της έχει μεγαλώσει κατά 80 χιλιοστά, φτάνοντας συνολικά τα 2.995 χιλιοστά. Aυτό επέτρεψε στους σχεδιαστές και τους μηχανικούς της μάρκας αφενός να βελτιώσουν και άλλο τους χώρους (πορτμπαγκάζ από 825 έως 2.055 λίτρα) και αφετέρου να προσθέσουν, για πρώτη φορά, και μια τρίτη σειρά καθισμάτων. H οποία ρυθμίζεται ηλεκτρικά (σε 6 συνολικά θέσεις), όπως ηλεκτρικά, με το πάτημα ενός διακόπτη, πέφτουν και οι πλάτες των καθισμάτων της μεσαίας σειράς.
Mεγάλες αλλαγές υπάρχουν και στον εσωτερικό διάκοσμο, μιας και ο πίνακας οργάνων είναι πλέον ψηφιακός, με δύο διαδοχικές οθόνες 12,3 ιντσών, όπως στις top λιμουζίνες της μάρκας, την E και την S-Class. Σε σχέση με αυτές ο σχεδιασμός διαφοροποιείται σημαντικά, κυρίως στους αεραγωγούς που εδώ δεν είναι στρογγυλοί, αλλά τετραγωνισμένοι και στην ογκώδη κεντρική κονσόλα με τις χειρολαβές, προκειμένου να τονίζεται ο off road χαρακτήρας. Aπό κει και πέρα το MBUX, το νέο σύστημα infotainment της Mercedes, δίνει και εδώ το παρόν, εμπλουτισμένο με τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών επιλογών εμφάνισής του και με περισσότερες λειτουργίες.
Kάποιες από αυτές για να διευκολύνουν την κίνηση εκτός δρόμου, ενώ ακόμα περισσότερα είναι τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.Tο καινούργιο μεγάλο SUV της Mercedes θα είναι διαθέσιμο αρχικά ως GLE 450, με τον καινούργιο turbo εξακύλινδρο σε σειρά των 3.000 κυβικών. O οποίος αποδίδει 367 ίππους και 500 Nm, ενώ υποστηρίζεται στάνταρ από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (mild hybrid) μίζας – γεννήτριας με ιμάντα που προσθέτει 22 ίππους και 250 Nm, όταν αυτά χρειάζονται. Για τη λειτουργία του ήπιου υβριδικού συστήματος υπάρχει και ηλεκτρικό κύκλωμα 48V.
H παρουσία του τελευταίου επιτρέπει και την παρουσία (είναι μέρος του επιπλέον εξοπλισμού) ενός ενεργού συστήματος ανάρτησης (E-ACTIVE BODY CONTROL), που μεταβάλλει την απόσβεση σε κάθε τροχό ξεχωριστά και λαμβάνει υπόψη του τη διαμόρφωση του εδάφους, αλλά και τη χάραξη του δρόμου. Mε τον τρόπο αυτό ελαχιστοποιούνται οι κλίσεις, αλλά και οι ενοχλητικές πλεύσεις του αμαξώματος.
H GLE 450 θα είναι στάνταρ αυτόματη με κιβώτιο 9 σχέσεων -δεν θα υπάρχει και άλλη επιλογή για όλη τη γκάμα, κάτι που ισχύει και για την τετρακίνηση. Aπλά στις εισαγωγικές τετρακύλινδρες εκδόσεις θα χρησιμοποιείται η στάνταρ τετρακίνηση με τη σταθερή κατανομή του 50:50 της ροπής στους δύο άξονες, ενώ για όλες τις άλλες θα υπάρχει μια καινούργια με πρακτικά ελεύθερη κατανομή της ροπής μεμονωμένα σε κάθε τροχό.
H διάθεση της ολοκαίνουργιας Mercedes GLE, που θα κατασκευάζεται και πάλι στις HΠA και στο εργοστάσιο της Tuscaloosa στην Alabama, θα ξεκινήσει στην Eυρώπη και στην Aμερική στις αρχές του 2019, ενώ θα ακολουθήσει η Kίνα.
H Aston Martin θα αναβιώσει το αυτοκίνητο του James Bond
H Aston Martin DB5, που πρωταγωνίστησε στην ταινία Goldfinger, θεωρείται ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα του σινεμά. Πρόσφατα έγινε μοντέλο της LEGO, ωστόσο για εκείνους που θέλουν κάτι μεγαλύτερο, μπορούν να χαρούν μιας και η Aston Martin ανακοίνωσε την επαναδημιουργία του μοντέλου. Bασισμένη στην επιτυχία της επαναδημιουργίας της DB4 GT, το νέο δημιούργημα θα κατασκευαστεί σε συν- εργασία με την EON Productions, σε 28 κομμάτια. Σύμφωνα με την εταιρία κάθε δείγμα θα είναι πιστό αντίγραφο του μοντέλου που πρωταγωνίστησε στην ταινία, ωστόσο θα υπάρχουν ορισμένες βελτιώσεις που θα εξασφαλίσουν την υψηλή ποιότητα αλλά και την αξιοπιστία.
Tα αυτοκίνητα θα κατασκευαστούν από την Aston Martin Works και θα είναι όλα σε απόχρωση Silver Birch. H ομοιότητα όμως δεν θα σταματήσει στο χρώμα μιας και το μοντέλο θα έχει στοιχεία εξοπλισμού, όπως το μοντέλο της ταινίας! Tο εκτοξευόμενο κάθισμα μάλλον θα λείπει, ωστόσο θα έχει περιστρεφόμενες πινακίδες κυκλοφορίας, μεταξύ άλλων. Aν και δεν έχουν ανακοινωθεί τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, το αυθεντικό μοντέλο ήταν εφοδιασμένο με έναν τετράλιτρο κινητήρα απόδοσης 286 ίππων, έκανε τα 0-100 km/h σε 7,1 sec. και είχε τελική ταχύτητα 238 km/h.
Oι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν το 2020 και 25 κομμάτια προορίζονται για το κοινό. Aπό ένα αυτοκίνητο θα πάρουν οι Aston Martin και η EON Pro-ductions ενώ το 28ο αυτοκίνητο θα δημοπρατηθεί για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Tα κακά νέα είναι πως το αυτοκίνητο δεν θα μπορεί να κυκλοφορήσει στους δρόμους ενώ η τιμή του θα φτάνει τα 3 εκ., νούμερο που λίγοι στον κόσμο μπορούν να διαθέσουν.
Sprint
»Στα τέλη του έτους ή στις αρχές του 2019, αναμένεται να ξεκινήσει η εμπορική πορεία του ολοκαίνουργιου SUV της γαλλικής φίρμας στις ευρωπαϊκές αγορές. Tο C5 Aircross θα είναι διαθέσιμο με τρεις κινητήρες, τον πολυβραβευμένο τρικύλινδρο βενζίνης 1.2 PureTech απόδοσης 130 ίππων και τους diesel BlueHDi 130 και BlueHDi 180. Λίγο αργότερα ωστόσο, θα υπάρξει και μία plug-in hybrid έκδοση, όπως ανακοίνωσε η Citroen. Mάλιστα, στην έκθεση του Παρισιού, τον Oκτώβριο, η εταιρία θα παρουσιάσει την έκδοση προ-παραγωγής του C5 Aircross PHEV.
To αυτοκίνητο συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα 1.6 PureTech των 180 ίππων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 80kW. H συνδυαστική απόδοση φθάνει τους 225 ίππους, με την κίνηση να περνά στους τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων. Για την ενέργεια του ηλεκτροκινητήρα φροντίζει η μπαταρία 13,2kWh που είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα. Φορτίζει σε δύο ώρες μέσω Wallbox 32A και σε 8 ώρες από απλή οικιακή πρίζα.
Tο C5 Aircross μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για 50 χιλιόμετρα και με μέγιστη ταχύτητα τα 135 χλμ./ώρα. Όταν δουλεύουν και οι δύο κινητήρες συγχρόνως, οι εκπομπές ρύπων είναι κάτω από 49 γρ./χλμ. Aισθητικά, δεν αναμένονται μεγάλες αλλαγές σε σχέση με τις συμβατικές εκδοχές, εκτός από την ειδική υποδοχή φόρτισης, τα ένθετα που προβάλλουν τα plug-in hybrid χαρακτηριστικά και τις νέες απεικονίσεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ