Το προτζεκτ “Flying Taxi” της Uber, που στοχεύει να φέρει μια επανάσταση στον τομέα των δημόσιων συγκοινωνιών μέσω ιπτάμενων και αυτόνομων ταξι, ζεσταίνει τις μηχανές του. Η Ινδία, η Ιαπωνία, η Αυστραλία, η Βραζιλία και η Γαλλία έχουν επιλεγεί από την Uber ως υποψήφιες χώρες για να φιλοξενήσουν την πρωτοποριακή αυτή υπηρεσία. Η επιλογή θα γίνει σε διάστημα έξι μηνών, μετά το οποίο θα ξεκινήσουν οι δοκιμές για πτήσεις, ώστε η υπηρεσία να γίνει λετουργική την επομένη δεκαετία.
Υπενθυμίζεται ότι η δημοφιλής υπηρεσία διαμοιρασμού διαδρομών θέλει να φέρει τα ιπτάμενα ταξί της στο Λος Άντζελες και στο Ντάλας μέσω της υπηρεσίας Uber Air κι έχει προγραμματίσει τις πρώτες δοκιμές το 2020 και υπηρεσία λειτουργικών ιπτάμενων ταξί μέχρι το 2023. Μέχρι τώρα, εκτός από τις δύο προαναφερθείσες πόλεις, όλα έδειχναν ότι η πρώτη πόλη εκτός ΗΠΑ που θα λειτουργήσουν τα ταξί θα είναι το Ντουμπάι, αλλά εν τέλει θα είναι μια πόλη εκτός ΗΠΑ, από τις 5 προαναφερθείσες.
Η Uber ελπίζει ότι το προτζεκτ “Flying Taxi” θα είναι εξαιρετικά επιτυχημένο από άποψη αποδοτικού τρόπου μεταφοράς και θα εξοικονομήσει χρόνο ταξιδίου καθιστώντας έτσι τη ζωή πιο εύκολη για τους ανθρώπους. Στόχος είναι η ανάπτυξη ηλεκτρικών ιπτάμενων ταξί που θα είναι ικανά για κάθετες προσγειώσεις και απογειώσεις. Αυτά τα ιπτάμενα ταξί θα προσφέρουν κορυφαία ταχύτητα 320 χμ ανά ώρα σε υψόμετρο που κυμαίνεται μεταξύ 300 και 600 μέτρων, ενώ με μια μόνο φόρτιση, θα είναι ικανά να πετάξουν για 96 χιλιόμετρα.
Ο πληθυσμός και η έλλειψη ακραίων καιρικών φαινομένων συγκαταλέγονταν στους κύριους παράγοντες με βάση τους οποίους θα επιλέξει η Uber τους πιθανούς υποψηφίους. Η Uber αναγνωρίζει το γεγονός ότι η Ιαπωνία είναι ένα έθνος με τα πλέον σύγχρονα και προηγμένα συστήματα δημόσιων μεταφορών και ως εκ τούτου γίνεται μια φυσική επιλογή. Από την άλλη η Ινδία αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης και η χρήση του εναέριου χώρου για μεταφορές θα μπορούσε να προσφέρει μια λύση στο πρόβλημα, ενώ ταυτόχρονα τα αποτελέσματα από την υιοθέτηση των drone ως μέσων μεταφοράς θα προσέφεραν χρήσιμα δεδομένα προς μελέτη.
Ακόμα, η Αυστραλία έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για χρήση εναέριας κυκλοφορίας, ενώ η Γαλλία είναι ο καινούριος τεχνολογικός κόμβος της Uber. Τέλος, η Βραζιλία αποτελεί κοινό έδαφος για μεταφορές ελικοπτέρων. Μάλιστα, η Uber ήδη επιτρέπει στους χρήστες να καλέσουν ελικόπτερα εκεί μέσω της εφαρμογής της.
Η Uber σκοπεύει να λανσάρει την υπηρεσία ιπτάμενων ταξί την επόμενη πενταετία. Όμως πολλοί θεωρούν ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί. Όντως η εταιρεία τον τελευταίο καιρό φαίνεται να δυσκολεύεται ακόμη και στα αυτόνομα οχήματα, όμως είναι αισιόδοξη ότι θα καταφέρει να παραμείνει πιστή στο χρονοδιάγραμμά της. Ήδη έχει συνεργαστεί με τη NASA για συστήματα διαχείρισης drone κι έχει ενταχθεί σε 21μελή κοινοπραξία για ιπτάμενα οχήματα στην Ιαπωνία, η οποία συμπεριλαμβάνει τις Airbus, Boeing και Toyota. Εκτός από τα τεχνολογικά εμπόδια που έχει να αντιμετωπίσει η Uber, πρέπει να λύσει και το πρόβλημα της εμπιστοσύνης απέναντί της, η οποία έχει κλονιστεί ύστερα από το δυστύχημα, όταν αυτόνομο αυτοκίνητο της χτύπησε μια πεζό.