Σε επίπεδα ρεκόρ έφθασαν οι αποζημιώσεις σε επιβάτες αεροπορικών εταιρειών από και προς ελληνικά αεροδρόμια για το διάστημα 1 Ιουνίου – 1 Σεπτεμβρίου του φετινού έτους.
Σύμφωνα με την AirHelp, κορυφαία εταιρία αποζημίωσης καθυστερήσεων παγκοσμίως, το συγκεκριμένο τρίμηνο οι αποζημιώσεις που επιδικάστηκαν σε επιβάτες που ταξίδεψαν από και προς ελληνικά αεροδρόμια έφθασαν τα €37.182.300. Την ίδια περίοδο του 2017, το ποσό αυτό ανερχόταν στα €10.087.200, δηλαδή σημειώθηκε μια τεράστια αύξηση κατά 269%. Στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, πραγματοποιήθηκαν φέτος από την Ελλάδα 66.300 πτήσεις εκ των οποίων το 67.3% ήταν στην ώρα τους όσον αφορά στους χρόνους άφιξης και αναχώρησης.
Στην πρώτη πεντάδα των αεροπορικών εταιριών που για τη συγκεκριμένη καλοκαιρινή περίοδο, πρέπει να επιστρέψουν τα υψηλότερα ποσά σε αποζημιώσεις επιβατών ξεχωρίζει η Ryanair, με €5.100.000. Δεύτερη αεροπορική εταιρία είναι η TUIfly, με συνολικό οφειλόμενο ποσό αποζημιώσεων €2.620.000 και τρίτη η Easyjet με €2.470.000. Στη τέταρτη θέση ακολουθεί η Ellinar SA με το συνολικό ποσό των αποζημιώσεων να ανέρχεται στο €1.972.850 και πέμπτη η Vueling Airlines με €1.720.300.
Τα μεγαλύτερα προβλήματα, σύμφωνα πάντα με στοιχεία της AirHelp, δημιουργήθηκαν την 25η του Αυγούστου, καθώς ήταν η ημέρα με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση για το καλοκαίρι του 2018, με συνολικό αριθμό πτήσεων 1.200, εκ των οποίων οι 240 είχαν καθυστέρηση μεταξύ 15 και 180 λεπτών.
Ενδιαφέροντα στοιχεία προκύπτουν και αναφορικά με τις πιο προβληματικές πτήσεις για το φετινό καλοκαίρι. Σύμφωνα με τα στατιστικά, οι εγχώριες πτήσεις ήταν οι περισσότερες σε αριθμό, ακολουθούμενες από πτήσεις προς το Ηνωμένο Βασίλειο και πιο συγκεκριμένα προς τα αεροδρόμια του Gatwick και του Manchester, και τέλος οι πτήσεις προς τα αεροδρόμια του Duesseldorf και του Μονάχου στη Γερμανία. Από τις παραπάνω τρείς κατηγορίες πτήσεων με τις μεγαλύτερες χρονικές καθυστερήσεις, πρώτες είναι οι πτήσεις εντός Ελλάδος: από τις 12.300 οι 3.000 είχαν καθυστέρηση μεταξύ 15 και 180 λεπτών.
Όσον αφορά τις λιγότερο προβληματικές ώρες πτήσης, ήταν από τις 6 το πρωί έως και τις 12 το μεσημέρι, ενώ οι ώρες με τις περισσότερες καθυστερήσεις ή ακυρώσεις πτήσεων ήταν από τη 1 το μεσημέρι έως και τις 4 το απόγευμα. Η Τρίτη αποδείχθηκε η πιο κατάλληλη μέρα να ταξιδεύει κάποιος για το προορισμό των διακοπών του, με την Τετάρτη να έρχεται 2η στη σειρά.
Σημειώνεται ότι η AirHelp είναι η κορυφαία εταιρία αποζημίωσης καθυστερήσεων στον κόσμο, βοηθώντας τους επιβάτες να ζητήσουν αποζημίωση μετά από καθυστέρηση, ακύρωση ή άρνηση επιβίβασης. Από την έναρξη λειτουργίας της το 2013, η AirHelp έχει βοηθήσει περισσότερους από επτά εκατομμύρια ανθρώπους να διεκπεραιώσουν διεκδικήσεις αποζημίωσης από αεροπορικές εταιρείες αξίας σχεδόν 800 εκατομμυρίων ευρώ σε συνολική αποζημίωση. Η AirHelp έχει γραφεία σε όλο τον κόσμο, είναι παρούσα σε 30 χώρες, προσφέρει υποστήριξη σε 16 γλώσσες και απασχολεί περισσότερους από 500 υπαλλήλους παγκοσμίως.