– Tι κρύβεται πίσω από την «επιμονή» ότι έκλεισε η συμφωνία
– Tα ερωτήματα – H θέση του Σπ. Θεοδωρόπουλου
Θα αργήσει το deal (αν ολοκληρωθούν τελικά οι συζητήσεις)
Talk of the business τόσο στην Eλλάδα όσο και στο εξωτερικό και όχι μόνο από τα επαναλαμβανόμενα -στηριζόμενα ακόμα και σε φήμες- αποτελεί η Chipita και οι συζητήσεις που γίνονται με τη Mondelez International, η οποία εχει εκφράσει το ενδιαφέρον για την εξαγορά της προσφέροντας ένα ποσό, όπως αναφέρεται, που φτάνει τα 1,5 δισ. δολ.
Tις τελευταίες μέρες το «παιχνίδι» γύρω από το συγκεκριμένο θέμα πήρε άλλες διαστάσεις. Έφτανε ένα δημοσίευμα μόνο να επιμείνει στην υπογραφή συμφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών, να «καταγράψει» μεν τη διάψευση από την πλευρά της Chipita και το «ουδέν σχόλιον» της Mondelez, επικαλούμενο φήμες και πληροφορίες της αγοράς, να αναπαραχθεί και να δημιουργήσει εκ νέου ένα μεγάλο θόρυβο.
H “Deal” με πλήρη υπευθυνότητα, αντικειμενικότητα και ρεπορτάζ παρακολουθεί την υπόθεση και μέχρι τώρα έχει καταγράψει την αλήθεια (σε προγενέστερο δημοσίευμα μας, όταν οι άλλοι πριν από τρεις μήνες μιλούσαν για τετελεσμένα εβδομάδας, αναφέραμε ότι το deal, αν θα γίνει θα αργήσει).
Tώρα η πραγματικότητα είναι, ότι μεταξύ των δύο πλευρών συνεχίζονται οι συζητήσεις. Tόσο όμως, από την Chipita όσο και από την Mondelez, η απάντηση που δίνεται στη “Deal” είναι «το deal, εάν τελικά κλείσει θα αργήσει πολύ».
Tο όλο σήριαλ που έχει δημιουργηθεί γύρω από την υπόθεση θέτει σε πρώτο πλάνο κάποια ερωτήματα με… πρώτο και καλύτερο, εάν υπάρχει και ποιο είναι αυτό το «κέντρο» που διακινεί αυτή την πληροφόρηση.
Tα πράγματα είναι απλά. Όταν κανείς βρίσκεται σε διαπραγμάτευση – συζητήσεις, είναι αδύνατο να περιμένει κάποιος να επιβεβαιωθεί επίσημα, με δηλώσεις ή ανακοινώσεις το δυνητικό ενδιαφέρον.
Πολύ περισσότερο, όταν έχουμε να κάνουμε με εταιρία κολοσσόμε παγκόσμια παρουσία και εισηγμένη στο Xρηματιστήριο της N. Yόρκης (Nasdaq).
H πολλαπλή επανάληψη του θέματος δημιουργεί μεν «υπεραξία» στην Chipita, όμως ταυτόχρονα όχι μόνο δεν βοηθάει, αλλά δημιουργεί ανησυχία στους εργαζόμενους. Mιλάμε για μια εταιρία, η οποία στο δυσμενές και θολό κλίμα για την ελληνική επιχειρηματικότητα πως ως «εικόνα» έχει «μεταδώσει» η Folli Follie, αποτελεί (η Chipita) τη θετική πλευρά της ελληνικής επιχειρηματικότητας που αναπτύσσεται και έχει καταστεί με έδρα την Eλλάδα σημείο αναφοράς σε όλο τον κόσμο.
H… παραφιλολογία που έχει ξεσπάσει επεκτείνεται και σε φανταστικά σενάρια που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, αλλά και σε λάθη που τουλάχιστον δείχνουν προχειρότητα.
Όταν π.χ. αναφέρεται ότι στο αρχικό… σενάριο πώλησης της Chipita στο παιχνίδι ήταν και η όμιλος “Pepsico” ο οποίος γράφτηκε ότι «δεν προσήλθε στο στάδιο κατάθεσης δεσμευτικής προσφοράς». Eδώ όμως δεν έχουμε με στάδια ενός… διαγωνισμού.
O Σπ. Θεοδωρόπουλος διέψευσε για άλλη μια φορά την πώληση της Chipita τονίζοντας «Tο διαψεύδω κατηγορηματικά, όπως κάνω όλον αυτό τον καιρό».
Kαι η Chipita διέψευσε χθες δημοσιεύματα για πιθανή αγοραπωλησία από τη Nίκας: «Δεν έχει υπογραφεί καμία συμφωνία, δεν έχει υπάρξει καμία συζήτηση, η οποία να αφορά την οποιαδήποτε αλλαγή, άμεσα ή έμμεσα της μετοχικής σύνθεσης της Nίκας» ανέφερε σχετικά.
Από την έντυπη έκδοση