Ο ΟΑΣΑ ενημερώνει ότι έχει διαθέσει περισσότερες από 960.000 προσωποποιημένες κάρτες και 420.000 ανώνυμες κάρτες, κάτι το οποίο σημαίνει ότι 1,38 εκατ. επιβάτες μετακινούνται με κάρτες.
Πλέον σε όλα τα Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Εισιτηρίων (ΑΜΕΚ), ήτοι σε 298, παρέχεται η δυνατότητα χρήσης πιστωτικής κάρτας για την έκδοση και επαναφόρτιση εισιτηρίων, ενώ ξεπέρασαν τα 500 τα περίπτερα και καταστήματα ψιλικών που έχουν εφοδιαστεί με POS για τον ίδιο λόγο.
«Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποδεικνύει σταδιακά τη δυναμική του. Σύντομα ο Οργανισμός θα εισαγάγει και νέες υπηρεσίες για την βελτίωση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού», σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Ιωάννης Σκουμπούρης.
Σημαντικά τα πλεονεκτήματα των καρτών έναντι των εισιτηρίων
Ο Οργανισμός συστήνει στο επιβατικό κοινό τη χρήση προσωποποιημένης ή απρόσωπης κάρτας έναντι του πολλαπλού εισιτηρίου.
Η προσωποποιημένη ATH.ENA Card μπορεί να φορτιστεί ταυτόχρονα με έως δύο προϊόντα κομίστρου και χρηματική αξία, δηλαδή με προϊόντα μεγάλης ή μικρής χρονικής διάρκειας (π.χ. 30, 90, 180 ή 365 ημερών, 5 ημερών, 3 ημερών), λαμβάνοντας υπόψη ότι μόνο ένα από αυτά μπορεί να είναι ενεργό κάθε χρονική στιγμή (το δεύτερο ξεκινά μετά τη λήξη του πρώτου) και / ή με χρήματα, ώστε να λειτουργεί και ως ηλεκτρονικό πορτοφόλι.
Αντίστοιχα, η ανώνυμη ATH.ENA Card μπορεί να φορτιστεί με έως δύο προϊόντα μικρής χρονικής διάρκειας ή με χρήματα, ώστε να λειτουργεί και ως ηλεκτρονικό πορτοφόλι.
Τέλος, το εισιτήριο ATH.ENA Ticket μπορεί να φορτιστεί μόνο με ένα προϊόν μικρής διάρκειας και επαναφορτίζεται, μόνο εφόσον έχει καταναλωθεί η αξία κομίστρου του.
Μέσω κινητού τηλεφώνου η φόρτιση προσωποποιημένης κάρτας, δεν χρειάζεται μετάβαση σε εκδοτήρια / μηχανήματα
Για παράδειγμα, επιτρέπει την προμήθεια όλων των προϊόντων κομίστρου (π.χ. μηνιαία κάρτα, 10+1, 5+0, κ.τ.λ.) μέσω κινητού τηλεφώνου με τεχνολογία NFC, χωρίς να χρειάζεται η μετάβαση σε εκδοτήρια ή αυτόματα μηχανήματα (περισσότερες πληροφορίες στο σύνδεσμο: http://www.oasa.gr/news.php?id=funk1581 ).
Αγορά / επαναφόρτιση εισιτηρίου με πιστωτική κάρτα σε αυτόματα μηχανήματα, εκδοτήρια και περίπτερα
Η αγορά και επαναφόρτιση εισιτηρίου με πιστωτική κάρτα παρέχεται στο σύνολο του δικτύου του ΟΑΣΑ και συγκεκριμένα:
Α. Στα 298 «Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Εισιτηρίων» (ΑΜΕΚ), δηλαδή στο σύνολο των διαθέσιμων μηχανημάτων.
Β. Στα λειτουργούντα εκδοτήρια της ΣΤΑΣΥ και της ΟΣΥ.
Γ. Σε 500 περίπτερα και καταστήματα ψιλικών που εφοδιάστηκαν με POS και είναι συμβεβλημένα με τον ΟΑΣΑ (εξαιρούνται τα κόμιστρα μεγάλης διάρκειας και τα εισιτήρια αεροδρομίου).
Δυνατότητα έκδοσης προσωποποιημένης κάρτας από το ίντερνετ ή τα εκδοτήρια
Από την 1η Οκτωβρίου 2018 έχει καταργηθεί η δυνατότητα προμήθειας χάρτινου εισιτηρίου μειωμένου κομίστρου.
Οι δικαιούχοι μειωμένου κομίστρου, όπως άτομα άνω των 65 ετών, ανήλικοι μεταξύ 7 – 18 ετών, φοιτητές – σπουδαστές και πολύτεκνοι, καλούνται να εκδώσουν προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα ATH.ENA Card, εφόσον επιθυμούν να κάνουν χρήση του δικαιώματός τους.
Για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας, οι μέθοδοι είναι οι ακόλουθοι:
A. Μέσω της ιστοσελίδας athenacard.gr και ταχυδρομική παραλαβή στη διεύθυνση επιλογής.
Η εφαρμογή αυτή απευθύνεται, εκτός από τις κατηγορίες επιβατών που μετακινούνται με ολόκληρο κόμιστρο, στους επιβάτες άνω των 65 και κάτω των 18 ετών και στους επιβάτες – δικαιούχους δωρεάν μετακίνησης (άνεργοι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ και ΑμεΑ).
Εάν ανήκετε σε μία από τις παραπάνω κατηγορίες, καταχωρείτε τα στοιχεία σας στην ιστοσελίδα athenacard.gr, ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες.
Στη συνέχεια, ο ΟΑΣΑ, συλλέγοντας τα παραπάνω στοιχεία, προχωρά στην έκδοση της προσωποποιημένης κάρτας, η οποία θα σας αποσταλεί στη διεύθυνση που δηλώσατε.
B. Στα εκδοτήρια της ΣΤΑΣΥ και της ΟΣΥ (https://athenacard.gr/jsp/smartafc/general/customers/ekdotiria-pros.jsp), με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών.