Οι επιβάτες της Virgin Atlantic είχαν την τύχη να ταξιδέψουν στα σύννεφα με μια πολύ διαφορετική πηγή καυσίμων, από τη συνηθισμένη του μείγματος ορυκτών καυσίμων που συνεισφέρει σημαντικά στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Στις 3 Οκτωβρίου ένα Boeing 747 πέταξε από από το Ορλάντο στο αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου με την χρήση του καυσίμου για αεροπλάνα της εταιρείας LanzaTech, που έχει κατασκευαστεί εν μέρει από ανακυκλωμένα βιομηχανικά απόβλητα, μια βιώσιμη εναλλακτική λύση που ποτέ δεν έχει χρησιμοποιηθεί ως τώρα σε μια εμπορική πτήση.
Συγκεκριμένα, χρησιμοποιήθηκε ένα μείγμα κανονικών καυσίμων αεροσκαφών και αιθανόλης από απόβλητα αέρια. Το μείγμα καυσίμων της πτήσης περιελάμβανε 5% ανακυκλωμένα καύσιμα. Ωστόσο, η Virgin Atlantic ανακοίνωσε ότι το βιώσιμο στοιχείο θα μπορούσε να αποτελέσει μέχρι και το 50% του μείγματος στο μέλλον, συμβάλλοντας σημαντικά στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα των αεροπορικών εταιρειών.
“Αυτό το καύσιμο παίρνει απόβλητα, αέρια πλούσια σε άνθρακα από βιομηχανικά εργοστάσια, και τους δίνει μια δεύτερη ζωή, έτσι ώστε να μη χρειάζεται να αφαιρεθούν νέα ορυκτά καύσιμα από το έδαφος”, δήλωσε στην εφημερίδα “Guardian”, ο ιδρυτής της Virgin Atlantic, Ρίτσαρντ Μπράνσον. Ο Μπράνσον πρόσθεσε ότι η πτήση αυτή είναι ένα μεγάλο βήμα για την καθιέρωση του νέου μείγματος καυσίμου ως συμβατική λύση για τις αεροπορικές εταιρείες.
“Υπήρξαν ενθουσιώδη χειροκροτήματα από τους επιβάτες και το πλήρωμα”, ενημέρωσε σε δημοσίευση του στην επίσημη ιστοσελίδα της Virgin μετά την προσγείωση. “Θα μπορούσα να πω ότι όλοι ήταν τόσο ενθουσιασμένοι όσο ήμουν κι εγώ από τις τεράστιες δυνατότητες αυτής της νέας τεχνολογίας”.
Σύμφωνα με προηγούμενο δελτίο Τύπου της Virgin Atlantic, τα καύσιμα αυτά θα μπορούσαν να εκπέμπουν ως και 70% λιγότερες εκπομπές άνθρακα από τις παραδοσιακές πηγές “ορυκτών αεριωθούμενων”. Δεδομένου ότι η LanzaTech ανακυκλώνει αέρια από βιομηχανικούς χώρους, η παρεχόμενη πηγή ενέργειας είναι άφθονη και οικονομικά προσιτή και απαιτεί επίσης λιγότερες εξορύξεις ορυκτών.
Η αμερικάνικη εταιρεία LanzaTech που παρήγαγε το καύσιμο ισχυρίζεται ότι το νέο μείγμα θα μπορούσε τελικά να παρέχει μέχρι και το 20% των καυσίμων στον κλάδο της αεροπορίας. Σημειώνεται ότι η Virgin είναι επίσης η πρώτη αεροπορική που πέταξε με βιοκαύσιμα το 2008, όταν πραγματοποίησε μια ευρωπαϊκή ηπειρωτική πτήση με ένα μείγμα παραδοσιακών καυσίμων ανακατεμένο με λάδια καρύδας και οργανικού ελαίου babassu.