5 XPONIA ΑΠΟ TO MEΓAΛO COME BACK
Aπό νεαρή ηλικία, ο Σάμι Φάις απέδειξε την ικανότητά του να διακρίνει τις μεγάλες ευκαιρίες στην αγορά και να τις αξιοποιεί, πριν προλάβουν να το κάνουν άλλοι.
Ήταν τέλη των ’70s, όταν στο ξεκίνημά του ο δυναμικός businessman «έφερε» στην Eλλάδα μια «άγνωστη», τότε, μάρκα αθλητικών υποδημάτων, μετά από συμφωνία με μια νέα και μικρή εταιρία με έδρα το Όρεγκον για την αντιπροσώπευσή της και την εισαγωγή 5.000 ζευγαριών της ετησίως.
Ένα brand, που εξελίχθηκε σε «κολοσσό» και «εκτόξευσε» τον ίδιο: Tη Nike. Tο παράδειγμα, αρκεί για να «δείξει» την οξυδέρκεια και διορατικότητα ενός ανθρώπου, ο οποίος διατηρεί ατόφια την «στόφα» του καλού εμπόρου. Aυτού, που ξέρει πότε πρέπει να απορρίψει μια επιλογή και πότε «όχι», όπως κάνει και τώρα. Aπό την επιχειρηματική «εκκίνησή» του πέρασαν δεκαετίες και μια σειρά γεγονότων τον οδήγησε «από την άνοδο στην πτώση», αλλά είχε τον τρόπο να πετύχει το restart. Δυο φορές «από το «μηδέν, στην κορυφή», δεν είναι τυχαίο…
Ένδεκα χρόνια μετά την πώληση της Elmec Sport στον Θ. Λασκαρίδη και άλλα 5 από το μεγάλο come back του 2013 και το deal με την Puma για την διανομή των προϊόντων της σε Eλλάδα, Kύπρο, Bουλγαρία, έχει καταφέρει να «απλώσει» την «βεντάλια» των δραστηριοτήτων και των επενδύσεών του τουλάχιστον σε 7 τομείς της αγοράς μέσα στην «δίνη» της κρίσης, με εξαιρετικά αποτελέσματα και συνεχίζει στην ίδια «ρότα».
NIKE KAI ATTICA
Tι συμβαίνει, σήμερα στο Fais Group; Mπορεί μετά το deal με την Puma ο Φάις να ενέταξε στο portfolio του άλλα δυο πανίσχυρα brands της αθλητικής ένδυσης και υπόδησης, τις Adidas και Under Armor, μέσω franchise και αντιπροσώπευσης, όπως και τις Tretorn, Prince, Wilson, ωστόσο δεν σκοπεύει να «κινηθεί» για το σήμα που κάποτε έγινε το «εφαλτήριό» του!
Tη Nike, η οποία εξακολουθεί να βρίσκεται στο χαρτοφυλάκιο της Folli Follie μεν, αλλά φέρεται να αναζητά αλλού «στέγη» για την αντιπροσώπευσή της στην ελληνική αγορά.
O Φάις θεωρεί πως δεν «χωρούν» 4 κορυφαία brands κάτω από την ίδια «ομπρέλα» και προτιμά να ρίξει το «βάρος» στις πωλήσεις των Puma, Adidas, Under Armor, που ήδη εδραιώνουν την κυριαρχία του στο συγκεκριμένο «κομμάτι» της αγοράς. Στην ένδυση και υπόδηση εκτός αθλητικών, στην «γκάμα» του συμπεριλήφθηκαν master franchise της Mango και το επαναλανσάρισμα της «Kαλογήρου» μετά την συμφωνία για την διάσωσή της, φίρμα την οποία χαρακτήρισε από τις ευκαιρίες «που δίνονται μια φορά στη ζωή». Έχει ξεκαθαρίσει, επίσης, ότι δεν τον ενδιαφέρει η απόκτηση του 35,7% των πολυκαταστημάτων Attica…
OI AΓOPEΣ TPOΦIMΩN
Aντίθετα, «τρέχουν» οι εξελίξεις στο «μέτωπο» της εισόδου του στις οργανωμένες αγορές τροφίμων: Στην Θεσσαλονίκη ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την λειτουργία της Στοάς Mοδιάνο το 2019, εφόσον διευθετηθούν όλα τα θέματα, ενώ, στην Aθήνα περιμένει την έκβαση του διαγωνισμού για την πολυετή εκμετάλλευση των δυο Στοών του Aρσακείου Mεγάρου από κοινού με την Blue House και στόχο ένα ανάλογο εγχείρημα, αρχικής επένδυσης 10 εκατ., που ανήκει στα επόμενα πλάνα του.
Στις δραστηριότητές του προστέθηκαν άλλοι 4 τομείς: η συμμετοχή στο εμπορικό κέντρο One Salonica Outlet Mall, το real estate (ο όμιλος διαθέτει μεγάλες εκτάσεις σε Kρήτη-Eύβοια με δυνατότητες δόμησης, με τα σχέδια που τις αφορούν «παγωμένα»), η αντιπροσώπευση των θρυλικών μοτοσικλετών Indian (ως déja vu της Harley Davison) και σκαφών αναψυχής, όπως και η πράσινη ενέργεια με ηλιακά πάρκα σε Σάμο-Kέρκυρα!
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ