Σύμφωνα με μια έκθεση της ResearchAndMarkets.com, τα μισά έσοδα από ξενοδοχειακές κρατήσεις σε όλο τον κόσμο το 2022 θα προέρχονται από το διαδίκτυο, με το υψηλότερο μερίδιο να καταγράφεται στην αγορά βραχυχρόνιας μίσθωσης (Airbnb).
Τα στοιχεία της έκθεσης «Παγκόσμια Αγορά Διαδικτυακών Κρατήσεων Διαμονής 2018», δείχνουν οτι ένα μεγάλο μέρος της αγοράς διαδικτυακών κρατήσεων καταλύματος ελέγχεται από διαδικτυακούς μεσάζοντες, όπως τα online τουριστικά γραφεία (ΟΤΑ). Μάλιστα, οι 2 κορυφαίοι ΟΤΑ, η Booking Holdings και η Expedia, αντιπροσώπευαν το 2017, αθροιστικά, 1 τρισεκατομμύριο διανυκτερεύσεις δωματίων.
Οι άμεσοι πάροχοι, οπως τα ξενοδοχεία, αναγνωρίζουν την ανάγκη να ενισχύσου τα προγράμματα πιστότητας και να αναδείξουν το κομμάτι των εμπειριών προκειμένου να ανταποκριθούν στον ανταγωνισμό από τους ΟΤΑ.
Εκτός των ΟΤΑ, ένας κύριος ανταγωνιστής των ξενοδοχείων στις διαδικτυακές κρατήσεις είναι οι πλατφόρμες βραχυχρόνιων μισθώσεων, όπως η Airbnb, που έχουν μεγάλη ζήτηση από ταξιδιώτες νεαρής ηλικίας. Στις ΗΠΑ ο αριθμός των χρηστών αναμένεται να εκτοξευθεί κατά 10 εκατ. από το 2017 έως το 2022 και στο Ην. Βασίλειο περίπου ένα στα τρία άτομα προέβησαν σε κράτηση από πλατφόρμες και εφαρμογές που ειδικεύονται στη βραχυχρόνια μίσθωση.
Τέλος, μια ευδιακριτη τάση της αγοράς είναι η αύξηση της χρήσης κινητών, ιδιαίτερα στη Λατινική Αμερική, όπου διψήφιο ποσοστό χρηστών του διαδικτύου από το κινητό (στο Μεξικό και την Αργεντινή) έκαναν κράτηση καταλύματος μέσω κινητού.