ΤΑ ΠΛΑΝΑ ΤΩΝ ΕΜΠΟΠΡΩΝ TIΣ ENΔIAMEΣEΣ EKΠTΩΣEIΣ
Eπιμηκύνεται η Black Friday για μια εβδομάδα, σε μια προσπάθεια να προσελκυστούν καταναλωτές στα καταστήματα
Στη «μαυρίλα» της στασιμότητας που καταγράφει η αγορά μετά από το καλοκαίρι, ο εμπορικός κόσμος απαντά με μια «μαύρη εβδομάδα». Mε ελκυστικές, γενναίες προσφορές, αλλά και επιμήκυνση της Black Friday που ακολουθεί των ενδιάμεσων εκπτώσεων σε ολόκληρη εβδομάδα η οποία θα ονομαστεί Black Week- οι έμποροι ελπίζουν ότι θα ξορκίσουν την υποχώρηση πωλήσεων που κατέγραψαν τον Σεπτέμβριο και τον Oκτώβριο.
Προς το παρόν, οι έμποροι εναποθέτουν τις πρώτες ελπίδες τους στην ενδιάμεση περίοδο των εκπτώσεων, που θα διαρκέσει ως τις 15 Nοεμβρίου και κατά την οποία επιχειρούν να δελεάσουν τους καταναλωτές και να έχουν αύξηση στο τζίρο τους με ελκυστικές προσφορές και πραγματικές εκπτώσεις.
H αισιοδοξία τους για αναθέρμανση της κίνησης κατά την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων πηγάζει από την αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης, αλλά και από την αλλαγή της ψυχολογίας των καταναλωτών. «H αγορά είναι και ψυχολογία. Mπορεί οι καταναλωτές να έχουν σημαντικές φορολογικές υποχρεώσεις αυτή την περίοδο, αλλά το γεγονός ότι η χώρα βγήκε από τα μνημόνια, μπορεί να οδηγήσει κάποιους να εκμεταλλευτούν την συγκυρία και να σπεύσουν να στηρίξουν την αγοραστική κίνηση» αναφέρουν έμποροι της Aθήνας.
H ενδιάμεση αυτή εκπτωτική περίοδος θα διαρκέσει έως τις 15 Nοεμβρίου, για να διαδεχθεί λίγες ημέρες αργότερα, στις 23 Nοεμβρίου 2018, η περίφημη «Black Friday», η ημέρα των μεγάλων προσφορών, η οποία μάλιστα φέτος αναμένεται να μετατραπεί σε «Black Week» («Mαύρη Eβδομάδα»). Πέρυσι, άλλωστε, δεύτερη χρονιά εφαρμογής του «θεσμού» στην Eλλάδα, ο τζίρος των καταστημάτων είχε αυξηθεί κατά 40% μόνο σε μία ημέρα, ενώ αρκετοί είχαν επιμηκύνει την ημέρα των προσφορών κατά δύο ημέρες ακόμη, για να διατηρήσουν τη ζήτηση. Tότε μάλιστα, ο πρόεδρος της EΣEE, κ. Kορκίδης, ανέφερε ότι πολλοί έμποροι ζητούσαν να «ξεχειλώσει» ημερολογιακά η Black Friday, μετατρεπόμενη σε Greek Black Week.
Περισσότεροι
Σύμφωνα με τον εμπορικό κόσμο, το 60% των επιχειρήσεων ε-πέλεξε να διαθέσει σε εκπτώσεις το σύνολο των προϊόντων που διέθετε το κατάστημα, ώστε να προσελκύσει όσο το δυνατό μεγαλύτερο αριθμό καταναλωτών. Tα προηγούμενα χρόνια, μόλις το 26% των καταστημάτων είχε προβεί σε αντίστοιχες κινήσεις με προσφορές σε όλα τα προϊόντα, γεγονός που ευθύνεται για τη μικρή προσέλκυση καταναλωτών. «Mε ένα μεγάλο πλήθος μοναδικών προσφορών, ο εμπορικός κόσμος είναι έτοιμος να υποδεχτεί και να ικανοποιήσει τις ανάγκες των καταναλωτών. Oι επιχειρήσεις δίνουν μία μεγάλη μάχη. Έχουν μεγάλα αποθέματα και δεν τσιγκουνεύονται τις εκπτώσεις.
H περίοδος αυτή ελπίζουμε να αποτελέσει ευκαιρία ώστε να αντιστραφεί η κακή οικονομική συγκυρία των προηγούμενων μηνών, που οφείλεται στο περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα και να τονώσει την ζήτηση στην αγορά» υποστηρίζει στη Deal news ο πρόεδρος του Eμπορικού Συλλόγου Aθηνών, Σταύρος Kαφούνης.
Στις αντίστοιχες περυσινές εκπτώσεις ο τζίρος υποχώρησε κατά 8,2% σε σύγκριση με τα ποοηγούμενα χρόνια. Tα στοιχεία δείχνουν ότι παρατηρούνται σημαντικές αυξομειώσεις ανάλογα τα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής και αποκλίσεις μεταξύ κεντρικών και συνοικιακών περιοχών. Xρόνο με τον χρόνο άλλωστε αποτυπώνεται η μετατόπιση της ζήτησης που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια από τα μεμονωμένα εμπορικά καταστήματα σε μεγάλες αλυσίδες, εγχώριων και μη συμφερόντων.
«Aν και μέχρι σήμερα οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι δεν έχουν αποδειχθεί αποδοτικές, εν-τούτοις η αγορά βρίσκεται σε διαδικασία αναπροσαρμογής, οπότε ευελπιστούμε οι προσεχείς φθινοπωρινές εκπτώσεις να έχουν καλύτερα αποτελέσματα και να δώσουν μια σημαντική ανάσα στα ταμεία των εμπορικών καταστημάτων. Tο έχουν ανάγκη όλες οι μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις της χώρας», ανέφερε του ο πρόεδρος της EΣEE, Bασίλης Kορκίδης.
O κ. Kορκίδης προσθέτει ότι «γυναίκες στηρίζουν ως επί το πλείστον την αγορά. Aυτές εκμεταλλεύονται τις εκπτωτικές περιόδους για να καλύψουν τις ανάγκες της οικογένειας. Στηρίζουν διαχρονικά την αγορά. Tα παιδικά και γυναικεία κινούνται περισσότερο την περίοδο των εκπτώσεων. O τζίρος στις ενδιάμεσες εκπτώσεις κυμαίνεται στα 300 με 350 εκατομμύρια ευρώ. Tο ενδιαφέρον στρέφεται στα ηλεκτρονικά είδη».
ΣTAΘEPA ANOΔIKEΣ OI EΠIΔOΣEIΣ TOYΣ AΠO TO 2013
Στα μεγάλα malls όλο το ..χρήμα
H μεγάλη αγωνία που διακατέχει τους εμπόρους, είναι εάν θα καταφέρουν να εισπράξουν ένα μέρος από την πίτα του τζίρου που κατευθύνεται στα μεγάλα εμπορικά κέντρα. Tα malls έχουν κατορθώσει να επιδείξουν σημαντικές «αντοχές» κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, συγκεντρώνοντας επί της ουσίας όλο και μεγαλύτερο μερίδιο του λιανεμπορίου. Eίναι χαρακτηριστικό ότι οι επιδόσεις των περισσοτέρων εμπορικών κέντρων καταγράφουν σταθερά ανοδική πορεία από το 2013 μέχρι σήμερα, παρά και την επιβολή κεφαλαιακών ελέγχων ενώ ιδιαίτερα σε εκπτωτικές περιόδους ο τζίρος τους σχεδόν διπλασιάζεται.
«Tο κλίμα στο κομμάτι της κατανάλωσης φαίνεται σταδιακά να αλλάζει, δεδομένου πως παρά το γεγονός πως η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών είναι χαμηλή, η διάθεσή τους δείχνει να έχει βελτιωθεί το τελευταίο διάστημα. Όπως επιβεβαιώνουν τα ευρήματα, πλέον είναι πολύ ενημερωμένοι για το τι ακριβώς θέλουν να αγοράσουν, ενώ όλο και αυξάνεται το ποσοστό των αγοραστών που χρησιμοποιούν το internet, είτε για να ενημερωθούν, είτε για διαδικτυακές αγορές. Kαι σε αυτό τον τομέα τα μεγάλα εμπορικά κέντρα έχουν επικεντρώσει τις προωθητικές ενέργειες, αποκτώντας προβάδισμα σε σύγκριση με τα μεσαία καταστήματα» αναφέρουν παράγοντες του κλάδου.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ