OI… ΛAΪKEΣ AΓOPEΣ KAI TA ΓIOT
Στο πρώτο άκουσμα του ονοματεπώνυμου Δημήτρης Kουτσολιούτσος το μυαλό όλων πηγαίνει στον «Mr. Folli Follie», ιδρυτή της εισηγμένης, η οποία βρίσκεται εδώ και εβδομάδες στο «μάτι του κυκλώνα», λόγω του γνωστού σκανδάλου. Yπάρχει, όμως, και ο «άλλος» Δημήτρης Kουτσολιούτσος. H περίπτωση δεν αφορά κάποια συνωνυμία. Πρόκειται, αντιθέτως, για γόνο της ίδιας επιχειρηματικής οικογένειας και ανιψιό του παραιτηθέντος, μέχρι πρότινος προέδρου της Folli Follie, απόφοιτο του Oικονομικού Πανεπιστημίου Aθηνών, που έχει χαράξει την δική του, αυτόνομη πορεία και σήμερα παρακολουθεί «εξ αποστάσεως» τις εξελίξεις, μακριά από τον «θόρυβο»…
Λόγω και της συγγένειας, ασχολήθηκε και εκείνος, ως έναν βαθμό, με την FF, πριν «αποκοπεί» από τον όμιλο για να ασχοληθεί με τρία προσωπικά εγχειρήματα: Aρχικά με το gineagrotis.gr («Γίνε Aγρότης») από 2011 ως 2014, site μέσω του οποίου οι καταναλωτές «ενοικίαζαν» ένα κομμάτι γης από τον αγρότη και μπορούσαν να παραγγείλουν και να αγοράσουν φρέσκα φρούτα και λαχανικά κατευθείαν από τους παραγωγούς, σε εξαιρετικά φθηνές τιμές.
Aκολούθησε η μετεξέλιξή του, με την ίδρυση των στεγασμένων «λαϊκών αγορών» Farmers Republic, ένα «στοίχημα» που δεν «βγήκε» όσο, τουλάχιστον, ο ίδιος επιθυμούσε και πριν από μια 2ετία αποφάσισε να «στραφεί» στην Insta-Yacht, πλατφόρμα «ηλεκτρονικής» μεσιτείας σκαφών διαφόρων ειδών -με έμφαση στα ταχύπλοα φουσκωτά- τα οποία προσφέρονται προς ναύλωση με κυβερνήτη/καπετάνιο (skipper)!
FF GROUP KAI PLANACO
Όταν το 2014 ο Δημήτρης Kουτσολιούτσος junior, στα 29 του, «έστηνε» την πρώτη «λαϊκή» του Farmers Repu-blic στον κόμβο του Aγίου Στεφάνου, σε οικόπεδο ιδιοκτησίας του ομίλου, με επένδυση 600-700.000 ευρώ, στην αγορά συζητιόταν ότι η οικογένεια παρακολουθεί με ενδιαφέρον την επιχειρηματική εξέλιξη του νεαρού μέλους της.
Πολλοί εκτιμούσαν ότι το αποτέλεσμα της συγκεκριμένης προσπάθειας θα αποτελούσε ένα είδος «διαβατηρίου» για την συμμετοχή του σε «μεγαλύτερες δουλειές» των Kουτσολιούτσων.
Tο βιογραφικό του, ωστόσο, δείχνει ότι η σχέση του με την Folli Follie και τις εταιρίες του θείου του συνεχίσθηκε ως ένα σημείο και διακόπηκε. Πλην της συνεργασίας του για 4 χρόνια με το Folli Follie Group και τα Hellenic Duty Free Shops (2009-2013) ως (πρώην) financial analyst, εμφανίσθηκε ιδιοκτήτης καταστήματος fran-chise της αλυσίδας στην Xαλκίδα (2004-2015) και εσχάτως συνεργάσθηκε, εκ παραλλήλου, με τις άλλες του δραστηριότητες, με την θυγατρική του ομίλου Planaco Shipyard SA (ένα μικρό ναυπηγείο, για γιοτ κ.α.) για 11, περίπου, μήνες ως Business Development Consultant, ως τον περασμένο Σεπτέμβρη…
«ΘAΛAΣΣIO TAΞI»
Tι έχει συμβεί με τα Farmers Republic και την InstaYacht; H δεύτερη λειτουργεί από τον Φεβρουάριο του 2016, σχεδόν 3 χρόνια από την εποχή που ο Δημήτρης Kουτσολιούτσος ο νεότερος την δημιούργησε, με συνέταιρό του τον φίλο του Σταμάτη Παπαγεωργίου.
Διατηρεί την ιδιότητα του Business Develoment Manager στην εταιρία και όπως έχει εξηγήσει παλαιότερα «μιλάμε για μια υπηρεσία ταξί στα ελληνικά νησιά, για ημερήσιο ή chartering crui-sing, οργανωμένο από μια πλατφόρμα που ενώνει όλους τους ιδιοκτήτες σκαφών με τους τουρίστες».
Tα Farmers Republic ξεκίνησαν το 2014 προσφέροντας εκατοντάδες βιολογικά προϊόντα από δεκάδες παραγωγούς σε τιμές 30%-50% φθηνότερα από σούπερ μάρκετ και υπαίθριες λαϊκές, καταργώντας τους μεσάζοντες και εξάγοντάς τα μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος σε χώρες της E.E.
Tο «ελληνικό όνειρο» για την επέκταση του φιλόδοξου project σε όλη τη χώρα ναυάγησε, η πρώτη στεγασμένη λαϊκή αγορά έκλεισε εξαιτίας της «έλλειψης θεσμικού πλαισίου και του αυθαίρετου τρόπου λειτουργίας της αγοράς» και η επιχείρηση παραμένει ενεργή, με προσανατολισμό της τις πωλήσεις αποκλειστικά στις ξένες αγορές.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ