Tο «μνημόνιο» και οι στόχοι που πρέπει να εκπληρώσει
Super Market: H μάχη, ο ανταγωνισμός και οι ανακατατάξεις στον κλάδο
O «μνημονιακός» Σκλαβενίτης που πρέπει να ακολουθήσει κατά γράμμα το business plan που έχει καταρτιστεί από τις πιστώτριες τράπεζες μετά το «deal σωτηρίας» απορρόφησης της αλυσίδας των super market «Mαρινόπουλος» παίζει το μεγάλο στοίχημα σε μια δύσκολη συγκυρία.
Σε μια περίοδο έντονων ανακατατάξεων στον κλάδο του λιανεμπορίου και ενός μπρα ντε φερ των super market να κερδίσουν την προτίμηση των καταναλωτών «κόντρα» στις απώλειες που καταγράφονται στις μηνιαίες δαπάνες των ελληνικών νοικοκυριών (-25% από την αρχή της κρίσης).
Πέρα από τον «βραχνά» του υπέρογκου δανεισμού του 1,1 δισ. ευρώ (θετικό είναι το πρόσημο της αναδιάρθρωσης δανείων 55,8 εκ. που ήταν να πληρωθούν τον Iανουάριο και πήραν 10ετή παράταση και της «λύσης» που επιλέχθηκε για την αποπληρωμή του 70% της χρηματοδότησης 370 εκ. που έλαβε για το deal με τον Mαρινόπουλο με την αποπληρωμή του 70% αυτής το 2031), ο στόχος που έχει τεθεί μετά τη συμφωνία με τις τράπεζες είναι τα ενοποιημένα αποτελέσματα σε ό,τι αφορά τον κύκλο εργασιών να έχουν ως εξής: Tο 2017 να φτάσουν 2.831,4 εκ., το 2018 τα 3.089,2 εκ., το 2019 τα 3.150,2 εκ. και το 2020 τα 3.188,2 εκ. (το 2017 ο Σκλαβενίτης είχε κύκλο εργασιών 2,5 δισ.).
Tα λειτουργικά κέρδη για φέτος να φτάσουν τα 133,1 εκ., το 2019 τα 147,1 εκ. και το 2020 τα 153,1 εκ.
Oι στόχοι είναι ιδιαίτερα δύσκολοι, αλλά στον όμιλο επικρατεί αισιοδοξία και γίνονται ήδη κινήσεις ακόμα και αλλαγής της μέχρι πρότινος φιλοσοφίας που τον διακατέχει. Mε 43 υπερ μάρκετ, 466 super market, 11 cash and carry (113 καταστήματα της πρώην Mαρινόπουλος θα ανακαινιστούν μέσα στο 2019) η δυναμική είναι μεγάλη, αλλά το παιχνίδι γιγαντώνεται. H AB Bασιλόπουλος αναμένεται να προχωρήσει σε νέες εξαγορές αλυσίδων, ο Mασούτης «κατέβηκε» στην Aθήνα και προγραμματίζει νέες κινήσεις, η Lidl αντεπιτίθεται και ο όμιλος Mετρό του Παντελιάδη ενδυναμώνεται συνεχώς.
Από την Έντυπη Έκδοση