Τι αποκάλυψε η έρευνα της PayPal για την νοοτροπία των Ελλήνων καταναλωτών
Το 67% των Ελλήνων καταβάλλεται από την ανάγκη να διατηρήσει υπό έλεγχο τις δαπάνες του, καθώς και από την αδυναμία να αγοράσει τα δώρα που θα επιθυμούσε να προσφέρει, ενώ το 55% ανησυχεί μήπως υπερβεί το budget που έχει κατά νου.
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα Χριστουγεννιάτικων Αγορών της PayPal, οι Έλληνες συγκαταλέγονται στους πλέον αγχωμένους κατοίκους ανάμεσα σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν, εντούτοις αυτό αντισταθμίζεται με τις σχετικά πιο έγκαιρες προγραμματισμένες αγορές σε σχέση με πέρυσι, περίπου 2 εβδομάδες πριν από τις γιορτές.
Τι είναι αυτό που μας προκαλεί τόσο άγχος, όταν πλησιάζει η ώρα για τα χριστουγεννιάτικα ψώνια μας; Για το 67%, είναι η επίγνωση της ανάγκης περιορισμού των εξόδων, λόγω περιορισμένων οικονομικών δυνατοτήτων, μαζί με την αδυναμία αγοράς των ιδανικών δώρων που θα επιθυμούσε να προσφέρει, ενώ το 55% ανησυχεί μήπως ξεπεράσει το προβλεπόμενο budget (με μία πτώση της τάξης των 6 ποσοστιαίων μονάδων, σε σύγκριση με την περσινή χρονιά).
Πάνω από τους μισούς Έλληνες (54%) μοιάζουν να ενοχλούνται από τους γεμάτους κόσμο δρόμους, τον συνωστισμό εντός των καταστημάτων και την αυξημένη γενικά κίνηση, όταν αγοράζουν δώρα (κατά 5 μονάδες χαμηλότερα, σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά), ενώ το 50% εκφράζει παράπονα για την αγένεια των ανθρώπων που γίνονται κακότροποι, περιμένοντας τη σειρά τους σε μια ουρά (σχεδόν ο ίδιος αριθμός με πέρυσι). Ευτυχώς για τους περισσότερους από εμάς, η σύγχρονη τεχνολογία προσφέρει εύκολες και βολικές λύσεις για την χριστουγεννιάτικη φρενίτιδα και οι Έλληνες τείνουν να τις αξιοποιούν πλέον όλο και πιο συχνά.
Ενας από τους τρόπους με τους οποίους οι Έλληνες καταπολεμούν το στρες που προκαλεί η εορταστική περίοδος είναι οι διαδικτυακές αγορές – το 2018, σχεδόν 4 στους 10 εορταστικούς αγοραστές στην Ελλάδα δείχνουν την προτίμησή τους προς την online αγορά δώρων. Ανάμεσά τους, το 30% ψωνίζει μέσω κινητών συσκευών, παρουσιάζοντας μια αύξηση 9 ποσοστιαίων μονάδων, σε σύγκριση με την περσινή χρονιά. Το ένα τέταρτο των m-shoppers ισχυρίζεται ότι το βασικό πλεονέκτημα των αγορών μέσω κινητών είναι η δυνατότητα αγοράς από οποιοδήποτε σημείο, ενώ σχεδόν ένας στους πέντε εκτιμά την ευκαιρία της αμεσότητας, να αγοράσει δηλαδή ένα δώρο την ίδια στιγμή που θα νιώσει την ανάγκη να το πράξει.
Με ποσοστό 16%, το mobile shopping για τους Έλληνες ταυτίζεται επίσης με την ευελιξία και τη δυνατότητα multitasking που προσφέρει την ώρα των αγορών μέσω κινητού, και βέβαια δεν παύει να αποτελεί μια λύση που εξοικονομεί χρόνο.
Διαπιστώνοντας ότι το ένα τρίτο των Ελλήνων εκφράζει την ανησυχία του μήπως το δώρο του δεν θα αρέσει στον αποδέκτη, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι στρεφόμαστε όλο και περισσότερο προς τις αγορές σε ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού.
«Αυτή τη στιγμή, οι περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες (59%) σκοπεύουν να κάνουν διασυνοριακές αγορές την τρέχουσα εορταστική περίοδο. Οι βασικοί λόγοι, στην περίπτωση αυτή, είναι οι χαμηλότερες τιμές και η πιθανότητα εύρεσης ξεχωριστών προϊόντων, με τη λιγότερη δυνατή βαβούρα», σημειώνει ο Marcin Glogowski, General Manager της PayPal για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
«Ωστόσο, υπάρχουν διάφοροι φόβοι που διατρέχουν τους Έλληνες και τους αποτρέπουν από τις διασυνοριακές αγορές, όπως η ανησυχία ότι το προϊόν δεν θα φτάσει εγκαίρως (38%), ότι θα είναι διαφορετικό από το αναμενόμενο (34%) ή ότι η παραγγελία δεν θα φτάσει καν στον προορισμό της (34%). Χαίρομαι που εμείς μπορούμε να βοηθήσουμε, ειδικά κατά τη διάρκεια των γιορτών, αφού η PayPal παρέχει υπηρεσίες όπως η Προστασία Αγοραστή (Buyer Protection) ή η Κάλυψη Εξόδων Επιστροφής Παραγγελίας (Refunded Returns)».