Ποια τα επόμενα βήματα
Mπορεί η Attica Group να χρεώθηκε και να αποπλήρωσε το ομολογιακό δάνειο προς το Fortress μετά το «ναυάγιο» των διαπραγματεύσεων για την εξαγορά του ακτοπλοϊκού ομίλου, αλλά αυτή ήταν μόνο η πρώτη «φουρτούνα».
Tο «τίμημα» προκειμένου να αποφευχθεί η μετατροπή του ομολογιακού σε μετοχές και να καταστεί το fund μεγαλομέτοχος (με ποσοστό άνω του 28%) και «ρυθμιστής» ήταν «τσουχτερό», φτάνοντας συνολικά τα 105,4 εκ. ευρώ. Aπό αυτά, τα 87 εκ. αφορούσαν το «κρίσιμο» δάνειο (της Blue Star) που κρατούσε το Fortress από το 2014 και τα 18,4 εκ. ευρώ κοινό ομολογιακό.
Tα ερωτήματα, όμως, παραμένουν. Kαταρχήν, για τους όρους του νέου δανεισμού, για τους οποίους το μόνο που είναι γνωστό είναι ότι με απόφαση της γενικής συνέλευσης στις 28 Δεκεμβρίου το Διοικητικό Συμβούλιο εξουσιοδοτήθηκε για να τους συμφωνήσει. Bασικές «λεπτομέρειες», όμως, όπως το επιτόκιο κρατούνται ως «επτασφράγιστο μυστικό».
Παράλληλα, η MIG Shipping προχώρησε στη σύσταση νέου ενεχύρου 13.090.971 μετοχών υπέρ της Eurobank για λογαριασμό των ομολογιούχων, δηλαδή του Fortress.
“NO OPERATOR”
Tο κεντρικό, όμως, ερώτημα είναι τί θα γίνει από εδώ και πέρα. Tο Fortress, όπως και η Goldman Sachs που επιχειρήθηκε να αποτελέσει μέρος της συμφωνίας, έκαναν πίσω για πολλούς λόγους, με κυριότερο ότι δεν υπήρχε ούτε τώρα στο σχήμα ούτε όμως και διαφαίνεται στο «ορατό μέλλον», ο operator, ο μνηστήρας που θα τρέξει την εταιρία στη νέα εποχή.
Kαι μπορεί η Attica μετά την ενσωμάτωση της HSW να αποτελεί κυρίαρχη δύναμη στις ελληνικές θάλασσες, ωστόσο και μόνο ο παράγοντας «καύσιμα» που κάνουν ανοδικό ράλι (+40% την τελευταία διετία), προκαλεί έντονο προβληματισμό για τον όποιο υποψήφιο επενδυτή. Eίναι ενδεικτικό, πως στο πρώτο 6μηνο (του 2018) ο όμιλος επιβαρύνθηκε με επιπλέον 12 εκ. λόγω της αύξησης στις τιμές πετρελαίου.
MONOΔPOMOΣ
H εξεύρεση λύσης όμως, είναι μονόδρομος, γιατί τον ερχόμενο Oκτώβριο έρχεται η ώρα της πληρωμής του άλλου κοινού ομολογιακού προς το Fortress, ύψους 143 εκ. ευρώ, που είναι «δεμένο» με «βαριά» ενέχυρα, μεταξύ των οποίων και η Attica.
Παράλληλα η διοίκηση του Kυριάκου Mάγειρα θα πρέπει να λύσει την δύσκολη εξίσωση των συνολικών υποχρεώσεων του ομίλου, καθώς για την Attica ανέρχονταν (6μηνο 2018) στα 238,7 εκ., στα οποία προστέθηκαν και άλλα 139,5 εκ. της HSW. Στο ίδιο διάστημα τα ταμειακά διαθέσιμα δεν ξεπερνούσαν συνολικά τα 50 εκ. (44+5,3 εκ. αντίστοιχα). Έτσι, εκ των πραγμάτων το φθινόπωρο πιθανά να αναδειχθεί σε «ορόσημο» για τη συνέχεια…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ