Αποφασισμένη να προχωρήσει στην φορολόγηση των ψηφιακών υπηρεσιών που προσφέρουν οι διαδικτυακοί κολοσσοί της επονομαζόμενης και «G.A.F.A» (Google, Apple, Facebook, Amazon κ.α.) είναι η γαλλική κυβέρνηση, σύμφωνα με συνέντευξή του Γάλλου υπουργού οικονομικών Μπρούνο Λεμέρ στην εφημερίδα της Κυριακής (JDD).
Εν μέσω της κρίσης των «κίτρινων γιλέκων», τέσσερις μήνες πριν από τις ευρωεκλογές και διαπιστώνοντας την αποτυχία των πολύμηνων προσπαθειών του για μια συμφωνία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο Μπρούνο Λεμέρ αλλάζει στρατηγική : Προχωράει μόνος στην ψηφιακή φορολογία, εκπληρώνοντας έτσι την προ πολλού υπόσχεση του προέδρου Μακρόν, και εξασφαλίζοντας παράλληλα κάποια έσοδα για τη χρηματοδότηση των κοινωνικών μέτρων, που εξαγγέλθηκαν κατά τα μέσα του Δεκεμβρίου.
Συγκεκριμ’ενα, ένα «ειδικό νομοσχέδιο» πρόκειται να παρουσιασθεί εντός των ημερών στο υπουργικό συμβούλιο, με στόχο να ψηφισθεί από τη Βουλή μέσα στο Φεβρουάριο. Με το νομοσχέδιο, θα φορολογούνται οι επιχειρήσεις που θα παρουσιάζουν έναν τζίρο 750 εκατ. ευρώ σε παγκόσμιο επίπεδο και 25 εκατ. ευρώ εντός της Γαλλίας.« Εάν δεν πληρούνται και τα δύο αυτά κριτήρια, δεν θα γίνεται φορολόγηση» επισημαίνει ο υπουργός.
Η φορολογία θα ισχύσει αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2019, το δε ποσοστό φορολόγησης θα εξαρτάται από τον τζίρο, με ανώτατο όριο 5%. Σύμφωνα πάντα με τον υπουργό, η εν λόγω φορολογία θα μπορούσε να δώσει στη Γαλλία γύρω στα 500 εκατ. ευρώ για το 2018.
« Η φορολόγηση των ψηφιακών υπηρεσιών ιδίως των «G.A.F.A» αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τον 21ο αιώνα» δήλωσε ο Μπρούνο Λεμέρ. Εξήγησε παράλληλα, ότι η Γαλλία υποστηρίζει τις προσπάθειες του Επιτρόπου Πιερ Μοσκοβισί για την επίτευξη μιας ευρωπαϊκής συναίνεσης επί του θέματος, «με την ελπίδα να επιτευχθεί να επιτευχθεί έως τα τέλη Μαρτίου».
Σημειώνεται ότι οι δυσκολίες για την επίτευξη μιας ευρωπαϊκής συναίνεσης οφείλονται στις αντιρρήσεις ορισμένων χωρών όπως της Ιρλανδίας, της Δανίας και της Σουηδίας που δεν συμφωνούν ακόμα και για ένα φόρο 3%. Επ’ αυτού προστίθενται και οι δισταγμοί της Γερμανίας, για το φόβο των αμερικανικών αντιποίνων κατά της αυτοκινητοβιομηχανίας της.