Διαπραγματεύσεις για τη δημιουργία κοινής ένωσης στην ακτοπλοΐα που θα εκπροσωπεί όλες τις εταιρείες του κλάδου, προανήγγειλαν με σημερινές τους ανακοινώσεις ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και η Ένωση Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Από το 1976 έως σήμερα, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ήταν μοιρασμένες πάντα σε δύο Ενώσεις.
Ωστόσο, η οικονομική κρίση, οι μεγάλες ζημιές στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, αλλά και η προώθηση κοινών αιτημάτων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του κλάδου, ήταν οι βασικότεροι λόγοι που οδήγησαν τα μέλη των δύο Ενώσεων να προχωρήσουν σε συνομιλίες για την ίδρυση ενός ενιαίου φορέα στην ακτοπλοΐα, σχολίαζαν εκπρόσωποι της ναυτιλιακής αγοράς.
Σημειώνεται ότι το Μάιο οι ΑΝΕΚ και ΑΤΤΙCA GROYP, που είναι δύο μεγάλες εταιρείες σε διαφορετικές Ενώσεις, προχώρησαν σε κοινοπραξία για τις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής.
Δεν είναι τυχαίο μάλιστα ότι και οι δύο Ενώσεις, πρώτα ο ΣΕΕΝ την Παρασκευή και σήμερα η ΕΕΝ, προχώρησαν σε κοινές ανακοινώσεις ζητώντας την επανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και την ύπαρξη ενός ενιαίου φορέα που να μπορεί να επιλύει τα προβλήματα του κλάδου με αμεσότητα και ταχύτητα.
Πρόεδρος της ΕΕΝ (Ένωση Επιβατηγού Ναυτιλίας) είναι ο Απόστολος Βεντούρης, ενώ πρόεδρος του ΣΕΕΝ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας) είναι ο Μάρκος Φόρος.
Η ΕΕΝ, που έχει την πλειονότητα των εταιρειών του κλάδου, ιδρύθηκε το 1976 με μέλη μόνο πλοία της ακτοπλοΐας.
Το 2010 τα μέλη της προχώρησαν σε αλλαγή του καταστατικού της Ένωσης και από τότε δέχεται όλες τις κατηγορίες των επιβατηγών πλοίων συμπεριλαμβανομένων και των κρουαζιερόπλοιων.
Ο ΣΕΕΝ, που απέκτησε αυτό τον τίτλο το 2002 και διατηρείται έως σήμερα, ιδρύθηκε στις 15 Μαρτίου του 1921 με την επωνυμία «Πανελλήνιος Ακτοπλοϊκή Ένωση» και αντιπροσώπευε πλοία της ακτοπλοΐας. Ωστόσο, από το 1968 και μετά προστέθηκαν μέλη και σε αυτή την Ένωση πολλοί εκπρόσωποι εταιρειών κρουαζιερόπλοιων.