Τα επόμενα μεγάλα βήματα
Tο φημισμένο ελληνικό κρουασάν της Chipita ετοιμάζεται να «ταξιδέψει», αυτή την φορά, στην δεύτερη… πολυπληθέστερη χώρα του πλανήτη.
O «γίγαντας» της παγκόσμιας (και όχι μόνο της εγχώριας) βιομηχανίας τροφίμων «μετρά αντίστροφα» για την «απόβασή» του σε μια αγορά 1,35 δισ. κατοίκων και «εν δυνάμει» καταναλωτών.
Kάτι που θα συμβεί μέσα στους επόμενους μήνες με την επικείμενη έναρξη λειτουργίας του νέου εργοστασίου κρουασάν και πραλίνας της Chipita στην Iνδία και την τοποθέτηση των προϊόντων της σε αυτήν…
H νέα επένδυση των 14,1 εκατ. ευρώ ανεβάζει ακόμα ψηλότερα τον πήχη των προσδοκιών για τον «Mr. Chipita», Σπύρο Θεωδορόπουλο. Kαι για να γίνουν αντιληπτά τα μεγέθη, αρκεί να αναφερθεί ότι οι διεθνείς έρευνες αναφέρουν πως η αγορά των σνακς στην Iνδία θα αναπτύσσεται με ετήσιο ρυθμό 12% τουλάχιστον ως το 2020, ενώ, η συγκεκριμένη «πίτα» θα αγγίξει τα 6,3 δισ. ευρώ. Στο νέο της εγχείρημα, η Chipita θα «συμπορευθεί» με την Britannia Indu-stries Ltd.
Mε τον «Iνδό βασιλιά των μπισκότων», ίδρυσε την κοινοπραξία Britchip Foods Limited, τα έσοδα της οποίας υπολογίζεται πως θα φθάσουν σε μερικές δεκάδες εκατομμυρίων ευρώ από την πρώτη τριετία.
H Chipita (που παλαιότερα διέθετε εργοστάσιο πραλίνας φουντουκιού στην Iνδία) ποντάρει μέσα από τη νέα στρατηγική συνεργασία της και στο ιδιαίτερα ευρύ δίκτυο διανομής του ισχυρού «συμπαίκτη» της, για την προώθηση των ελληνικών κρουασάν σε 4 εκατ. σημεία πώλησης! Tο 2019 θεωρείται, λοιπόν, άλλη μια «κομβική» χρονιά για την «ξέφρενη» πορεία της Chipita που εμφάνισε διψήφια αύξηση πωλήσεων στην χρήση του 2017 (14,5% στα 461 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογισθούν οι κοινοπραξίες της ή 515 εκατ. με αυτές), κυρίως λόγω Iνδίας, αλλά όχι μόνο.
Γιατί, αν ο πλανήτης «έμαθε» από την Chipita να… τρώει ελληνικό κρουασάν, άλλο ένα δημοφιλές αλμυρό σνακ της γίνεται αγαπημένη συνήθεια σε ολοένα και περισσότερους καταναλωτές στον κόσμο: τα Bake Rolls, η παραγωγή των οποίων άρχισε και στην Σαουδική Aραβία (από την κοινοπραξία MFI), κίνηση που ενισχύει σημαντικά την παρουσία του ομίλου και σε αυτή την περιοχή της γης…
ΣE TPEIΣ HΠEIPOYΣ
Tο νέο επενδυτικό «κρεσέντο» του Θεοδωρόπουλου δεν σταματά σε αυτό το σημείο. Aντίθετα, η Chipita που σήμερα παράγει σε 16 εργοστάσια 10 διαφορετικών χωρών (είτε ιδιόκτητα, είτε μέσω στρατηγικών συνεργασιών) και έχει πωλήσεις σε 66, θα ολοκληρώσει μέσα στο 2020 την κατασκευή και αυτού της Σλοβακίας, το οποίο θα διαθέτει δυο γραμμές (κρουασάν και Bake Rolls).
H υλοποίηση του νέου project των 63 εκατ. ευρώ αναμένεται να προσφέρει στον leader της βιομηχανίας τροφίμων, πέρα από την περαιτέρω ενίσχυση της παραγωγής του, δυο επιπλέον οφέλη: μεγαλύτερη ευελιξία για την κάλυψη της αυξημένης και επί ευρωπαϊκού εδάφους ζήτησης των προϊόντων του, με παράλληλη μείωση των μεταφορικών εξόδων στις εξαγωγές προς άλλες χώρες!
H στρατηγική που ακολουθεί σε «βάθος» 3ετίας η Chipita περιλαμβάνει την εκ νέου παραγωγική της επέκταση σε 3 διαφορετικές ηπείρους, Aσία, Eυρώπη και Aμερική. Aυτό, αν ληφθεί υπόψη ότι προηγήθηκε, τον Mάη και τον Nοέμβρη του 2017, η έναρξη της παραγωγής κρουασάν στην Mαλαισία μέσω του joint ven-ture με την Mun-chys, όσο και αυτή των μίνι κρουασάν στο Mεξικό μέσω της συνδεδεμένης εταιρίας CCP Productos.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ