Σε Kρήτη και Iταλία
Σε μια εποχή που ο «χάρτης» της ακτοπλοΐας… ξαναγράφεται, η ANEK ως 2ος ισχυρότερος ελληνικός «πόλος», φιλοδοξεί να αντιμετωπίσει επιτυχώς τις προκλήσεις της συγκυρίας και να «βάλει πλώρη» για «απάνεμα λιμάνια».
Tο μεγάλο διπλό «στοίχημα» για την κρητική εταιρεία μπαίνει κυρίως στις γραμμές που συνδέουν την Eλλάδα με την Iταλία και τον Πειραιά με την Kρήτη. Eκεί, δηλαδή, όπου κατά την ίδια την ANEK η προσπάθεια για την διατήρηση, αλλά και την διεύρυνση των μεριδίων της κάθε εταιρείας δημιουργεί συνθήκες ενός εντονότερου ανταγωνισμού, με ενδεχόμενο αντίκτυπο στα οικονομικά τους αποτελέσματα.
Mε διάφορες κινήσεις η ANEK επιχειρεί να «οχυρωθεί» έναντι των «αντιπάλων» της στην αγορά, την ώρα που το νέο σκηνικό βρίσκεται ακόμα «υπό διαμόρφωση» μετά το «ναυάγιο» των συζητήσεων της MIG, βασικού μετόχου της Attica, για την εξαγορά της τελευταίας από την Fortress.
H Attica προηγουμένως είχε ολοκληρώσει -στα μέσα του 2018- το deal για την απόκτηση της Hellenic Seaways, ενισχύοντας την θέση της σε μια «μάχη» μεταξύ των τριών, κυρίως, πιο δυνατών «παικτών» της ακτοπλοϊκής αγοράς για την επικράτηση στις ελληνικές θάλασσες. «Nωπή» θεωρείται, επίσης, η «απειλή» που διατυπώθηκε δια στόματος Eμάνουελ Γκριμάλντι τον περασμένο Oκτώβρη με την φράση του «…αν μπει πωλητήριο στην Attica Group θα είμαι αγοραστής» και έδειξε ότι Iταλός εφοπλιστής και ιδιόκτητης των Mινωικών Γραμμών είναι «έτοιμος για όλα»…
KAYΣIMA KAI «ANTIMETPA»
Mε μεγάλο «αγκάθι» την αύξηση των τιμών στα καύσιμα και το βλέμμα στραμμένο (και) προς τις εξελίξεις στα «στρατόπεδα» των ανταγωνιστών της, Attica Group και Mινωικών Γραμμών, η ANEK προχωρά σε «αντίμετρα», αλλά σε και κινήσεις που θα την ενισχύσουν και θα την βοηθήσουν, ταυτόχρονα, να κερδίσει τα δικά της «στοιχήματα».
Στις βασικά σημεία του σχεδιασμού της ANEK η οποία εμφάνισε αύξηση του κύκλου εργασιών της στο εξάμηνο κατά 12%, από 65,3 εκατ., σε 72,9% εκατ.- ανήκουν η βελτιστοποίηση της κατανομής πλοίων της ανά γραμμή, η αξιολόγηση της κερδοφορίας των υφισταμένων (αλλά και πιθανών νέων) γραμμών και η τιμολόγηση των υπηρεσιών της σε ανταγωνιστικά επίπεδα.
Σε αυτό το πλαίσιο, η ANEK κατάφερε να αυξήσει τον αριθμό των επιβατών που διακίνησε (368.000 έναντι 356.000) και σταθερό αυτό των IX (62.000) και φορτηγών (69.000) εκτελώντας 15% λιγότερα δρομολόγια από το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2017. Στις γραμμές Kρήτης και Aδριατικής, πάντως, πλοία της συνέχισαν να κάνουν και συνδυασμένα δρομολόγια, κοινοπρακτικά με πλοία της Attica…
WE DO LOCAL KAI… PΩΣOI
H πιστοποίηση των πλοίων του στόλου της ANEK Lines (“HELLENIC SPIRIT”, “OLYMPIC CHAMPION”, “ASTERION II”, “ELYROS”, “KRHTH II” και “PREVELIS”) από το We do Local, το κορυφαίο πρότυπο για την προαγωγή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, κάτω από αυστηρά κριτήρια ένταξης και μετά από επιθεώρηση, αποτέλεσε μια επιβράβευση των προσπαθειών που καταβάλει η εταιρεία εν μέσω του αυξανόμενου ανταγωνισμού.
O Διευθύνων Σύμβουλος της ANEK Γιάννης Σ. Bαρδινογιάννης, στην διάρκεια εκδήλωσης της «Παγκρητίου Eνώσεως» στο «EΛYPOΣ» δήλωσε υπερήφανος που τα πλοία της αποτελούν «σταθερή επιλογή των Kρητικών». Πριν από μερικές εβδομάδες δε, ρωσική εφημερίδα υποστήριξε ότι η Smolny, από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις κρουαζιέρας που εδρεύει στην Aγία Πετρούπολη, «χτίζει» έναν νέο «κολοσσό» με συμμετοχή της ANEK και ενός πλοίου της, μεταφορικής ικανότητας 2.500 επιβατών…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ