Η Apple δημοσίευσε τα αποτελέσματα τριμήνου της την Τρίτη, αναφέροντας ότι οι πωλήσεις iPhone μειώθηκαν κατά 15% σε ετήσια βάση, εν μέσω σημαντικών εμποδίων στην Κίνα, όπου τα συνολικά έσοδα μειώθηκαν σχεδόν κατά 27% σε ετήσια βάση. Εκτίμησε ακόμη ότι ο κύκλος αναβάθμισης των smartphone στις δυτικές αγορές επιμηκύνεται.
Η εταιρεία, λαμβάνοντας υπόψη τις μειούμενες πωλήσεις του βασικού προϊόντος της, οι οποίες αναλογούν περίπου το 60% των εσόδων της, προσπαθεί να αλλάξει το αφήγημα γύρω από τις επιδόσεις της, κρατώντας “κρυφά” τα δεδομένα για τις πωλήσεις iPhone και παρέχοντας περισσότερα στοιχεία γύρω από τον ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο παροχής υπηρεσιών της.
Τα έσοδα της Apple Services αυξήθηκαν κατά περίπου 19% σε ετήσια βάση, στα 10,87 δισ. δολ., λόγω των ισχυρών πωλήσεων εφαρμογών και του αυξανόμενου αριθμού των ψηφιακών συνδρομών. Η Apple ανέφερε ότι το διαδικτυακό κατάστημά της, App Store, είχε την ισχυρότερη χριστουγεννιάτικη εβδομάδα της ιστορίας του το 2018, ενώ ο αριθμός των συνδρομών στην πλατφόρμα αυξήθηκε κατά περίπου 120 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν, σε πάνω από 360 εκατομμύρια.
Η εταιρεία ανέφερε ότι ο αριθμός θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια δολ. μέχρι το 2020, λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα δυναμική αύξησής του. Μολονότι έχουν υπάρξει κάποιες πρόσφατες κινήσεις από τους οπαδούς του δικτύου Netflix για να σταματήσουν συνδρομές μέσω της εφαρμογής, ώστε να αποφευχθούν οι προμήθειες στην Apple, είναι απίθανο παρόμοιες κινήσεις από άλλους παίκτες να έχουν σημαντική επίπτωση στα έσοδα του τομέα υπηρεσιών της τελευταίας. Για παράδειγμα, η Apple σημειώνει ότι το μίγμα συνδρομών είναι τόσο πολυποίκιλο και διαφοροποιημένο, σε βαθμό που η μεγαλύτερη από αυτές αντιπροσωπεύει μόλις το 0,3% των συνολικών εσόδων του τομέα υπηρεσιών.
Άλλες υπηρεσίες όπως η Apple Pay κερδίζουν επίσης σε θελκτικότητα. Η Apple ανέφερε ότι η υπηρεσία παροχής περιεχομένου επί πληρωμή “είδε” περισσότερες από 1,8 δισεκατομμύρια συναλλαγές εντός του δ’ τριμήνου (στο οποίο συμπεριλαμβάνονται και οι γιορτές), με υπερδιπλάσιο όγκο σε σχέση με το 2017.
Η εταιρεία ανέφερε επίσης ότι τα έσοδα από τις υπηρεσίες cloud της διευρύνθηκαν κατά 40% σε ετήσια βάση το δ’ τρίμηνο. Το μέγεθος της εγκατεστημένης βάσης εξακολουθεί να αποτελεί βασικό ενδεικτικό παράγοντα της πορείας της Apple Services και η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα δίνει στοιχεία για την εξέλιξη αυτού του στοιχείου σε τακτική βάση. Στο τέλος του δ’ τριμήνου του 2018, η συνολική εγκατεστημένη βάση της Apple ανερχόταν σε 1,4 δισεκατομμύρια ενεργές συσκευές και η ενεργή εγκατεστημένη βάση όσον αφορά τα iPhone ανήλθε στα 900 εκατομμύρια, αυξημένη κατά 75 εκατομμύρια τους τελευταίους 12 μήνες.
Η Apple προσέφερε επίσης περισσότερα στοιχεία όσον αφορά στο περιθώριο κέρδους του κλάδου υπηρεσιών της, σημειώνοντας ότι τα μικτά περιθώρια ανήλθαν στο 62,8% σημειώνοντας αύξηση περίπου 500 μονάδων βάσης σε σχέση με το προηγούμενο έτος και 170 μονάδων βάσης σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, λόγω του ευνοϊκού μίγματος πωλήσεων και των οικονομιών κλίμακας.
Αυτό συγκρίνεται με περιθώρια κέρδους περίπου 34,3% για τον κλάδο κατασκευής hardware της εταιρείας. Μολονότι δε η Apple δεν έδωσε στοιχεία για την κατεύθυνση του περιθωρίου κέρδους, αξίζει να σημειωθεί ότι τα έσοδα από το App Store και τις συνδρομές τρίτων μερών είναι πιθανό να έχουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους δεδομένου ότι καταγράφονται σε καθαρή βάση, ενώ υπηρεσίες όπως η Apple Music και το iTunes ενδέχεται να έχουν χαμηλότερα περιθώρια κέρδους, λόγω του σημαντικού κόστους του παρεχόμενου περιεχομένου. Θεωρούμε ότι είναι πιθανό τα περιθώρια κέρδους του κλάδου υπηρεσιών να μπορούσαν να αντιμετωπίσουν μεσοπρόθεσμα πιέσεις, σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας συναλλαγματικών ισορροπιών. Η Apple σημείωσε ότι περίπου το 60% των εσόδων του κλάδου υπηρεσιών της προέρχεται από χώρες εκτός της Η.Π.Α. Δεδομένου ότι η εταιρεία δεν επαναπροσδιορίζει τις τιμές των υπηρεσιών της ανάλογα με τις συναλλαγματικές διακυμάνσεις σε διεθνές επίπεδο, θα μπορούσε να αντιμετωπίσει πιέσεις εάν το δολάριο ενισχυθεί περαιτέρω.