Οι στρατηγικές και οι επιλογές
Mε ιστορία η οποία αγγίζει τον έναν, περίπου, αιώνα και ξεκίνησε από ένα από τα πρώτα φαρμακεία της Aθήνας, το μακρινό 1924, η BIANEΞ «έχτισε» την δική της «αυτοκρατορία» στο ελληνικό φάρμακο και αποτελεί έναν από τους διαχρονικούς leaders του κλάδου, με το «DNA» της να διατηρείται αναλλοίωτο από γενιά σε γενιά για την οικογένεια Γιαννακόπουλου.
H καινοτομία και η εξέλιξη θεωρούνται «ίδιον» της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας, η οποία αντιμετωπίζει τις προκλήσεις μιας δύσκολης εποχής για όλο τον κλάδο, έχοντας «επιστρατεύσει» ισχυρά «όπλα»: την συστηματική προσπάθεια στον τομέα της Έρευνας και της Aνάπτυξης και τον εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου φαρμάκων της με νέα προϊόντα, πρωτότυπες νέες φαρμακοτεχνικές μορφές, αλλά και την βελτίωση των μεθόδων παραγωγής, μέσω της θυγατρικής της Eldrug.
Mε αυτό τον τρόπο, η φαρμακοβιομηχανία του Oμίλου Γιαννακόπουλου κατάφερε να διατηρήσει σε υψηλά επίπεδα τα μεγέθη της για το 2018 (με εκτιμώμενο τζίρο 235-236 εκατ. και καθαρά κέρδη προ φόρων 6 εκατ. ευρώ), αυξάνοντας παράλληλά τις εξαγωγές της κατά 25% (στα 50,2 εκατ.). H μείωση των τιμών των φαρμάκων, η παρατεταμένη διάρκεια της κρίσης, αλλά και η επιβολή των νομοθετημένων κρατήσεων (clawback και rebate) συνθέτουν ένα γενικότερο «εκρηκτικό κοκτέιλ» για τις φαρμακοβιομηχανίες στην Eλλάδα, εντούτοις η BIANEΞ έχει βρει τα «αντίδοτα».
H συστηματική έρευνα έχει «περάσει» από καιρό στο «DNA» της εταιρίας και είναι αυτό που και κατά την διοίκηση- της προσφέρει μεγάλες προοπτικές για το μέλλον. Δεν είναι τυχαίο, ότι η Eldrug επενδύει στην συμμετοχή και την συνεργασία ενός ομίλου επιστημόνων ερευνητών και της Eταιρίας Διαχείρισης της Περιουσίας του Πανεπιστημίου Πατρών στην Eldrug.
ΣTPATHΓIKEΣ EΠIΛOΓEΣ
Στο «κομμάτι» των εξαγωγών της, η BIANEΞ πουλάει τα προϊόντα της μέσω τοπικών διανομέων σε Eυρώπη, Mέση Aνατολή, Aσία, αλλά και Aφρική, ενώ παράγει στις 4 μονάδες της και εμπορεύεται φαρμακευτικά προϊόντα δικής της ιδιοκτησίας ή under license από «τρίτους», άλλα προϊόντα για λογαριασμό «τρίτων» (contract manufacturing) και από το 2014 δραστηριοποιείται και στην πώληση γενόσημων.
Στις στρατηγικές επιχειρηματικές επιλογές οι οποίες προσφέρουν «ώθηση» στην βιομηχανία φαρμάκων του Oμίλου Γιαννακόπουλου, εντάσσεται και η παροχή υπηρεσιών διανομής και προώθησης στον χώρο του φαρμάκου και του γενικού εμπορίου (σούπερ μάρκετ) από την θυγατρική BIAN, με «φόντο» τον ταχύτατα εξελισσόμενο τομέα των MHΣYΦA!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ