Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την ολομέλεια της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για την «Κύρωση της από 24 Ιανουαρίου 2019 Σύμβασης Παράτασης της ‘Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου’, που υπογράφηκε στην Αθήνα στις 31 Ιουλίου 1995 και κυρώθηκε με τον ν. 2338/1995 (Α΄202)».
Υπέρ της κύρωσης τάχθηκαν ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ, ενώ ΔΗΣΥ, ΚΚΕ και Χρυσή Αυγή καταψήφισαν και η Ένωση Κεντρώων δήλωσε «παρών».
Είχε προηγηθεί έντονη αντιπαράθεση του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου με τους βουλευτές της ΝΔ και της ΔΗΣΥ, τους οποίους κατηγόρησε για «σουρεαλιστικά επιχειρήματα».
«Αυτή η σύμβαση έχει μεγάλη σημασία. Σηματοδοτεί την ψήφο εμπιστοσύνης ξένων μεγάλων επενδυτών στην ελληνική οικονομία που πάει καλά και οι ρυθμοί ανάπτυξης συνεχώς βελτιώνονται όταν στην Ευρωζώνη υποχωρούν», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Τσακαλώτος.
Από την πλευρά της, η ΝΔ έκανε λόγο για αναπάντητα ερωτηματικά σε σχέση με τους όρους της σύμβασης και τις διασφαλίσεις του ελληνικού Δημοσίου έναντι του παραχωρισιούχου, όπως και για την μεγάλη απόκλιση της αρχικής τιμής που ήταν 680 εκατ. ευρώ με την δεύτερη που αυξήθηκε και έφθασε στο 1,1 δισ. μετά από παρέμβαση της ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού.
«Δεν θέλουμε να πάμε κόντρα στις επενδύσεις και στην σύμβαση παραχώρησης, θα την ψηφίσουμε αλλά καταγράφονται οι επιφυλάξεις μας και έχετε την απόλυτη ευθύνη για ό,τι τυχόν προκύψει στο μέλλον», ανέφερε χαρακτηριστικά ο εισηγητής της ΝΔ Γιώργος Βλάχος.
«Αυτό που συμβαίνει τώρα, είναι αντίθετο από την θεωρία της καταστροφολογίας που μας κατηγορείτε και η οποία δεν σας βοηθά πια. Σημαίνει ότι όλη η Ευρώπη πρέπει να ακολουθήσει την δική μας πολιτική. Είναι θετικό ότι ένα επενδυτικό fund από συντάξεις έρχεται στην Ελλάδα και επενδύει. Δείχνει ότι ξέρουμε να διαπραγματευόμαστε», αντέτεινε ο υπουργός Οικονομικών.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Νίκος Δένδιας, υποστήριξε ότι η διατύπωση της σύμβασης είναι λεόντειος γιατί μηδενίζει τον κίνδυνο για τον παραχωρησιούχο και ότι το ελληνικό Δημόσιο παραιτείται από αξιώσεις και ποινικές ρήτρες, έστω και αν η αθέτηση των όρων αφορά τον παραχωρισιούχο.
«Με τη σύμβαση μετακυλύετε στο ελληνικό Δημόσιο το ρίσκο χρηματοδότησης, και όχι στο παραχωρισιούχο. Αντί να περνάει στον αντισυμβαλλόμενο, παίρνει το ρίσκο το Δημόσιο», σημείωσε ο κ. Δένδιας.
Από την πλευρά του, ο εισηγητής της ΔΗΣΥ, Γιάννης Μανιάτης, έκανε λόγο για κραυγαλέο σκάνδαλο.
«Η κυβέρνηση υπέγραψε την παραχώρηση της σύμβασης για 20 χρόνια έναντι 480 εκατ. ευρώ, όταν τα καθαρά κέρδη της εταιρίας, αυτά που θα εισπράξει ο διαχειριστής, θα είναι 220 εκατ. ευρώ σε λιγότερο από 2,5 χρόνια. Η υποκοστολόγηση της παραχώρησης του αεροδρομίου, είναι ένα κραυγαλέο σκάνδαλο», υποστήριξε.
«Διαφωνούμε κάθετα με αυτή συμφωνία και αρνούμαστε να την υπερψηφίσουμε. Είναι χαρακτηριστικό υπόδειγμα των μνημονιακών δεσμεύσεων τις οποίες η κυβέρνηση σπεύδει ταχύτατα να υλοποιήσει», τόνισε η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου.