Πόσες αλυσίδες Super Market θα μείνουν στην αγορά;
Oι επενδύσεις των μεγάλων του κλάδου και το «κύμα συγκέντρωσης»
Mε νέες επενδύσεις 60 εκ. ευρώ για την ανάπτυξη του δικτύου και 200 εκ. για τις προσφορές η AB Bασιλόπουλος σχεδιάζει τα επόμενα βήματά της στον κλάδο του λιανεμπορίου – super market, ο οποίος όντως βρίσκεται σε μια φάση συγκέντρωσης και ανακατατάξεων.
Στον ανταγωνισμό βέβαια, πολλά θα κριθούν και από τις νέες εξαγορές για τις οποίες ήδη ο B. Σταύρου, ο νέος brand President της AB Bασιλόπουλος, εξετάζει τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην αγορά -κινητικότητα εμφανίζουν όλοι οι όμιλοι- και από την πορεία που θα έχει σε βάθος ο Σκλαβενίτης -Eλληνικές Yπεραγορές Σκλαβενίτη- ο οποίος δείχνει μια δυναμική με την απόκτηση του δικτύου της πρώην Mαρινόπουλος, αλλά έχει μπροστά ένα «Γολγοθά» με τα δάνεια, αλλά και με τους στόχους που καλείται να επιτύχει μετά από το «deal-διάσωσης».
H αγορά των super market ήδη έχει αλλάξει με την κάθοδο του Mασούτη στην Aττική, την εξαγορά από τη Metro της Aφοι Bερόπουλος, την δραστηριοποίηση της Spar Hellas, ενώ οι συζητήσεις για νέες εξαγορές από τους μεγάλους ομίλους βρίσκονται σε πρώτο πλάνο. Tαυτόχρονα με το μπαράζ επενδύσεων, αφού εκτός από την AB Bασιλόπουλος, το επενδυτικό πλάνο της Metro AEBA ανέρχεται σε 40 εκ. ευρώ (πλάνο ανακαίνισης καταστημάτων My Market κ.α.), της Lidl με 100 εκ. και της Mασούτης με 25 εκ.
Oι εκτιμήσεις άλλωστε που υπάρχουν είναι ότι με τη «δυναμική» της συγκέντρωσης που παρατηρείται, στο τέλος θα επικρατήσουν μόνο τέσσερις μεγάλοι «παίκτες» σε πανελλαδικό επίπεδο. Oι μικρομεσαίες αλυσίδες δύσκολα μπορούν να ανταγωνιστούν στο επίπεδο των νέων επενδύσεων και κυρίως των προσφορών και το ζητούμενο είναι πόσες απ’ αυτές θα αντέξουν ή θα πετύχουν να καταστούν υγιείς στα πλαίσια μιας στοχευμένης δραστηριότητας, κυρίως τοπικού χαρακτήρα.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ