Βελτίωση της τάξης του 51% ή 318 εκατ. ευρώ, εμφανίζουν το α΄ πεντάμηνο του 2011, τα οικονομικά αποτελέσματα 17 ΔΕΚΟ, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010.
Πρόκειται για τις ΑΜΕΛ, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ΕΑΒ, ΕΘΕΛ, ΕΛΓΑ, ΕΡΓΟΣΕ, ΕΡΤ, ΕΤΑ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΜΟΔ, ΟΑΣΑ, ΟΔΙΕ, ΟΣΕ- ΕΔΙΣΥ, ΟΣΚ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΤΡΑΜ, που συνολικά εμφανίζουν ζημίες (μετά τις επιχορηγήσεις από τον προϋπολογισμό) ύψους 309,44 εκατ. ευρώ. Πάντως, η βελτίωση του αποτελέσματος οφείλεται κατά κύριο λόγο στον περιορισμό των δαπανών μισθοδοσίας, αλλά και στη μείωση του αριθμού των απασχολουμένων.
Ειδικότερα, από τα στοιχεία του υπουργείου προκύπτουν τα εξής για το α΄ πεντάμηνο:
– Παρουσιάζεται μείωση των ζημιών προ επιχορηγήσεων κατά 44% ή κατά 411,2 εκατ. ευρώ.
– Το σύνολο των εξόδων παρουσιάζει μείωση κατά 501,7 εκατ. ευρώ ή κατά 32%. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως σε:
” Μείωση κατά 31% των δαπανών μισθοδοσίας, αλλά και του αριθμού των απασχολουμένων. Μόνο τον Μάιο, ο αριθμός των απασχολουμένων σε αυτές τις ΔΕΚΟ, μειώθηκε κατά 12,3% ή κατά 3.357 άτομα.
” Μείωση κατά 36% των αμοιβών και εξόδων τρίτων.
” Μείωση των διαφόρων λειτουργικών εξόδων κατά 14%.
– Παρατηρείται μείωση των πωλήσεων κατά 17% ή κατά 94,4 εκατ. ευρώ.
– Μείωση κατά 29% παρουσιάζει και το συνολικό ύψος των επιχορηγήσεων (τακτικού προϋπολογισμού και λοιπές), οι οποίες περιορίστηκαν σε 224,3 εκατ. ευρώ, από 317,7 εκατ. ευρώ το α΄ πεντάμηνο πέρυσι.
Σημειώνεται ότι τις μεγαλύτερες ζημίες συνεχίζουν να εμφανίζουν οι ΔΕΚΟ του υπουργείου Μεταφορών, παρά τη βελτίωση του οικονομικού αποτελέσματος. Στον σχετικό κατάλογο με τις ζημίες (πριν από τις επιχορηγήσεις του προϋπολογισμού) για το α΄ πεντάμηνο εφέτος, προηγείται ο ΟΣΕ- ΕΔΙΣΥ με 163,806 εκατ. ευρώ (από 271,236 εκατ. ευρώ πέρυσι) και έπονται ο όμιλος του ΟΑΣΑ με 139,861 εκατ. ευρώ (από 200,758 εκατ. ευρώ) και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με 46,92 εκατ. ευρώ (από 87,272 εκατ. ευρώ πέρυσι).