Σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ, πάνω από το ήμισυ όλων των θανάτων από τροχαία συμβαίνουν σε αγροτικούς δρόμους. Τώρα οι μηχανικοί του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Σαν Αντόνιο (UTSA) κατασκευάζουν και δοκιμάζουν ένα χαμηλού κόστους, αυτόνομο θερμικό σύστημα που θα ανιχνεύει τα οχήματα, θα βελτιώνει την ορατότητα των πινακίδων STOP και θα αποτρέπει τα θανατηφόρα ατυχήματα.
“Οι πινακίδες STOP σε αγροτικούς δρόμους είναι δύσκολο να παρατηρηθούν και αυτό οδηγεί σε επικίνδυνα ατυχήματα”, δήλωσε ο Αγιετουλάχ Μπίτεν, υποψήφιος διδακτορικός στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της UTSA. Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αυτοκινητοδρόμων οι αγροτικοί δρόμοι αντιπροσωπεύουν το 70% των παρακαμπτηρίων οδών στις ΗΠΑ και ευθύνονται για το 54% όλων των θανάτων. Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι η έλλειψη πρόσβασης σε δίκτυο ηλεκτροδότησης σημαίνει πως είναι πιθανότερο τέτοιοι δρόμοι να μην έχουν επαρκή σηματοδότηση (φανάρια κλπ).
Με σκοπό τη βελτιώση της οδικής ασφάλειας, οι Σάρα Αχμέντ και Σάμερ Ντεσούκι, καθηγητές στο UTSA College of Engineering, δημιούργησαν ένα χαμηλού κόστους, ενεργειακά αυτοτροφοτούμενο σύστημα εντοπισμού και προειδοποίησης για την ενημέρωση των αυτοκινητιστών για κινδύνους σε επαρχιακούς δρόμους. Το επόμενης γενιάς σήμα STOP χρησιμοποιεί έναν multi-pixel παθητικό υπέρυθρο αισθητήρα που εντοπίζει ένα όχημα καθώς πλησιάζει σε μια διασταύρωση. Όταν το όχημα είναι εντός εμβέλειας, ενεργοποιείται το σύστημα ανάμματος της πινακίδας.
«Ο αισθητήρας παρατηρεί τα θερμικά ίχνη και τα επεξεργάζεται για τον εντοπισμό διερχόμενων οχημάτων» δήλωσε ο Ζάκαρι Μπαλκάρ, μεταπτυχιακός φοιτητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του UTSA. «Διακρίνει την κατεύθυνση της κίνησης, υπολογίζει την ταχύτητα του θερμικού ίχνους και διαπιστώνει την κατηγορία του οχήματος», ανέφερε.
Συνολικά, το «έξυπνο» αυτό σύστημα έχει 90% ποσοστό εντοπισμού οχημάτων και ακρίβεια διαπίστωσης κατηγορίας 72%. Σε σύγκριση με τις τρέχουσες τεχνολογίες ανίχνευσης της κυκλοφορίας σε αστικές περιοχές, όπως οι κάμερες και τα ραντάρ, το νέο σύστημα καταναλώνει λιγότερη ενέργεια και προσφέρει καλύτερη ακρίβεια. Παράλληλα, είναι ιδιαίτερα οικονομικό, καθώς κάθε μονάδα κοστίζει 60-100 δολάρια.
Τέλος, σύμφωνα με την Αχμέντ, το σύστημα μπορεί να εγκατασταθεί σε επαρχιακούς δρόμους, εντελώς ανεξάρτητα από το δίκτυο ηλεκτροδότησης, καθώς τροφοδοτείται με ενέργεια από μικρά ηλιακά πάνελ και λειτουργεί υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.