Τα ταξί στο Όσλο, πρωτεύουσα της Νορβηγίας, πρόκειται να χρησιμοποιούν ασύρματη τεχνολογία γρήγορης φόρτισης για να διατηρούνται σε λειτουργία.
Σε ανακοίνωσή της την Πέμπτη, η φινλανδική εταιρεία ενέργειας Fortum δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με την Δημοτική Αρχή του Όσλο και την Momentum Dynamics, μια εταιρεία των ΗΠΑ, για την κατασκευή του συστήματος. Το έργο θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία επαγωγής, με τις πλάκες φόρτισης εγκατεστημένες σε περιοχές όπου θα παρκάρουν τα ταξί, τα οποία θα φέρουν αντίστοιχα ένα ασύρματο δέκτη για τη φόρτιση τους.
“Θα εγκαταστήσουμε τους ασύρματους φορτιστές στις θέσεις όπου στέκονται τα ταξί, όπως αυτές στον κεντρικό σταθμό του Όσλο,” δήλωσε η Annika Hoffner, επικεφαλής της Fortum. “Τα ταξί θα είναι σε θέση να οδηγήσουν μέχρι το φορτιστή και μια ασύρματη χρέωση θα ξεκινά αυτόματα”, πρόσθεσε η Hoffner, επισημαίνοντας ότι τα ταξί θα μπορούν να φορτίζουν ενώ περιμένουν για νέους πελάτες.
Σύμφωνα με την ανάδοχο εταιρεία του έργου, «η μεγαλύτερη δυσκολία χρήσης ηλεκτροκίνητων ταξί ήταν μέχρι σήμερα η απουσία υποδομής με συνεπακόλουθο την απώλεια χρόνου για τους οδηγούς να εντοπίσουν σημείο φόρτισης, να συνδεθούν και να περιμένουν την φόρτιση του οχήματος». Η τεχνολογία επαγωγής, δηλαδή η λύση που επιλέχθηκε, θεωρείται αυτή τη στιγμή η λύση με την καλύτερη ενεργειακή απόδοση καθώς επιτρέπει την φόρτιση οχημάτων καθώς αυτά θα κινούνται αργά στις λωρίδες αναμονής των ταξί.
Όπως αναφέρει το Reuters, η Νορβηγία θεωρείται σήμερα η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό ιδιοκτησίας ηλεκτροκίνητων οχημάτων κάτι που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην μακροχρόνια πολιτική ενίσχυσης της συγκεκριμένης τεχνολογίας που περιλάμβανε δωρεάν ή με έκπτωση διέλευση από τα διόδια και χώρους στάθμευσης που διέθεταν υποδομή φόρτισης. Επιπλέον, η κυβέρνηση της Νορβηγίας εξαιρεί από την φορολογία τα ηλεκτροκίνητα οχήματα ενώ την διατηρεί σε υψηλά επίπεδα για τα συμβατικά οχήματα.
Αποτέλεσμα, πέρυσι σχεδόν ένα στα τρία οχήματα που πουλήθηκαν στην σκανδιναβική χώρα να είναι ηλεκτροκίνητα. Πιο συγκεκριμένα, πουλήθηκαν στη Νορβηγία πάνω από 46.000 νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα το 2018 καθιστώντας την χώρα την μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης αφού η Γερμανια περιορίστηκε σε περίπου 36.000 και η Γαλλία σε περίπου 31.000 νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Στόχος της χώρας είναι έως το 2023 όλα τα ταξί του Όσλο να έχουν μηδενική εκπομπή ρύπων, ενώ μέχρι το 2025 όλα τα νέα οχήματα που θα πωλούνται στη Νορβηγία θα πρέπει επίσης να είναι τεχνολογίας μηδενικών ρύπων. Συγκριτικά, αντίστοιχοι στόχοι σε Βρετανία και Γαλλία έχουν χρονικό ορίζοντα το μακρινό 2040.