Φορολογικός έλεγχος εντός δέκα ημερών, θα διατάσσεται στις υποθέσεις, για τις οποίες υποβάλλονται καταγγελίες στις φορολογικές αρχές της χώρας, για φοροδιαφυγή ή διακίνηση μαύρου χρήματος.
Περισσότερες από 8.500 καταγγελίες υποβάλλονται κάθε χρόνο μόνο στο ΣΔΟΕ. Από αυτές ιδιαίτερα σοβαρές είναι εκείνες που προέρχονται από πρώην συζύγους, συντρόφους, υπαλλήλους που απολύθηκαν (ειδικά γραμματείς και λογιστές), πρώην συνέταιρους, αλλά και δυσαρεστημένους πελάτες επιχειρήσεων.
Ειδικά για τις καταγγελίες το ΣΔΟΕ, αυτές μπορούν να υποβληθούν με έξι τρόπους ήτοι:
Με αυτοπρόσωπη παρουσία στα γραφεία του Σ.Δ.Ο.Ε. (Αλκίφρονος 92 & Πειραιώς 207, γρ. 401- 4ος όροφος)
Με αποστολή μέσω ταχυδρομείου (Ταχ. Δ/νση: Αλκίφρονος 92 & Πειραιώς 207, Τ.Κ. 118 53 ΑΘΗΝΑ)
Με αποστολή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ([email protected])
Τηλεφωνικά στον τετραψήφιο «1517» από τις 8:00 – 15:00 καθημερινά και τις εργάσιμες μέρες.
Στο τηλέφωνο 210-291.8447, ειδικά για μη έκδοση αποδείξεων λιανικής πώλησης
Με τηλεομοιοτυπία (FAX) στο 210-3426760
Με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή οργανώνεται σε νέα βάση η διαδικασία αξιολόγησης των καταγγελιών, τόσο εκείνες που υποβάλλονται από πολίτες μέσω συγκεκριμένων διαδικασιών όσο και οι πληροφορίες που φτάνουν στις φορολογικές υπηρεσίες.
Ειδικότερα, στο Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.), στο Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.) και σε κάθε Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.), Α’ Τάξεως, συγκροτούνται τριμελείς επιτροπές για την αξιολόγηση και την καταγραφή των πληροφοριακών δελτίων, τόσο των υφιστάμενων, όσο και αυτών που εισάγονται, στις ανωτέρω Υπηρεσίες, με σκοπό την περαιτέρω ελεγκτική αξιοποίησή τους.
Προκειμένου να οργανωθεί σε νέα βάση η αξιοποίηση των καταγγελιών, δημιουργείται ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή στην οποία θα καταχωρηθούν τόσο αυτές που ήδη έχουν υποβληθεί στις φορολογικές αρχές, όσο και εκείνες που θα υποβάλλονται στο εξής.
Οι καταγγελίες θα αξιολογούνται με κλίμακα βαθμολογίας από 0 έως και 3. Με μηδέν (0) αξιολογούνται οι άνευ ενδιαφέροντος, με 1 οι καταγγελίες με απλό ή μικρό ενδιαφέρον, με 2 οι υποθέσεις που χαρακτηρίζονται ενδιαφέρουσες και σημαντικές και με 3 οι υποθέσεις που απαιτούν «άμεση – ταχεία επέμβαση». Μέσα από τη λίστα των καταγγελιών θα επιλέγονται με κριτήρια point system, οι υποθέσεις για τις οποίες θα δρομολογηθεί ο άμεσος έλεγχος.
Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2019, θα έχει ολοκληρωθεί η τροφοδοσία της εφαρμογής με τις καταγγελίες, που θα αποτελέσει τη βάση των έκτακτων φορολογικών ελέγχων.
Εάν σε πληροφοριακό δελτίο διαλαμβάνονται περισσότερα του ενός εμπλεκόμενα πρόσωπα αυτά αποτυπώνονται στο αρχείο καταγραφής σε ισάριθμες γραμμές των αντίστοιχων ταυτοποιημένων προσώπων. Για τεχνικούς λόγους, στην περίπτωση που σε ένα πληροφοριακό δελτίο υπάρχουν περισσότερα του ενός εμπλεκόμενα πρόσωπα θα πρέπει στο αρχείο καταγραφής να επαναλαμβάνονται οι πληροφορίες του Πληροφοριακού Δελτίου σε ισάριθμες γραμμές, μία για κάθε εμπλεκόμενο πρόσωπο.
Ως ταυτοποίηση για τις ανάγκες της παρούσας νοείται η ύπαρξη Α.Φ.Μ. Επίσης, στο αρχείο καταγραφής αποτυπώνονται σε διακεκριμένες ισάριθμες γραμμές, πρόσωπα με ικανά προσδιοριστικά στοιχεία για την εύρεση Α.Φ.Μ. (ονοματεπώνυμο, επωνυμία, πατρώνυμο, ημερομηνία γέννησης, διεύθυνση, αριθ. ταυτότητας, κλπ.).
Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά στην απόφαση, το έργο κάθε Επιτροπής που αφορά στην αξιολόγηση και καταγραφή των υφιστάμενων εκκρεμών, κατά την 21η Μαρτίου 2019 στις Υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε., πληροφοριακών δελτίων, ολοκληρώνεται το αργότερο μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου 2019.
Η αξιολόγηση και καταγραφή των πληροφοριακών δελτίων που εισέρχονται στις Υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε., μετά την ημερομηνία υπογραφής της παρούσας και μέχρι την 13η Σεπτεμβρίου 2019, ολοκληρώνεται ομοίως το αργότερο μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου 2019.
Στο εξής, για τα πληροφοριακά δελτία που εισέρχονται στις Υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε. μετά την 13η Σεπτεμβρίου 2019, ο μέγιστος χρόνος αξιολόγησης και καταγραφής κάθε νέας καταγγελίας δεν θα υπερβαίνει τις δέκα (10) εργάσιμές ημέρες από την ημερομηνία εισαγωγής τους.