Περισσότεροι από 1,3 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε όλον τον κόσμο, ήτοι το ένα τέταρτο του παγκόσμιου πληθυσμού, αγοράζουν προϊόντα και υπηρεσίες ηλεκτρονικά. Οι παγκόσμιες online πωλήσεις διευρύνθηκαν κατά 13% το 2017 φθάνοντας το ποσό των 29 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι και το 2018 αυξήθηκε το συνολικό εμπόριο μέσω Διαδικτύου χωρίς να έχουν γίνει γνωστά τα ακριβή στοιχεία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD), το 2017 ελάχιστες διαφοροποιήσεις υπήρξαν στη λίστα με τις δέκα πιο δυναμικές αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου, με τις ΗΠΑ να διατηρούν την παγκόσμια πρωτιά. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στις ΗΠΑ ανήλθαν σε 9 τρισ. δολάρια, ήταν τρεις φορές υψηλότερες από ό,τι στην Ιαπωνία και περισσότερο από τέσσερις φορές υψηλότερες από ό,τι στην Κίνα.
Να σημειωθεί ότι Ιαπωνία και Κίνα κατέλαβαν τη δεύτερη και την τρίτη θέση αντίστοιχα, ενώ ακολουθούν Γερμανία και Κορέα στην τέταρτη και την πέμπτη θέση. Την πρώτη δεκάδα των πιο ισχυρών αγορών του κόσμου για το ηλεκτρονικό εμπόριο συμπληρώνουν η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία, ο Καναδάς, η Ινδία και η Ιταλία. Στον τομέα του B2C (δηλαδή συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών), η Κίνα αύξησε το προβάδισμά της έναντι των ΗΠΑ, ενώ η Μεγάλη Βρετανία διατήρησε την τρίτη θέση.
Ωριμοι καταναλωτές
Ως οι πιο «ώριμοι» ψηφιακοί καταναλωτές στον κόσμο θεωρούνται οι Βρετανοί, με ένα συντριπτικό ποσοστό της τάξης του 82% των καταναλωτών της χώρας, ηλικίας 15 ετών και άνω, να κάνουν on-line αγορές το 2017. Συνολικά, ωστόσο, η Κίνα είχε τον μεγαλύτερο αριθμό αγοραστών μέσω Διαδικτύου, αριθμώντας 440 εκατομμύρια online shoppers. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει στο μεταξύ ότι, αν και οι περισσότεροι online καταναλωτές αγοράζουν αγαθά και υπηρεσίες από εγχώριους πωλητές, το ποσοστό των εκείνων που ψωνίζουν online από το εξωτερικό ενισχύθηκε από 15% το 2015 σε 21% το 2017, άνοδος που οφείλεται, κυρίως, στη μεγάλη κινητικότητα της αγοράς των ΗΠΑ.
Ως αποτέλεσμα, οι διασυνοριακές πωλήσεις B2C μέσω του ψηφιακού καναλιού έφθασαν το 2017 τα 412 δισ./ δολάρια αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 11% του συνολικού ηλεκτρονικού εμπορίου B2C, καταγράφοντας αύξηση κατά 4% σε σχέση με την αντίστοιχη επίδοση έναν χρόνο νωρίτερα.
Ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο μεταξύ επιχειρήσεων (B2B) συνέχισε να κυριαρχεί – αντιπροσωπεύοντας το 88% του συνόλου των online πωλήσεων – το B2C ήταν ο τομέας που παρουσίασε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 22% και να φθάνουν τα 3,9 τρισ. δολάρια το 2017.