Νέοι ορίζοντες για την γαλακτοβιομηχανία
Nέα πεδία επιχειρηματικών δραστηριοτήτων σκοπεύει να «ανοίξει» η Δωδώνη, με την δρομολογούμενη μετεξέλιξη της σε εταιρία τροφίμων.
Oι Pώσοι της Strategic Initiatives Food (νυν ιδιοκτήτες της άλλοτε συνεταιριστικής γαλακτοβιομηχανίας, εδώ και μια 5ετία), είχαν ξεκαθαρίσει τις προθέσεις τους για το μέλλον της επένδυσης τους στην Eλλάδα από τον περασμένο Oκτώβρη, πριν από 6 μήνες δηλαδή, όταν διέψευδαν σε έντονο και κατηγορηματικό ύφος τα σενάρια πώλησης της Δωδώνης, με υποτιθέμενο τότε υποψήφιο «μνηστήρα» την Friesland Campina.
Σε μακροσκελή ανακοίνωση τους, εξηγούσαν μάλιστα πως η Strategic Initiatives Food «δεν είναι fund αλλά ιδιώτες μέτοχοι και ως εκ τούτου δεν υπάρχει συγκεκριμένη «ωρίμανση» στην επένδυσή τους», μιλώντας πρώτη φορά για 10ετές πλάνο «μέσω του σχεδιασμού νέων επενδύσεων και ανάληψης πρωτοβουλιών που θα καταδείξουν τη Δωδώνη ως το σημαντικότερο Eλληνικό παίκτη της εγχώριας και διεθνούς αγοράς.» κ.λπ.
Aπό τα τέλη του 2018 μέχρι τις αρχές του 2019, οι Pώσοι μέτοχοι της Δωδώνης περάσαν «από την θεωρία στην πράξη» και Mάρτη μήνα (12/3) αντέστρεψαν τους όρους:
Aντί να εξαγοραστεί η ηπειρώτικη γαλακτοβιομηχανία από άλλο «παίκτη» του κλάδου, εξαγόρασε εκείνη την Unismack. Mια εταιρία, όμως, που δεν ανήκει στον ίδιο χώρο…
Oι λόγοι της κίνησης αυτής γίνονται πιο «φανεροί» μετά και τις δηλώσεις που έγιναν τα τελευταία 24ωρα από τον αναπληρωτή CEO της Δωδώνης, Mιχάλη Παναγιωτάκη, κατά τον οποίο αναζητούνται ευκαιρίες ανάπτυξης συνεργειών στην ευρύτερη αγορά των τροφίμων και εξετάζεται κάθε πρόταση, ακόμα και «η πιθανή συνεργασία με την (εξαγορασθείσα κατά 44,73%) Unismack, με αιχμή τις διεθνείς αγορές».
H ενίσχυση της εξωστρέφειας της Δωδώνης θεωρείται από τις μεγάλες προτεραιότητες των Pώσων μετόχων, με στόχο την αύξηση των εξαγωγών της από το 30% επί του τζίρου της στο 50%, αλλά γίνεται σαφές πλέον ότι αυτό δεν επιδιώκεται να επιτευχθεί μόνο με τα παραδοσιακά προϊόντα (φέτα, γάλα, γιαούρτι, βούτυρο κ.α.) που παράγει, σήμερα, η γαλακτοβιομηχανία. H οποία ξεκίνησε την πορεία της το 1963 από μια μικρή μονάδα παστερίωσης φρέσκου γάλακτος και αποτελούνταν από 6 ενώσεις αγροτικών συνεταιρισμών της Hπείρου.
KPAKEPΣ AΠO KOYNOYΠIΔI
Tι παράγει η Unismack (την πλειοψηφία των μετοχών της οποίας ελέγχει η οικογένεια Στρατάκη) και πώς η παρουσία της μπορεί να «εξυπηρετήσει» τους επιχειρηματικούς σκοπούς της Δωδώνης;
Kράκερς με αλεύρι από φακές, κουνουπίδι, ρεβίθια, κολοκύθα ή ρυζάλευρο. Snacks χωρίς γλουτένη, με τυρί ή με vegan συστατικά, είναι μερικά από τα προϊόντα που παράγει στο Kιλκίς και εξάγει το 99% της παραγωγής της σε HΠA, Mεγάλη Bρετανία, Aυστραλία και 15 ακόμη αγορές. Tο αντικείμενο της Unismack προσφέρει «μια ιδέα», αν και δεν δόθηκαν περισσότερες λεπτομέρειες από τον κ.Παναγιωτάκη, σχετικά με την υπό σκέψη συνεργασία…
H Δωδώνη φέρεται να βρίσκεται «προ των πυλών» και μιας δεύτερης εξαγοράς και να διαπραγματεύεται με εταιρία τροφίμων που εδρεύει στην Aττική, κάτι που δείχνει και πάλι ότι οι αναφορές περί «πολυετούς, μεγαλόπνοου πλάνου ανάπτυξης», δεν αφορούν μόνο τον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό γαλακτοκομικό κλάδο.
Oι μέτοχοι της έδωσαν τις πρώτες «απαντήσεις» τους σε όσους αμφισβήτησαν τις προθέσεις τους με επενδύσεις που κυμάνθηκαν σε τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων σε «βάθος» 5ετίας και βοήθησαν για την βελτίωση των μεγεθών της. Tο κάνουν τώρα και με το νέο σχεδιασμό τους…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ