Μάχη γιγάντων με κερδισμένους τους θεατές
Μια νέα τάση ή ήρθε για να μείνει και να αλλάξει τις ισορροπίες στην ελληνική αγορά;
Ο λόγος για την διαδικτυακή τηλεόραση στην Ελλάδα η οποία αρχίζει και αποκτά οπαδούς και «πιστούς» τηλεθεατές.
Την ανάπτυξη της αγοράς διαδικτυακής τηλεόρασης στη χώρα μας προβλέπει η εταιρεία μελετών Ovum. Μάλιστα, η ανάπτυξη θα προέλθει απo τις υπηρεσίες τηλεόρασης που παρέχονται από το Διαδίκτυο και είναι ανεξάρτητες του παρόχου της διασύνδεσης ή πρόσβασης. Οι υπηρεσίες αυτές είναι γνωστές ως Οver The Top TV (ΟΤΤ ΤV) ή ως Subscription Video On Demand (SVOD).
Αυτές τις υπηρεσίες τηλεοπτικού περιεχομένου παρέχει σήμερα η Νetflix και η διείσδυσή τους στη χώρα μας παραμένουν σε ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο, συγκριτικά με άλλες ανεπτυγμένες αγορές. Ωστόσο η εικόνα αυτή την στιγμή δείχνει ότι κερδίζει έδαφος και μάλιστα στις νεανικές ηλικίες, δηλαδή στο κοινό που «επενδύουν» όλες οι εταιρείες.
Την ίδια ώρα, η παραδοσιακή πλατφόρμα της συνδρομητικής τηλεόρασης (δορυφορική και IPTV) θα παραμείνει στα υφιστάμενα επίπεδα.
Η διείσδυσή της μέχρι το 2022 θα διευρυνθεί οριακά και θα ανέλθει στο 24% του πληθυσμού, από 22% που ήταν στο τέλος του 2018
Πληγή για τις συνδρομητικά κανάλια οι παράνομοι δέκτες
Και τη στιγμή που πονοκεφαλιάζουν οι ιθύνοντες των συνδρομητικών τηλεοπτικών εταιρειών στην Ελλάδα από την επέλαση του διαδικτύου πως δεν θα διαρρεύσουν οι συνδρομητές τους σε αυτά, είναι αντιμέτωποι και με την πειρατεία.
Υπολογίζεται ότι στην Ελλάδα είναι ενεργές σήμερα περίπου 150 χιλιάδες συνδέσεις πειρατικές που θα αντιστοιχούσαν -αν όλες «γύριζαν» σε νόμιμες – σε έσοδα από συνδρομές τουλάχιστον 45 εκατ. ευρώ (150χιλ. x 25 ευρώ x 12μήνες) τον χρόνο με το 30% (13,5 εκατ. ευρώ) να ισοδυναμεί με απώλεια φόρων και λοιπών εσόδων προς το ελληνικό δημόσιο.
Σίγουρα ένα ποσό μέρος του οποίου θα μπορούσε να επενδυθεί σε δικαιώματα μετάδοσης περιεχομένου και σε νέες τεχνολογίες, προκειμένου να παρέχονται όλο και καλύτερες ποιοτικά υπηρεσίες στους καταναλωτές και να ανταγωνιστεί την διαδικτυακή τηλεόραση.
Οι θεατές
Η έλευση της διαδικτυακής τηλεόρασης κάνει την συνδρομητική πιο ανταγωνιστή για να μαγνητίζει τα βλέμματα και την προσοχή των συνδρομητών της στην δικιά της οθόνη. Οπότε οι θεατές έχουν γκάμα υπηρεσιών και θεαμάτων να διαλέξουν!
Μια «μάχη» για τα μάτια των θεατών, η οποία στην Ελλάδα αναμένεται να ενταθεί.