«Η απάντηση στο δίλημμα του τι Ευρώπη θέλουμε και σε ποια κατεύθυνση, θα είναι η μεγάλη μάχη των ευρωεκλογών, που πρέπει να κερδίσουν οι προοδευτικές, αριστερές δυνάμεις, απέναντι στον άκρατο νεοφιλελευθερισμό που κυριαρχεί σήμερα στις ευρωπαϊκές πολιτικές και την έκρηξη της ακροδεξιάς» τόνισε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης.
Μιλώντας σε ανοικτή πολιτική εκδήλωση για τα «Δημόσια αγαθά και τη δίκαιη ανάπτυξη» που διοργάνωσε ο ΣΥΡΙΖΑ ΟΜ ΕΥΔΑΠ, ο κ Σπίρτζης υπογράμμισε ότι «η ανάπτυξη δεν είναι έννοια ουδέτερη. Έχει κοινωνικό και πολιτικό πρόσημο. Δεν είναι έννοια τεχνοκρατική όπως προσπαθούν να πείσουν οι δυνάμεις του παλαιοκομματισμού, αλλά πρόβλημα βαθύτατα κοινωνικό.»
«Οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές οδήγησαν την Ευρώπη ολόκληρη και τη χώρα μας σε μια δίνη καταστροφική. Τις συνέπειες αυτής της κρίσης τις είδαμε δυστυχώς με πολύ μεγάλη ένταση στην πατρίδα μας , είπε ο υπουργός Υποδομών, και προσέθεσε ότι «επιτέλους κάποιοι πρέπει να απολογηθούν για αυτές τις νεοφιλελεύθερες επιλογές και πού οδήγησαν αυτές τη χώρα και το λαό της.
Μετά από 4 χρόνια μάχη, με καλά και με κακά, με πολιτικές που δε συμφωνούσαμε πολλές φορές, καταφέραμε να βγάλουμε τη χώρα από την περιπέτεια των μνημονίων , και τώρα με Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο εκπονημένο μπορούμε να μιλάμε για «δίκαιη ανάπτυξη». Ανάπτυξη για τους πολλούς. Βγάζουμε τη χώρα από τη λογική που επί χρόνια την είχαν καταδικάσει, δηλαδή του δανείζομαι για να καταναλώνω.
Η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα «βάθυνε» την κοινωνική πολιτική σε δύσκολες στιγμές, επεσήμανε ο κος Σπίρτζης , υπογραμμίζοντας ότι την ίδια πολιτική σε μεγαλύτερη ένταση κι έμφαση θα συνεχίσει ιδίως σε ό,τι αφορά στα κοινωνικά αγαθά, όσο κι αν οι αντίπαλοί της εμμένουν στο αντίθετο.
Για πρώτη φορά η χώρα απέκτησε Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για τις υποδομές και για τις μεταφορές. Δεν υπήρχε καν θεσμοθετημένη έστω μια Γενική Διεύθυνση. Σήμερα υπάρχει αυτό το σχέδιο. Όχι φτιαγμένο σε κλειστά γραφεία από «σοφούς» ή με βάση τι εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα, αλλά μέσα από την ανοιχτή διαδικασία των περιφερειακών αναπτυξιακών συνεδρίων όπου όλοι ο φορείς κατέθεσαν τις προτάσεις τους. Προτάσεις που επεξεργάστηκαν, έγιναν μελέτες και κατατέθηκε ολοκληρωμένο και ιεραρχημένο σχέδιο για τις πραγματικές ανάγκες της χώρας μέχρι το 2037.
Ανέπτυξε επίσης το πλαίσιο των μεγάλων έργων που ολοκληρώθηκαν, γίνονται και ξεκινούν από την κυβέρνηση, υπογραμμίζοντας ότι οι διαγωνισμοί που «τρέχουν» ή άμεσα ξεκινούν με χαρακτηριστικότερα το Καστέλι και το ΒΟΑΚ, ξεπερνούν τα 5 δισ. ευρώ.