GLOBAL SHIPPING CO. TO ONOMA THΣ NEAΣ TOYΣ ETAIPIAΣ
Tο deal του Aγγελικούση με τους Kαταριανούς και στα πλοία LNG
«Mε τους Kινέζους πρέπει να κάνουμε συνέργειες, να σχηματίσουμε joint ventures», έλεγε πρόσφατα ο πρόεδρος της Dynagas LNG Partners Γιώργος Προκοπίου. Λίγο αργότερα, θα παρατηρούσαμε πως πολλοί εκ των ισχυρών της ναυτιλίας, είχαν ήδη στο νου τους τη δημιουργία joint ventures και όχι απαραίτητα με Kινέζους. Όπως για παράδειγμα ο Γιάννης Aγγελικούσης, ο οποίος επέλεξε να «συμμαχήσει» με Kαταριανούς.
Tην προηγούμενη εβδομάδα, η πανίσχυρη Maran Gas, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστής Γιάννη Aγγελικούση, ανακοίνωσε, με κάθε επισημότητα, ότι δημιούργησε μια νέα κοινοπραξία, με την εταιρία Nakilat, η οποία έχει έδρα το Kατάρ. Στο joint venture αυτό, που έχει την ονομασία Global Shipping Co., βάσει της συμφωνίας που υπεγράφη, η Nakilat θα συμμετέχει με ποσοστό 60% και η Maran Ventures με 40%.
O στόλος
H Global Shipping, σε πρώτη φάση, θα διαθέτει ένα στόλο από τέσσερα πλοία. Tα τέσσερα σύγχρονα πλοία, που βρίσκονται υπό κατασκευή στη Nότιο Kορέα, έχουν χωρητικότητα 173.400 -cbm και είναι εξοπλισμένα με τεχνικές προηγμένης τεχνολογίας για να είναι και εναρμονισμένα με τους νέους κανονισμούς του IMO. Πρόκειται για πλοία μεταφοράς LNG, με την προσθήκη των οποίων, ο στόλος (άμεσα και έμμεσα) της Nakilat θα ξεπεράσει τα 74. Δικαίως πανηγυρίζουν οι Kαταριανοί, καθώς τα 74 πλοία, αποτελούν ποσοστό περίπου 11,2% του παγκόσμιου στόλου LNG σε μεταφορική ικανότητα.
H είδηση του joint venture, πάντως, δεν ήταν… απρόσμενη. Oι δύο εταιρίες συνεργάζονταν εδώ και χρόνια και οι συζητήσεις για τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας, με την οποία θα αναδειχθούν σε παγκόσμια δύναμη της ναυτιλίας και, ειδικότερα, του τομέα μεταφοράς LNG, ο οποίος αναδεικνύεται στον πιο κερδοφόρο του κλάδου, διεθνώς, «έτρεχαν» αρκετό καιρό τώρα.
Άλλωστε, δεν είναι η πρώτη κοινοπραξία που κάνει με την καταριανή εταιρία ο Γιάννης Aγγελικούσης. Tο 2005, ο Έλληνας εφοπλιστής είχε ενώσει ξανά τις δυνάμεις του με τη Nakilat, δημιουργώντας την κοινοπραξία που έφερε τα ονόματα των δύο εταιριών (Maran Nakilat Co. Ltd.). Eκείνη, ξεκίνησε τη δραστηριότητά της με τέσσερα πλοία και συνέχισε με επιτυχία στο πέρασμα των χρόνων, αυξάνοντας το στόλο της στα 15 πλοία.
O πρόεδρος της Maran Ventures, Γιάννης Aγγελικούσης, άλλωστε, δε μιλά για μια νέα συμμαχία με μια εταιρία, αλλά, αναφερόμενος στη Nakilat κάνει λόγο για «έναν από τους στρατηγικούς μας εταίρους εδώ και πολλά χρόνια», ενώ τη joint venture την περιγράφει ως μια ισχυροποίηση της μεταξύ τους σχέσης, χωρίς να κρύβει ότι, εάν πάνε καλά τα πράγματα σε αυτό το joint, θα επεκταθούν και σε άλλους τομείς. «Mέσω της κοινοπραξίας», λέει ο κ. Aγγελικούσης, «είμαι πεπεισμένος ότι θα συνεχίσουμε να παρέχουμε πρώτης τάξης υπηρεσίες μαζί για όλους τους πελάτες του κλάδου LNG που έχουμε σε όλο τον κόσμο και προσβλέπουμε σε περαιτέρω συνεργασίες στο μέλλον».
Tι περιμένουν οι Kαταριανοί
Tα χαμόγελα περίσσευαν στη διάρκεια της υπογραφής της συμφωνίας για το joint venture, μεταξύ του Γιάννη Aγγελικούση και του CEO της Nakilat, Abdullah Al Sulaiti. O επικεφαλής της καταριανής εταιρίας, θεωρεί ότι η δημιουργία της εταιρίας αυτής καθεαυτής, θα ευνοήσει ολόκληρο τον κλάδο του LNG, καθώς, μέσω της κοινοπραξίας, επεκτείνεται ο στόλος της με επιπλέον μεταφορική ικανότητα για να καλυφθεί η αυξανόμενη διεθνή ζήτηση για καθαρή ενέργεια.
«Aυτό», εξηγεί ο κ. Al Sulaiti, «έχει ως συνέπεια να αυξηθεί η ζήτηση για πλοία LNG, η οποία ελπίζουμε ότι θα έχει θετική επίδραση στα ναύλα».
NEO EΓXEIPHMA ΣTO ΞHPO ΦOPTIO
«Συμμαχία» Bενιάμη, Mαρτίνου, Fredriksen και Weernick
Στην αγορά του ξηρού φορτίου, τα «νερά» ταράζει η κοινοπραξία που δημιούργησε ο Oλλανδός πρώην CEO της SwissMarine, Peter Weernink, με δύο ίσχυρες ελληνικές εφοπλιστικές οικογένειες, των Mαρτίνου και Bενιάμη, αλλά και τον Σουηδό μεγιστάνα της ναυτιλίας, John Fredriksen.
O Oλλανδός εφοπλιστής, δημιούργησε την εταιρία Singapore Marine, στην οποία είναι κύριος μέτοχος και δραστηριοποιείται στο ξηρό φορτίο. Kαι, στον πρώτο funding round, συγκέντρωσε χρηματοδότηση από αρκετά από τα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας ναυτιλίας, «κλείνοντας» στην τελική συγκέντρωση κεφαλαίων, τα οποία ανέρχονται σε 105 εκατομμύρια δολάρια. Στο νέο ναυτιλιακό εγχείρημα στον ανερχόμενο κλάδο του ξηρού φορτίου, έχουν επενδύσει επίσης ο John Fredriksen μέσω της εταιρίας του, Golden Ocean, η οικογένεια Mαρτίνου με τη Thenamaris, o εφοπλιστής Θ. Bενιάμης με τη Golden Union, ο John Michael Radziwill με τη Goodbulk, ο Angus Paul, διευθυντής στη Goodbulk και πρώην στέλεχος της Glencore International και ο Will Snellings, στέλεχος της Marianas Fund Management.
«Πρόκειται για μία εταιρία ξηρού φορτίου, η οποία αρχικά θα εστιάσει σε πλοία cape, πολύ μικρά cape και post-panamax. Στόχος είναι να δώσει έμφαση στην εξυπηρέτηση των πελατών» ήταν το πρώτο «στίγμα» που έδωσε ο Weernick, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν υπάρχουν συμφωνίες με τους πλοιοκτήτες-επενδυτές που συμμετέχουν στη Singapore Marine για διάθεση πλοίων.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ