Το…ιλιγγιώδους ύψους deal της Μπαρτσελόνα με το Qatar Foundation για την διαφήμιση στην φανέλα της καλύτερης ποδοσφαιρικής ομάδας του πλανήτη (στο πλαίσιο του promo για το Μουντιάλ του 2022, που άρχισε…12 ολόκληρα χρόνια νωρίτερα!) δεν βάζει μόνο τέλος στην παράδοση 111 ετών, η οποία ήθελε τους Καταλανούς να λένε όχι» στην εμπορευματοποίηση των συμβόλων τους, αλλά ανατρέπει το εμπορικό status στην ποδοσφαιρική Ευρώπη, σε συνδυασμό και με τις νέες συμφωνίες των Άγγλων!
Η DEAL αναφέρθηκε λεπτομερώς στα χορηγικά deals των 20 συλλόγων της Premier League. Το futebol finance ανακοίνωσε το top-10 των χορηγιών στην Ευρώπη μετά τα deals της Μπάρτσα και των Μάντσεστερ Γ., Λίβερπουλ, Τσέλσι, με βάση τα έσοδα τους ανά χρόνο – αν και προκαλεί εντύπωση η «διόρθωση» για την Τσέλσι του Ρόμαν Αμπράμοβιτς, που «πέφτει» από τα 24 εκατ. ευρώ, μόλις στα 14 εκατ. ευρώ για την πρώτη σεζόν.
Το ακριβές ύψος της συμφωνίας των «μπλαουγκράνα» με το Qatar Foundation (γιατί υπήρξαν μικρές αποκλίσεις) υπολογίζεται στα 170 εκατ. ευρώ για την 5ετία μέχρι το 2016, 30 εκατ. επί 5 χρόνια, συν 15 εκατ. για το υπόλοιπο της σεζόν, συν 5 εκατ. ευρώ ως βραβείο για τις αθλητικές επιδόσεις τους!
Το Qatar Foundation θεωρείται μη κερδοσκοπικός φορέας, ιδρύθηκε το 1995 από τον βαθύπλουτο σεϊχη Hamad Bin Khalifa Al Thani και ασχολείται με τους τομείς διδασκαλίας της εργασίας και της επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας…
– Το νέο top-10 των χορηγιών στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο (κατά σειρά ομάδα, χορηγός και ετήσιο έσοδο):
1) Μπαρτσελόνα, Qatar Foundation, 30 εκατ. ευρώ
2) Ρεάλ Μαδρίτης, Bwin, 25 εκατ. ευρώ
3) Μπάγερν Μονάχου, T-Home, 25 εκατ. ευρώ
4) Μάντσεστερ Γ., AON Corporation, 24 εκατ. ευρώ
5) Λίβερπουλ, Standard Chartered, 24 εκατ. ευρώ
6) Τότεναμ , Autonomy and Investec, 17,5 εκατ. ευρώ
7) Τσέλσι, Samsung, 14 εκατ. ευρώ
8) Σάλκε, Gazprom, 12 εκατ. ευρώ
9) Μίλαν, Fly Emirates, 11,5 εκατ. ευρώ
10) Μάντσεστερ Σίτι, Etihad Airways, 11,2 εκατ. ευρώ