Καθώς πλησιάζει η Ημέρα της Γης στις 22 Απριλίου, η Booking.com δημοσίευσε τα ευρήματα της ετήσιας έκθεσής της για την αειφορία στον τουρισμό. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) των ταξιδιωτών πιστεύουν ότι οι άνθρωποι πρέπει να ενεργήσουν τώρα και να κάνουν βιώσιμες επιλογές ταξιδιών για να σώσουν τον πλανήτη για τις επόμενες γενιές.
Παρόλο που τα αποτελέσματα δεν παρουσίαζαν σημαντικές ηλικιακές διαφοροποιήσεις, σχεδόν τα τρία τέταρτα (74%) των ηλικιωμένων 46-55 ετών πιστεύουν πολύ πιο έντονα ότι αυτό απαιτείται, με τους Millennials να ακολουθούν στο 71%.
Το 73% των ταξιδιωτώ δηλώνει πως σκοπεύει να επιλέξει διαμονή σε οικολογικό ή πράσινο κατάλυμα τουλάχιστον μία φορά μέσα στο τρέχον έτος. Σε σχέση με παλαιότερες έρευνες της γνωστής διαδικτυακής πλατφόρμας καταγράφεται σημαντική αύξηση, καθώς το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 62% το 2016, 65% το 2017 και 68% το 2018.
Επιπλέον, το 70% των ταξιδιωτών σε παγκόσμια κλίμακα αναφέρουν οτι είναι πιο πιθανό να κάνουν κράτηση σε κατάλυμα φιλικό προς το περιβάλλον, είτε αναζητούν αειφόρα διαμονή είτε όχι. Ωστόσο, το 72% δεν είναι ενήμερο για την ύπαρξη οικολογικών σημάτων στα καταλύματα, και το 37% ανέφερε οτι ένα διεθνές πρότυπο για την αναγνώριση τέτοιων καταλυμάτων θα τους βοηθούσε να κάνουν ταξίδια φιλικά στο περιβάλλον.
Η έρευνα της Booking.com ανέδειξε ακόμα τα πιο κοινά εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι ταξιδιώτες στην προσπάθειά τους να ταξιδέψουν χωρίς να επιβαρύνουν το περιβάλλον. Συγκεκριμένα το 37% ανέφερε οτι δεν γνωρίζει με ποιο τρόπο μπορεί να κάνει το ταξίδι του πιο αειφόρο, το 34% ότι μπορεί να εντοπίσει επιλογές για πιο αειφόρα ταξίδια, αλλά άλλες επιλογές είναι πιο ελκυστικές, ενώ το 36% πως δεν μπορεί να καλύψει το επιπλέον κόστος ενός αειφόρου ταξιδιού.
Ακόμα το 34% πιστεύει οτι ο προγραμματισμός τους περιορίζει σε συγκεκριμένες επιλογές αειφόρων ταξιδίων, το 34% οτι οι προορισμοί αειφόρου τουρισμού είναι λιγότεροι ελκυστικοί σε σχέση με άλλους προορισμούς και το 50% αντιλαμβάνεται τι πρέπει να κάνει για να ταξιδεύει με τις αρχές της αειφορίας. Το 71% των ταξιδιωτών πιστεύουν οτι οι ταξιδιωτικές εταιρίες θα έπρεπε να προσφέρουν στους καταναλωτές περισσότερες επιλογές αειφόρων ταξιδίων, αν και το 46% όμως παραδέχεται οτι είναι πιο δύσκολο να κάνουν επιλογές αειφορίας στις διακοπές παρά στην καθημερινότητα. Τέλος, το 31% των ταξιδιωτών παραδέχεται οτι οι διακοπές είναι μια ιδιαίτερη περίοδος κατά την οποία δεν επιθυμούν να ασχολούνται με ζητήματα αειφορίας.
Σχεδόν οι μισοί ταξιδιώτες (46%), σύμφωνα πάντα με την έρευνα, θα ταξίδευαν περισσότερο με τις αρχές της αειφορίας εάν τους προσφέρονταν οικονομικά κίνητρα, όπως απαλλαγές φόρων. Άλλωστε, το 52% των ταξιδιωτών ανέφερε οτι αλλάζει συμπεριφορά ώστε να υιοθετεί πιο αειφόρες επιλογές στα ταξίδια, όπως η πεζοπορία, η ποδηλασία κτλ. Το 68% θα προτιμούσε οι ταξιδιωτικές του δαπάνες να επιστρέφουν στην τοπική κοινότητα. Το 72% αναζητά αυθεντικές εμπειρίες αντιπροσωπευτικές της τοπικής κουλτούρας, το 41% θα επιθυμούσε οι εταιρίες ταξιδίων να προσφέρουν συμβουλές για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαν να ταξιδεύουν με αειφορία και το 56% ανέφερε οτι εάν υπήρχε επιλογή να αντισταθμισθεί το αποτύπωμα άνθρακα στα καταλύματα, θα το έκαναν.