Έργα 21,4 δισ. ευρώ μέχρι το 2022
Μεγάλα έργα, 69 στον αριθμό, που θα αφορούν αυτοκινητοδρόμους, λιμάνια, αεροδρόμια, ενέργεια, σιδηροδρόμους καθώς και διαχείριση απορριμμάτων, συνολικού προϋπολογισμού 21,4 δισ. ευρώ, και θα ανατεθούν σταδιακά μέχρι το 2022, αποτελούν «θησαυρό» για τους μεγάλους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους.
Το νέο «κύμα» δημοσίων και ιδιωτικών έργων νέας γενιάς, το μεγαλύτερο μέρους του οποίου θα υλοποιηθεί με εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης, είτε ως συμβάσεις παραχώρησης, είτε ως ΣΔΙΤ (Συμβάσεις Δημοσίου-Ιδιωτικού Τομέα).
Μεταξύ άλλων, ξεχωρίζει το έργο της ανάπτυξης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, το κατασκευαστικό αντικείμενο του οποίου υπολογίζεται σε 5 δισ. ευρώ και θα υλοποιηθεί σταδιακά κατά την διάρκεια της επόμενης δεκαετίας. Αντίστοιχα, 1,5 δις ευρώ αφορούν στο έργο της κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), εκ των οποίων περίπου 1,2 δις ευρώ θα εκτελεστεί μέσω ΣΔΙΤ, με τα υπόλοιπα 300 εκατ. ευρώ να γίνονται με την μορφή του τυπικού δημοσίου έργου.
Επιπλέον 1,4 δις ευρώ αφορούν στο έργο της νέας Γραμμής 4 του ΜΕΤΡΟ στην Αθήνα, αν και ο συγκεκριμένος διαγωνισμός είναι πιθανό να αντιμετωπίσει σημαντικές καθυστερήσεις, δεδομένων των δικαστικών εκκρεμμοτήτων σε επίπεδο ΣτΕ, που είναι πιθανόν να εκτροχιάσουν την όλη διαδικασία. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν προχώρησε στην υποβολή πλήρους φακέλου προσφοράς (με αποτέλεσμα να οδεύει προς αποκλεισμό), εκτιμώντας ότι ο σχετικός διαγωνισμός θα ακυρωθεί, λόγω νομικών εμπλοκών.
Ένα ακόμα έργο, για το οποίο θα υποβληθούν σύντομα δεσμευτικές οικονομικές προσφορές είναι η υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας, για την ανάθεση της οποίας έχει προκριθεί η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου. Το κόστος του έργου αναμένεται να προσεγγίσει τα 400 εκατ. ευρώ.