Οι κίνδυνοι στα second hand και οι ευκαιρίες στα φορτηγά πλοία και container ships
Τις αυξημένες ευκαιρίες που θα παρουσιάσουν τα φορτηγά πλοία κατά το τέλος του έτους αρχές του 2020, αναμένεται να αδράξει η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα επενδύοντας στην αγορά νέων φορτηγών πλοίων.
Σύμφωνα με τα νέα μοντέλα προβλέψεων αγοράς πλοίων οι τιμές αναμένεται να παρουσιάσουν σημαντική πτώση προς το τέλος του έτους, επισημαίνει σε ανάλυσή της η εταιρεία εκτιμήσεων αξιών πλοίων VesselsValue, σε συνεργασία με την νορβηγική εταιρεία συμβούλων ναυτιλίας ViaMar.
Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, οι τιμές των φορτηγών πλοίων αναμένεται να υποχωρήσουν κατά 5% – 10% μέχρι το τέλος του έτους, με την μεγαλύτερη πτώση να καταγράφεται στα πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας, δηλαδή στα Capesizes και τα Panamaxes.
Παράλληλα, οι αναλυτές δεν αποκλείουν την πιθανότητα να παρουσιαστούν επενδυτικές ευκαιρίες και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα οποία αναμένονται μειώσεις μέχρι 10% η οποία επηρεάζεται από την πτωτική πορεία της ναυλαγοράς.
Η εικόνα των ευκαιριών δεν δείχνει η ίδια και στον τομέα των second hand πλοίων όπου στη συγκεκριμένη περίπτωση, λόγω της πτώσης των τιμών, θα υπάρξει δυσκολία να εντοπιστούν πιθανοί πωλητές πλοίων. άλλωστε τα στοιχεία είναι ήδη απογοητευτικά καθώς από τις 19 Δεκεμβρίου του 2018 και μέχρι το τέλος του φετινού πρώτου τριμήνου, δεν πραγματοποιήθηκε ούτε μία αγοραπωλησία φορτηγών πλοίων τύπου Capesize.