πρωταγωνιστικός ρόλος που έχουν κολοσσιαίες ασιατικές εταιρείες στην παραγωγή και στην εξέλιξη των μπαταριών που προορίζονται για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, απασχολεί τις ευρωπαϊκές χώρες και τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη των μπαταριών νέας γενιάς έχουν οι ευρωπαϊκές χώρες που στηρίζουν σημαντικό μέρος της οικονομίας τους στα εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων.
Μάλιστα όσο το κόστος των μπαταριών παραμένει σε υψηλά επίπεδα -με αποτέλεσμα να αυξάνεται η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε επίπεδα που είναι απαγορευτικά για την πλειονότητα των υποψήφιων αγοραστών- τόσο γίνεται πιο επιτακτική η ανάγκη να δημιουργηθούν νέες δομές παραγωγής και εξέλιξης των μπαταριών στην Ευρώπη.
Στις προσπάθειες που κάνουν η Γερμανία και η Γαλλία, για να αναπτυχθούν εταιρείες υψηλής τεχνολογίας που θα ασχοληθούν με τις μπαταρίες νέας γενιάς, συμπαρατάχθηκε και η Βρετανία. Μάλιστα το Ηνωμένο Βασίλειο, έχει να αντιμετωπίσει και τη μείωση της παραγωγικής ικανότητας των αυτοκινητοβιομηχανιών, λόγω των συνεπειών από το Brexit, του εμπορικού πολέμου μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας καθώς και της συνεχιζόμενης οικονομικής ύφεσης.
Η Μεγάλη Βρετανία, αποφάσισε να δεσμεύσει 35 εκατ. δολάρια για την έρευνα των μπαταριών που προορίζονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Επίσης, στο πρόγραμμα ενίσχυσης των προσπαθειών για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης περιλαμβάνεται και η ίδρυση ενός εργοστασίου υψηλών προδιαγραφών.
Η νέα δέσμευση των 35 εκατ. δολαρίων, προστίθεται στην αρχική επένδυση άνω των 80 εκατ. δολαρίων. Η κυβέρνηση σκοπεύει να χρηματοδοτήσει εγκαταστάσεις δοκιμών για νέες τεχνολογίες μπαταριών καθώς και προγράμματα κατάρτισης εργατικού δυναμικού.
Το νέο πρόγραμμα αποτελεί μέρος ενός σχεδίου. Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση θέλει να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο μπαταριών μεγάλης κλίμακας που θα καλύπτει τις ανάγκες των εταιρειών αυτοκινήτων που διαθέτουν εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων στη Μεγάλη Βρετανία, συμπεριλαμβανομένων των Jaguar Land Rover και Nissan.
Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί επίσης βασική συνιστώσα του σχεδίου της χώρας να μειώσει τα αέρια που δημιουργούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Για την κυβέρνηση, υπάρχει ένα ευρύτερο πρόβλημα της διατήρησης των αυτοκινητοβιομηχανιών καθώς η αβεβαιότητα που δημιουργείται από το Brexit, υπονομεύει τις γραμμές παραγωγής.
Η Honda δήλωσε ότι θα κλείσει το εργοστάσιό της στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2021. Οι απώλειες θα είναι 3.500 θέσεις εργασίας, ενώ δεν ανακοινώθηκε πόσο θα κοστίσει στην οικονομία της χώρας το οριστικό κλείσιμο του εργοστασίου.
Η Nissan αναγκάστηκε να αλλάξει τα σχέδιά της για την κατασκευή ενός νέου μοντέλου στο Sunderland της βορειοανατολικής Αγγλίας.
Η Jaguar Land Rover ανακοίνωσε επίσης χιλιάδες περικοπές θέσεων εργασίας, που συνδέονται εν μέρει με το Brexit.